Forhåndsbestilling og innbytte

Startet av Morten Christiansen, man 18. des 2017, kl. 07:11

« forrige - neste »

HCO

Sitat fra: Kårepåsporet på fre 11. mai 2018, kl. 06:50
Sparer en 15000 så er jo det greit å få med seg?
Det man kanskje også bør reflektere over, er at Bondelaget får mer slagkraft jo flere medlemmer de har. Jeg sier ikke at det er feil, bare at man bør være bevisst på det.

Uten sammenligning forøvrig: NRA har blitt store nettopp på at folk melder seg inn for å få rabatter. De får dermed slagkraft i lobbyvirksomheten sin, uten at flertallet av medlemmene nødvendigvis er enige i NRA-ledelsens syn på verden.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

ProsjektX

Sitat fra: HCO på fre 11. mai 2018, kl. 08:15
Det man kanskje også bør reflektere over, er at Bondelaget får mer slagkraft jo flere medlemmer de har. Jeg sier ikke at det er feil, bare at man bør være bevisst på det.

Uten sammenligning forøvrig: NRA har blitt store nettopp på at folk melder seg inn for å få rabatter. De får dermed slagkraft i lobbyvirksomheten sin, uten at flertallet av medlemmene nødvendigvis er enige i NRA-ledelsens syn på verden.
Heldigvis må en IKKE melde seg inn i bondelaget for Agrol rabatt nødvendigvis. Jeg har heller ikke sans for mye av hva bondelaget står for, så meldte meg inn i Bygdekvinnelaget... Ja, menn kan også melde seg inn der  ;)
2025 Tesla Model Y LR, 2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

arthur

Ja, så utmelding skjer så snart rabatten er sikret!

jantegolf

Ved kjøp av Mitsubishi og Renault må du ha vært medlem i minst 2 måneder FØR du kan benytte avtalen. For Citroën, Kia, Mercedes-Bens, Peugeot, BMW/Mini, Nissan og Volvo er kravet 12 måneder.
Dette gjelder Agrolavtalen

Kårepåsporet

Sitat fra: arthur på fre 11. mai 2018, kl. 11:00

Ja, så utmelding skjer så snart rabatten er sikret!

Det er de som har meldt seg ut rett etter kjøp, gjerne før første års medlemskap er betalt. De har nå sørget for at reglene er endret og ag en må bære medlem i 12 måneder på enkelte merker.

Vedrørende videre medlemskap så kommer jeg til å vurdere hva jeg gjør, er uansett medlem 12+ måneder, har egentlig ikke noen motforestillinger mot å støtte bondelaget. Det blir som med politikk, en blir aldri enig med alt, men Norsk landbruk trenger vi om vi feks vil beholde kulturlandskapet, om vi vil ferdes ute i naturen, både nærområdet og til fjells.
Ikke alle som bor i Oslo, mange av oss som er heldige og er omgitt av vakker natur. Som bi bruker.

Olemann

Hadde folk meldt seg inn i Senterpartiet om de ga 2 % mer rabatt enn det Agrol gjør?   Enda bedre rabatt og politikk som er rimelig lik Bondelaget?  (jada, litt bredere selvsagt)

Interessant den refleksjonen som en gjør seg over, hvor langt er man villig til å støtte interessegrupper (som man ikke deler synspunkter med) så lenge man tjener noen kroner på det personlig?

Tror svaret avhenger av hvem man spør, noen er aldri "til salgs" og vil heller betale mer enn å støtte organisasjoner man ikke deler synspunkter med, mens andre tenker mer " følg penga..."

Og det finnes kanskje en "tredje vei", nemlig de som ikke liker å tenke at de "følger penga" og derfor prøver å redusere ubehaget ved å si " men Bondelaget er da ikke sååå gæærnt, selv om jeg ikke hadde støttet de ellers..Norge trenger jo mat etc..."

Så, her er det fritt fram...

trykkertor

Helt enig Olemann.   :+1:
Har mange av de samme tankene selv.

Morten Christiansen

Dersom man kan få 15' i rabatt dersom en er medlem i bondelaget, har Kia 15' å gå på i pris på produktene sine.

_OE_

Det er en uting med de rabattene... Vi andre må betale mere + kostnadene ved landbruks oppgjør t

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

Kårepåsporet

Sitat fra: Olemann på lør 12. mai 2018, kl. 12:07

Hadde folk meldt seg inn i Senterpartiet om de ga 2 % mer rabatt enn det Agrol gjør?   Enda bedre rabatt og politikk som er rimelig lik Bondelaget?  (jada, litt bredere selvsagt)

Interessant den refleksjonen som en gjør seg over, hvor langt er man villig til å støtte interessegrupper (som man ikke deler synspunkter med) så lenge man tjener noen kroner på det personlig?

Tror svaret avhenger av hvem man spør, noen er aldri "til salgs" og vil heller betale mer enn å støtte organisasjoner man ikke deler synspunkter med, mens andre tenker mer " følg penga..."

Og det finnes kanskje en "tredje vei", nemlig de som ikke liker å tenke at de "følger penga" og derfor prøver å redusere ubehaget ved å si " men Bondelaget er da ikke sååå gæærnt, selv om jeg ikke hadde støttet de ellers..Norge trenger jo mat etc..."

For ikke å snakke om de som velger elbil for å slippe å bidra til veibygging ved å snylte og ikke betale bompenger, ikke betale moms, kjøre i kollektivfelt osv osv...

Olemann

Sitat fra: Kårepåsporet på lør 12. mai 2018, kl. 21:17
Sitat fra: Olemann på lør 12. mai 2018, kl. 12:07

For ikke å snakke om de som velger elbil for å slippe å bidra til veibygging ved å snylte og ikke betale bompenger, ikke betale moms, kjøre i kollektivfelt osv osv...

Er det en parallell mener du?  Hva med å dra den enda litt lenger, de som sjekker sin skattemelding så de får de fradragene de har krav på, mener du at de også snylter?

Men, ser ikke bort fra at du spøker, men om du mener det du sier så minner jeg om at det er en forskjell på å være medlem av staten Norge og forholde seg til de lovene som gjelder, og å melde seg inn i en interesseforening som slåss for medlemmenes interesser, i dette tilfelle bøndenes som grovt sett handler om størst mulig overføringer fra statsbudsjettet i landbruksoppgjørene.
Men for all del, helt OK å sloss for det, bare man vet hva man gjør og våger stå for det.

Eventuelt si som følger;   Jeg liker det ikke, men sparer jeg 15.000.- så gjør jeg det meste :-)

Olemann

Forhandler nevnte at ingen rabattavtaler vil gjelde for Niro, verken for ekte bønder eller for bybønder.  Så da så...

Jeg vurderte medlemskap når jeg kjøpte min første elbil, droppa det da. Meldte meg inn i desember og da var kravet 3 mnd....
Kan være lurt å melde seg inn, blir fort litt ventetid, og en skal vel bytte denne bilen igjen?

arthur

Sitat fra: Olemann på søn 10. jun 2018, kl. 01:26
Forhandler nevnte at ingen rabattavtaler vil gjelde for Niro, verken for ekte bønder eller for bybønder.  Så da så...

Jeg vurderte medlemskap når jeg kjøpte min første elbil, droppa det da. Meldte meg inn i desember og da var kravet 3 mnd....
Kan være lurt å melde seg inn, blir fort litt ventetid, og en skal vel bytte denne bilen igjen?

Tilbakemelding fra BOS på telefon i dag var at det ikke er avklart om det blir en rabatt, eller ikke, siden man enda ikke kjenner prisstrukturen, men hun som ringte meg opp igjen regnet med at det ville bli en rabatt som for Kia Soul som er  5% (fem prosent). Håper det viser seg å være riktig. Når det gjelder levering så estimerer forhandler rundt årsskiftet basert på et kønummer rundt 700.

Kårepåsporet

Sitat fra: arthur på tor 16. aug 2018, kl. 15:30
Sitat fra: Olemann på søn 10. jun 2018, kl. 01:26

Tilbakemelding fra BOS på telefon i dag var at det ikke er avklart om det blir en rabatt, eller ikke, siden man enda ikke kjenner prisstrukturen, men hun som ringte meg opp igjen regnet med at det ville bli en rabatt som for Kia Soul som er  5% (fem prosent). Håper det viser seg å være riktig. Når det gjelder levering så estimerer forhandler rundt årsskiftet basert på et kønummer rundt 700.

setlerd

Har en Kia Soul EV 2015 33000km, noen som har en formening om hva inbyteprisen kan bli mot nye Niro EV?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA