Tesla Model S 70D som leiebil? Trenger råd!

Startet av p10, søndag 07. januar 2018, klokken 00:09

« forrige - neste »

p10

Skal ta leiebil til sommeren og vurderer å leie en S70D på Gardermoen.

Skal på en ukes tur til Kristiansand med obligatorisk besøk i dyreparken.

Jeg trenger innspill fra dere som har erfaring med å kjøre Tesla i det aktuelle området!

Rommer den bagasjen til 2 voksne og 2 barn (4 og 8 )?

Har S70D nok rekkevidde til at Gardermoen - Kristiansand går uten for mange stopp?

Er det lademuligheter nok til at man kan bruke bilen som normalt i Kristiansandsområdet?

Sparer man noe på bompenger og parkering?

daktari

Bagasjeplass rikelig for 4.

Du sparer bompengeringen i Oslo, 50 hver vei neste sommer. Pluss noen for gjennomkjøring inkl. Bærumsringen. Kanskje noe bompenger på E18? Gratis parkering i Oslo.

Du kan fint kjøre 2-3 timers strekk før lading, mao. lade og spise på f.eks ny supercharger i Larvik. Det er noen ladeplasser i dyreparken men de blir nok fort fulle.

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Espelectric

Kristiansand er litt kinkig mtp SC da nærmeste SC er Sundebru som er ca 100 km unna. Man kommer altså fra Sundebru til Kr.sand og tilbake men har da begrenset rekkevidde til å kjøre mye i Kristiansandsområdet. Man er i så fall avhengig av lading fortrinnsvis på hotell eller kommersielle ladestasjoner.
Foreslår å bruke www.abetterrouteplanner.com, der kan du planlegge turen ut fra biltype og forventet strømforbruk.
Fortum og Grønt punkt er beste alternativer for kommersielle ladestasjoner.
X75D (85kWh)

EL-Chupa

Hei, du skriver at du skal på en ukes ferie til Kristiansand og at du skal kjøre fra Oslo(Gardermoen), da tenker jeg du skal være noen dager i K.sand og du dermed har tilgang på lading fra vanlig stikk kontakt, i værste fall, når dere sover. Da får du ladet 100-130km hver natt, skal dere kjøre mer enn dette rundt i området hver dag finnes det masse hurtigladere også. Anser ikke dette som noe problem. Har gjort den samme turen med en S60 og uten å bruke noe annet enn Superlader(Tesla's nett) og vanlig stikk kontakt på hotellets parkering.
Kos deg på ferie!

PS. Det er også en superlader på vei til Arendal, mulig den også er operativ før sommeren og da er det enda flere muligheter.
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA