Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fw 2017.50

Startet av daktari, lørdag 16. desember 2017, klokken 14:23

« forrige - neste »

petersv

Dere har AP2? Med AP1 har man kunnet følge bilen foran lenge, også hvis linjene ikke er synlige i saktegående kø.

Cookie Monster

Sitat fra: Nesquik på tirsdag 19. desember 2017, klokken 11:36
Er det noen som vet hvor lang tid det tar å rulle ut oppdateringer? Bilen min er stuck på 2017.42. Tidligere har jeg alltid mottatt oppdateringer raskt, men nå føles det som det har gått mange uker.

S90D, 2016, AP1

Bare å følge med her på sw deployment status.
https://ev-fw.com/reports.php

Stort sett er de som de sender ut til alle bilene de man ser som 400+ der har fått. De andre er litt mer lotto om man får eller ikke. Det store flertallet av biler er enda på 42.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Nesquik

@Cookie: Akkurat ja! Takk for svar og nyttig lenke:)
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

E_S

Enda stuck med 2017.32.6 her, ikke hatt noe SW-oppdatering siden i sommer.. Tro når jeg får noe nytt..
:)

o.b.lix

Sitat fra: petersv på tirsdag 19. desember 2017, klokken 11:38
Dere har AP2? Med AP1 har man kunnet følge bilen foran lenge, også hvis linjene ikke er synlige i saktegående kø.

Ja AP2 ja. Eller AP 0.2 som den burde hete.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Nesquik

Da fikk jeg oppdateringen i går:) Veldig kjekk funksjon med easy exit.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

M@rtin

Ny oppdatering av app finnes for både iOS og Android med battery preconditioning (3.2.3-336). Forutsetter 2017.50. Har 2017.50, installerte app-oppdateringen, men ser ingen forskjell mellom denne og tidligere versjon, annet enn at interior temperaturvisning nå kanskje vises et annet sted. Mener også å ha lest at bilen må være koblet til for å bruke battery preconditioning, men det står kun at "We recommend you plug in to reduce range loss." Min bil er ikke satt til lading.

Noen andre som ser en eller annen knapp som utløser battery preconditioning?

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

daktari

Ser heller ingen endring. Morsomt at jeg har trodd at forvarming også varmet batteriet siden jeg fikk bilen i mars. Har de endret det tro eller har batteriet aldri blitt varmet?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

MrBacardi

Kan det være man må ha et såpass kaldt batteri at snøkrystallen dukker opp over batteriet, før man får valget i appen?

(Kan ikke se noe jeg heller, har 2017.50.1 på bilen og ny app)
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

JFa

#39

Oppdaterte nettopp appen, men ser ingen endring. Bilen står til lading med 11kW, så batteriet varmes pga ladingen. Må sjekke med forvarming uten tilkoblet ladekabel for å se om forvarming av batteriet virker. Har ikke varmet batteriet tidligere. Kobler batterivarming til uansett ved forvarming av bilen, eller skjer det under en gitt batteritemperatur? Har ikke temp.måling på batteriet, bare den stiplete linjen som angir manglende regen.

Frog

Noe endret lay out . Viser kaldt batteri ( uttrykk for forvarming ?) og intern temperatur. Bilder viser uten lading.Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Tuxedo

Det virker på dokumentasjonen som at batterivarming starter automatisk når man forvarmer,  så lenge temperaturen er "near freezing".  Men har enda ikke fått 2017.50, så får ikke testet.

MrBacardi

Sitat fra: Tuxedo på fredag 22. desember 2017, klokken 10:56
Det virker på dokumentasjonen som at batterivarming starter automatisk når man forvarmer,  så lenge temperaturen er "near freezing".  Men har enda ikke fått 2017.50, så får ikke testet.

... men har det ikke vært slik hele tiden? Jeg har i allefall opplevd mer tilgjengelig regen etter å ha forvarmet iskald bil tidligere.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

fonberg

Sitat fra: daktari på fredag 22. desember 2017, klokken 09:27
Ser heller ingen endring. Morsomt at jeg har trodd at forvarming også varmet batteriet siden jeg fikk bilen i mars. Har de endret det tro eller har batteriet aldri blitt varmet?

Forvarming har alltid varmet batteriet, så lenge bilen ikke er i Range Mode.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Tuxedo

Sitat fra: fonberg på fredag 22. desember 2017, klokken 11:09
Sitat fra: daktari på fredag 22. desember 2017, klokken 09:27
Ser heller ingen endring. Morsomt at jeg har trodd at forvarming også varmet batteriet siden jeg fikk bilen i mars. Har de endret det tro eller har batteriet aldri blitt varmet?

Forvarming har alltid varmet batteriet, så lenge bilen ikke er i Range Mode.
Da er det rart at dette blir presentert som en nyhet i siste oppdatering av appen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA