Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think City 2008, defekt Zebra batteri, hele bilen eller deler selges

Startet av GliX, torsdag 14. desember 2017, klokken 15:03

« forrige - neste »

GliX

Fikk diagnostisert bilen med 15 defekte celler i Zebra-batteriet i dag. Det er dermed defekt. Bilen gikk ikke gjennom siste EU-kontroll pga. defekte bærearmer i forstillingen.

Bortsett fra dette har den et par lyspunkter for en som trenger delebil:

Ny frontrute september 2017
Ny viskerarm september 2017
Ny (renovert) bakaksel og nye hjullagre bak september 2017
Piggfrie Nokian Hakkapeliitta, dekk gått kun 1 sesong
Eberspächer dieselvarmer
2 ladekabler, hvorav 1 er defekt
Gen1 PCU

Tenker 10.000 for hele pakka er en grei pris. Om ingen er interessert demonterer jeg delene og kjører den til bilopphugger til uka.

Søren Nielsen


GliX

Husker ikke helt, men er det ikke slik at ombygging til lithium er avhengig av at bilen har en gitt gen PCU?

GliX


mohpet

2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

GliX

Har hentet den derfra nå. Tror jeg forbereder den på at dens siste timer er kommet.


elektrolux

Sitat fra: mohpet på torsdag 14. desember 2017, klokken 15:38
Hei, jeg var i samme situasjon for ca 3-4 uker siden dog kanskje med en bedre bil. Leter du så finner du Lithium batteri. Jeg kjører nå med Li og en bil som aldri har gått bedre.

Går ut fra at du gjorde som oss fleste, nemlig lot være å ta godkjennings prosessen for ombygging til annen batterikjemi?

Hadde likevel vært artig å kjørt prosessen på en slik ombygging, om ikke annet enn for å tvinge gjennom litt enklere prosedyrer hos vegvesenet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA