Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med schuko lading, lyser bare rødt.

Startet av tuslaman, mandag 25. desember 2017, klokken 21:58

« forrige - neste »

tuslaman

Har ikke hatt så mye problemer (lader kun med schuko i borettslag) men innimellom har den lyst rødt og jeg har satt den inn på nytt i stikkontakten og null problem.

I dag var den imidlertid veldig vrang. Ut og inn og ut og inn, men lyste fremdeles rødt. Fikk den endelig til å lyse grønt, men da ville den ikke begynne å lade. Stod bare "calculating time left" eller noe sånt, som telte opp til 24 timer og hang seg opp. Så faila den og lyste rødt.

Prøvde en annen stikkontakt og nå virker det som at den lader. Har fått på 2 km i hvert fall.

Virker som at det er den første stikkontakten som er problemet? Ny stikkontakt så det burde ikke vært noe prob.

Småregner litt og har vært mye rart vær (kaldt så varmt) her på øtslandet. Kan det ha noe å si?

Burde jeg bare komme meg til tesla og kjøpe en ekstra i tilfelle min streiker snart?

tibber73

Du mener vel schuko?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

tuslaman


TB

Standard kontakt er schuko.
Chademo er hurtig lading.

Kan være feil på jording som er årsaka? Det kan komme i fuktig vær.

Å lade via boks med Type 2 kontakt blir rekna som meir sikkert.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

fem

Siden det er en helt ny kontakt kan det jo være noe galt med den. Kanskje elektriker har glemt å stramme noen skruer inni der før eksempel?

TeslaModelX

Har du testet kontakten med noen andre enheter (bare for å se at den fungerer som forventet)?

tuslaman

Sitat fra: ModelS på tirsdag 26. desember 2017, klokken 13:34
Har du testet kontakten med noen andre enheter (bare for å se at den fungerer som forventet)?

Hei

Ja, beklager utydelighet. Jeg har ladet der mange ganger før - i 3mnd faktisk. Så den er ikke helt ny. Har ikke hatt noen problemer annet enn et og annet rødt lys. Da har jeg bare tatt ut og inn av stikkontakten så har det ordnet seg.

Det virker ikke være noe galt med stikkontakten heller.

Det fungerte med en gang i annen stikkontakt - problemet er bare at det ikke er et så gunstig sted å parkere (rett forran garasjen til en annen). Må legge inn non-douchebag-lapp med "ring meg hvis jeg står i veien, beklager beklager..jeg har ikke noe valg etc"

Bjørn

Jeg ville prøvd med en annen umc i den diffuse kontakten din.. Umcene har tidligere vært plaget m å ikke takle direkte regn før.. Vannet renner nedover ledningen og blir liggende oppå kladden, og siver inn der ledningen går inn. Det begynner gjerne m at dem blir kranglete og vanskelige, før dem går helt i totalnekt. 

fonberg

Vil anbefale at du bruker en ladekabel med bedre værtetting enn Teslas om dette er din primære lademåte. Teslas UMC er ikke designet for all slags vær. En slik f.eks er bedre: https://www.elektroimportoren.no/ladekabel-til-elbil-8m-16a-type-2-mode2/6606505/Product.html
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA