Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fornye utløpt Z.E Connect

Startet av zbk, fredag 08. desember 2017, klokken 11:12

« forrige - neste »

zbk

Noen som har fått fornyet Z.E Connect etter at tre år er gått?

Min treårsperiode gikk ut for et par uker siden og jeg har ikke funnet ut hvordan man kan fornye denne. Inne på r-link store finner jeg bare Z.E Interactive (som jeg fortsatt har ett år igjen av).

Er det bare jeg som er klønete og ikke finner utav dette?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

hsa77

R-linkstore er et makkverk av en nettside, så det er nok ikke du som er klønete! Appen til Renault er også ganske elendig, rart at man klarer å lage en så flott bil men ikke gidder å lage en skikkelig app og en brukervennlig nettbutikk.  :o
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

zbk

Finnes det ingen andre med samme problem?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bjaolsen

Når min periode gikk ut (etter ett år) kjøpte jeg en pakke som het LIVE-services (3 år), men den finner jeg heller ikke lenger..
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

ladov

Min ZEConnect gikk ut i september. Det var mange varsler i displayet, som jeg ignorerte..

Uansett, jeg lette litt frem og tilbake i menyene på bilen, kikket litt på nett men kom aldri så langt at jeg fikk laget bruker eller bestilt noe som helst men *plutselig* så virket den igjen. Er egentlig litt usikker på hva som 'løste' det men jeg var inne i appen og trykken på den 'oppdater' knappen og da virket den etter en stund.

Må føye til at 'løsningen' Renault har laget på bil/app/nettsider(!) er sjeldent klønete. Jeg har bruker for telefonappen men det er fullstendig ubegripelig at Renault ikke har klart å koble den til en løsning for kjøp av produkter..

Jeg må ha to, kanskje tre brukere til for å kjøpe noe som helst, pluss at jeg også må laste ned ting på pc, legge det inn på bilens sd-kort og ta det tilbake på pc bare for å lage bruker. *Deretter* kan jeg prøve å kjøpe noe...

Tror jeg, jeg ga opp underveis..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

zbk

Da fikk jeg endelig løst problemet på egen hånd.

På nettsidene, under bilinstillinger, var kjøremodus av en eller annen grunn satt til deaktivert. Det er mulig at det har skjedd pga at ZEConnect utløp, men det er bare spekulasjoner fra min side. Jeg har i alle fall ikke vært inne der og justert noe.

Uansett så ser det ut til å fungere igjen nå etter at jeg aktiverte den innstillingen på ny.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Tormy

Hvilken nettside er det du refererer til når du fant kjøremodus? Jeg finner ikke en dr... på Renaults sider, annet enn en gryende hodepine og store mengder frustrasjon :-)

Finner heller ikke igjen lappen med aktiveringskode(hadde windows telefon da jeg fikk bilen så testet aldri) så jeg sliter med å få på plass andriod-app.

zbk

Jeg snakker om appen eller nettsidene der du ser batteri%, ladestatus etc.

Bruk hamburger-menyen og velg bilen (vises med vin-nummer). Litt nede på denne sida er det da et valg for "Kjøremodus". Det var denne som plutselig stod avslått hos meg.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

cbjornerud

Appen har ikke virket på lenge, i dag ville jeg finne ut av dette. Appen gav feilmeldingen «Sjekk kontraktens gyldighet, og legg inn detaljene om bilen på nytt.» Jeg fant derfor frem papirene fra bil en var ny, der jeg har aktiveringskoden. Forsøkte å legge den inn på nytt, da fikk jeg feilmeldingen «ukjent feil». Sendte derfor mail til Renault Norge, ble positivt overrasket da jeg fikk svar samme dag. De skrev at jeg måtte aktivere abonnementet på nytt i R-link store. Det tok litt tid å finne rett produkt på R-link store (no.rlinkstore.com), skulle tro dette var lett tilgjengelig, men nei. Da jeg søkte etter ZE Connect fant jeg til slutt to alternativer, et på 12 mnd og et på 24 mnd, begge gratis. Har nå bestilt «My Z.E. Connect with Navigation» for 24 mnd, må vente «inntil 72 timer» før jeg vet om det tar effekt og virker igjen. Har også sendt tilbakemelding til Renault om at dette burde vært gyldig i hele bilens levetid. Hva er vitsen med å måtte fornye noe som er gratis? Nå får jeg forhåpentligvis muligheten til å sjekke ladestatus fra appen igjen, uten kostnad. Tror det er mange med ZOE som er eldre enn 3 år som har gitt opp appen.
2015 Zoe R240

pudderjagar

Ein av fordelene for Renault er at ein då får redusert datakosnaden mellom bilen og Renault samt Renault og kunden. SMS tjenesten om avbrutt lading og så videre er med i dette abonementet.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

Tormy

Sitat fra: cbjornerud på fredag 03. mai 2019, klokken 16:00
Appen har ikke virket på lenge, i dag ville jeg finne ut av dette. Appen gav feilmeldingen «Sjekk kontraktens gyldighet, og legg inn detaljene om bilen på nytt.» Jeg fant derfor frem papirene fra bil en var ny, der jeg har aktiveringskoden. Forsøkte å legge den inn på nytt, da fikk jeg feilmeldingen «ukjent feil». Sendte derfor mail til Renault Norge, ble positivt overrasket da jeg fikk svar samme dag. De skrev at jeg måtte aktivere abonnementet på nytt i R-link store. Det tok litt tid å finne rett produkt på R-link store (no.rlinkstore.com), skulle tro dette var lett tilgjengelig, men nei. Da jeg søkte etter ZE Connect fant jeg til slutt to alternativer, et på 12 mnd og et på 24 mnd, begge gratis. Har nå bestilt «My Z.E. Connect with Navigation» for 24 mnd, må vente «inntil 72 timer» før jeg vet om det tar effekt og virker igjen. Har også sendt tilbakemelding til Renault om at dette burde vært gyldig i hele bilens levetid. Hva er vitsen med å måtte fornye noe som er gratis? Nå får jeg forhåpentligvis muligheten til å sjekke ladestatus fra appen igjen, uten kostnad. Tror det er mange med ZOE som er eldre enn 3 år som har gitt opp appen.
Jeg får ikke gjøre noe med mine produkter i R-Link Store. Står bare "expired" og en dato på"My Z.E.Connect with Navigation", "LIVE-tjenester" og "My Z.E. Inter@ctive". Finner ikke noe når jeg søker i store på "ZE connect". Noen idé om hvordan dette valget skal bli tilgjengelig? Har byttet mobil et par ganger siden bilen var ny for over fire år siden så app med aktivering er ikke tilgjengelig, og nå finner jeg ikke arket med aktiveringskode.

minibiti

I think your only option is to contact the place which sold you the car and ask them for your account info and code.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

pudderjagar

Du trenger ikkje appen for å aktivere nytt abonement. Gå inn på My R-link store elelr ta det ifrå skjærmen i bilen. Her må du legge inn kortnummer og epostadresse.

Så får du ein epost på fransk. Nede i høgre hjørne er det ein aktiveringskode. Denne legger du inn og så skal da starte
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA