Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forumet er tilbake etter en kronglete desember

Startet av moderator 2, torsdag 14. desember 2017, klokken 01:27

« forrige - neste »

moderator 2

Etter en uheldig oppgradering av forumet for å tillate innlogging med passord fra Facebook, er vi nå tilbake. Forumet har brukt samme programvare i 10år. I løpet av denne tiden har programvaren blitt gjevnlig oppdatert, og vi har installert en rekke tilleggsmoduler. Etterhvert var det mye gammelt "rusk" som lå igjen og gjorde livet vanskelig. Vi har nå en ny fersk installasjon, der databasen over gamle innlegg og brukere er beholdt, mens resten er nytt.

Inlogging fungerer på "gamlemåten", samt med Facebook.  Tapatalk ser også ut til å fungere.

Vedlegg fungerer i øyeblikket ikke, i den forstand at gamle vedlegg ikke vises. Avatarer vises heller ikke.

Det er sikkert mer som vil fungere dårlig de neste dagene.

Elbilforumet kan igjen bli stengt på kort varsel, for å gjøre oppgraderinger.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

elekTrond

Forsøkte å velge en random avatar fra lista. Prøvde også å endre signatur, fødselsdato etc. Når jeg velger å lagre endringene, blir siden blank. Presser jeg F5 vil/må nettlesern 'resend'e data.

Åsså trur eg at Lars sakner tipp topp tommeltott opp og ned ... :+1: :-1: : (
'13 Mjau

Chris Neumann Ruud

Det var litt touch & Go for oss som var registrert gjennom Google Oauth i sin tid, så jeg har jo aldri laget noe konto/passord - men "glemt passord"-funksjonen klarte å generere en resett-lenke og da fungerte det.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

moderator 2

Sitat fra: elekTrond på torsdag 14. desember 2017, klokken 04:13
Forsøkte å velge en random avatar fra lista. Prøvde også å endre signatur, fødselsdato etc. Når jeg velger å lagre endringene, blir siden blank. Presser jeg F5 vil/må nettlesern 'resend'e data.

Åsså trur eg at Lars sakner tipp topp tommeltott opp og ned ... :+1: :-1: : (

Avatarer og tommeler kommer etterhvert, dog ikke høyest på listen, det er div spam-hindringer og annen funksjonalitet for stabilitet. Så kommer layout etterhvert.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Lars C. Krogenæs


Toalmar

Veldig bra at det nå er åpent igjen for pålogging.
Man blir litt "Utafor" når man ikke får logget inn å besvart litt innlegg som vanlig  :+1: :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Elmo

Sitat fra: Forum Admin på torsdag 14. desember 2017, klokken 08:38
Avatarer og tommeler kommer etterhvert, dog ikke høyest på listen,
Jeg ser merkelig nok Avatarer på mobilen (chrome, ikke Tapatalk) Samsung, men ikke på PCn (windows7).

Sitat fra: Usikker på fredag 15. desember 2017, klokken 21:03
Ser at enkelte bildevedlegg ikke virker...
Tror ikke noen vedlegg funker jeg. Bare bilder lagt inn som "åpnet bilde".
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Muffinman

Ingen gamle bildevedlegg virker, men de jeg lastet opp i kveld er OK.

vbl

Jeg får ikke til å oppdatere forumprofilen, kommer til blank side når jeg trykker endre profil, gjelder både Mozilla Firefox og Microsoft Explorer

Chris Neumann Ruud

"Merk som lest" virker men kaster feilmelding ut i brukerflaten:


Feil i databasen
Prøv på nytt. Om du kommer tilbake til denne feilmeldingen, rapporter feilen til en administrator.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

sjokomelk

Sitat fra: vbl på søndag 17. desember 2017, klokken 23:08
Jeg får ikke til å oppdatere forumprofilen, kommer til blank side når jeg trykker endre profil, gjelder både Mozilla Firefox og Microsoft Explorer
Samme her. Tenkte å fjerne bilen jeg har solgt fra signaturen min, men havner i en error 500.
Det ordner seg sikkert etterhvert. :)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

elekTrond

SitatEn feil har inntruffet!     :'(
Vedlegget kunne ikke lagres. Dette kan være fordi opplastningshastigheten er for treg eller at filen er større en det serveren tillater. Ta kontakt med administrator for mer informasjon.   
Go to back

       
  • Tillatte filtyper: txt, doc, pdf, jpg, gif, mov, mpg, mp4, png, csv, xls, jpeg, ov2
  • Restriksjoner: 15 pr innlegg, Max total størrelse 9592KB, max individuell størrelse 9528KB
Jeg sliter med en PNG på 4,25 MB, som nekter å la seg laste opp. Lagret som en 1,3 MB JPEG går det greit. Er dette en bug eller hva? Det er snakk om et avis-utklipp fra en PDF, så vil såklart ha så grei oppløsning som praktisk mulig.  :)
'13 Mjau

geear

Redigering av innlegg med bilder og redigering av profil virker ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA