Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Premium pakke - inneholder ikke mobil lader lenger...

Startet av crielv, tirsdag 05. desember 2017, klokken 21:08

« forrige - neste »

crielv

Bestilte X med premium pakke i august, fikk bilen utlevert i dag...

Ingen mobil "tilkobling" i midtkonsollet - dette er fjernet fra pakken fra forrige uke var info..
(skulle ligge en pakke med usb kabler for tilkobling av iphone/usb )

Noen andre som har fått utlevert mobil-kit den siste uken på premium biler?
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

CaZpaH

Sitat fra: crielv på tirsdag 05. desember 2017, klokken 21:08
Bestilte X med premium pakke i august, fikk bilen utlevert i dag...

Ingen mobil "tilkobling" i midtkonsollet - dette er fjernet fra pakken fra forrige uke var info..
(skulle ligge en pakke med usb kabler for tilkobling av iphone/usb )

Noen andre som har fått utlevert mobil-kit den siste uken på premium biler?

Hentet min i forrige uke også. Fikk samme beskjed fra selger at det ikke lenger var inkludert. Greit nok, ble ikke fortalt på forhånd at det var inkludert og stod ingenting i kontrakt eller på sidene til Tesla da jeg bestilte at det skulle være med så sånn sett er det jo greit.

Så tenkte egentlig å kjøpe den og var innom service senteret for noe annet og da fikk jeg beskjed at jeg skulle få gratis. Men de hadde ikke på lager, men at jeg skulle få senere.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

jlan

Det er vel mer aktuelt med Qi, har ikke til og med epletelefoner det nå?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

CaZpaH

Sitat fra: jlan på tirsdag 05. desember 2017, klokken 22:50
Det er vel mer aktuelt med Qi, har ikke til og med epletelefoner det nå?

Jo, men er ikke raskeste. Hadde hørt mye dårlig om USB porten i model x, men min bil fulladet telefonen min ganske raskt på tur. Så sånn sett vil jeg ha til min. Kjekt å ha en plass telefonen kan ligge fast mens jeg kjører.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Gurjs

Jeg ringte Tesla i dag for å bestille vinterdekk til bilen min som jeg skal hente ut på mandag. Da spurte jeg vedkommende om å legge inn gummimatter og Dock til iPhone i bestillingen. Jeg fikk beskjed om at siden jeg har bestilt med premiumpakken så vil dockingen være inkludert, så dette trengte ikke jeg å bestille.

Merker det er litt irriterende at man får forskjellige svar ut ifra hvem man snakker med. Er det så vanskelig å samkjøre informasjon ut til kunder?
Tesla Model S - Bestilt 31.08.2017

alda

Är det någon som har på egen hand lagt upp för trådlös mobilladdning i mittkonsol? Har en Iphone 8, sugen på att få en enkel trådlös laddmöjlighet...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Øggen

Sitat fra: crielv på tirsdag 05. desember 2017, klokken 21:08
Bestilte X med premium pakke i august, fikk bilen utlevert i dag...

Ingen mobil "tilkobling" i midtkonsollet - dette er fjernet

Ikkje berre mobil dokk som e fjerna. Etter sammenslåing av utstyr i premiumpakken, trur ej pinadø dei he glømt å montere riktig hifi. Spilla totalt dritdårlig. Har dei bytta element igjen??
Beste anlegget var i første  S'n, dei 2 neste va dårlig og X no virka premium hifi å være enda dårligere.
Fullt klar over at det skal spilles inn, men uansett alt for tamt. Andre med samme meining??
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

CaZpaH

Sitat fra: Øggen på torsdag 07. desember 2017, klokken 12:55
Sitat fra: crielv på tirsdag 05. desember 2017, klokken 21:08
Bestilte X med premium pakke i august, fikk bilen utlevert i dag...

Ingen mobil "tilkobling" i midtkonsollet - dette er fjernet

Ikkje berre mobil dokk som e fjerna. Etter sammenslåing av utstyr i premiumpakken, trur ej pinadø dei he glømt å montere riktig hifi. Spilla totalt dritdårlig. Har dei bytta element igjen??
Beste anlegget var i første  S'n, dei 2 neste va dårlig og X no virka premium hifi å være enda dårligere.
Fullt klar over at det skal spilles inn, men uansett alt for tamt. Andre med samme meining??

Syns anlegget i min Premium X75D er helt rått. Men vanskelig å basere forskjeller bare på subjektiv mening. "Ut av esken" spilte det ikke noe særlig, men etter litt justering i Equalizer syns jeg lyden var kjempebra.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

o.b.lix

Med S og HiFi bare måtte jeg ha ekstra sub for å bli fornøyd.
Med X og hifi er jeg litt mer på at lyden er god nok til at jeg ikke gidder å montere noe ekstra. Men tok egentlig ganske lang tid å spille inn.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

fulvik

Sitat fra: Øggen på torsdag 07. desember 2017, klokken 12:55

Ikkje berre mobil dokk som e fjerna. Etter sammenslåing av utstyr i premiumpakken, trur ej pinadø dei he glømt å montere riktig hifi. Spilla totalt dritdårlig. Har dei bytta element igjen??
Beste anlegget var i første  S'n, dei 2 neste va dårlig og X no virka premium hifi å være enda dårligere.
Fullt klar over at det skal spilles inn, men uansett alt for tamt. Andre med samme meining??

Har du skrudd av dolby surround? For min del var det natt og dag når denne var huket av.
Tesla S75D - Bestilt, levering Oktober/November
Nissan Leaf 2017

Espelectric

Sitat fra: fulvik på onsdag 13. desember 2017, klokken 12:27
Sitat fra: Øggen på torsdag 07. desember 2017, klokken 12:55

Ikkje berre mobil dokk som e fjerna. Etter sammenslåing av utstyr i premiumpakken, trur ej pinadø dei he glømt å montere riktig hifi. Spilla totalt dritdårlig. Har dei bytta element igjen??
Beste anlegget var i første  S'n, dei 2 neste va dårlig og X no virka premium hifi å være enda dårligere.
Fullt klar over at det skal spilles inn, men uansett alt for tamt. Andre med samme meining??

Har du skrudd av dolby surround? For min del var det natt og dag når denne var huket av.

Samme her.
X75D (85kWh)

CaZpaH

Sitat fra: Espelectric på onsdag 13. desember 2017, klokken 14:32
Sitat fra: fulvik på onsdag 13. desember 2017, klokken 12:27
Sitat fra: Øggen på torsdag 07. desember 2017, klokken 12:55

Ikkje berre mobil dokk som e fjerna. Etter sammenslåing av utstyr i premiumpakken, trur ej pinadø dei he glømt å montere riktig hifi. Spilla totalt dritdårlig. Har dei bytta element igjen??
Beste anlegget var i første  S'n, dei 2 neste va dårlig og X no virka premium hifi å være enda dårligere.
Fullt klar over at det skal spilles inn, men uansett alt for tamt. Andre med samme meining??

Har du skrudd av dolby surround? For min del var det natt og dag når denne var huket av.

Samme her.

Hos meg (har premium) var EQ-instillingene helt på bærtur. Diskant og mellomtone var på max og bass på minst... Gjorde lydbildet helt ødelagt. Etter litt justering og testing med forskjellige sjangre så spiller anlegget mitt veldig bra. Kan jo evt. prøve å huke av for Dolby også. Gir litt ekstra hjelp på lydbildet det også.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

crielv

Sitat fra: CaZpaH på onsdag 13. desember 2017, klokken 14:37
Sitat fra: Espelectric på onsdag 13. desember 2017, klokken 14:32
Sitat fra: fulvik på onsdag 13. desember 2017, klokken 12:27
Sitat fra: Øggen på torsdag 07. desember 2017, klokken 12:55

Ikkje berre mobil dokk som e fjerna. Etter sammenslåing av utstyr i premiumpakken, trur ej pinadø dei he glømt å montere riktig hifi. Spilla totalt dritdårlig. Har dei bytta element igjen??
Beste anlegget var i første  S'n, dei 2 neste va dårlig og X no virka premium hifi å være enda dårligere.
Fullt klar over at det skal spilles inn, men uansett alt for tamt. Andre med samme meining??

Har du skrudd av dolby surround? For min del var det natt og dag når denne var huket av.

Samme her.

Hos meg (har premium) var EQ-instillingene helt på bærtur. Diskant og mellomtone var på max og bass på minst... Gjorde lydbildet helt ødelagt. Etter litt justering og testing med forskjellige sjangre så spiller anlegget mitt veldig bra. Kan jo evt. prøve å huke av for Dolby også. Gir litt ekstra hjelp på lydbildet det også.


<-- kunne du lagt ut et bilde av dine innstillinger :) Jeg får det ikke til å stemme i min bil:(
Tesla X75D ++
Mercedes B-Electric

Cries


Ikkje berre mobil dokk som e fjerna. Etter sammenslåing av utstyr i premiumpakken, trur ej pinadø dei he glømt å montere riktig hifi. Spilla totalt dritdårlig. Har dei bytta element igjen??
Beste anlegget var i første  S'n, dei 2 neste va dårlig og X no virka premium hifi å være enda dårligere.
Fullt klar over at det skal spilles inn, men uansett alt for tamt. Andre med samme meining??
[/quote]

Jeg solgte min S70D med HiFi, der jeg støydempet dørene selv grundig (etter tips fra SH på forumet) og opplevde lyden som SVÆRT bra, og støydemping ga den et kjempeløft. Når vi hentet ut X75 her i september var skuffelsen derfor svært stor når jeg hørte lydkvaliteten i bilen. Jeg har spilt inn anlegget nå i ca 30 timer, men klarer på ingen måte å bli fornøyd med lyden, så er enig i det du sier Øggen. Har lekt meg mye med EQ/surround for å prøve å gjenskape lydkvaliteten/lydbildet fra 70D'n uten hell.

Skal prøve å få støyisolert fremdørene ivertfall, for å se om det hjelper noe, men kan ikke komme på at S'n hadde så "dårlig" lydbilde før støyisoleringen heller.... Eller så ble jeg bare fort godt vant

Øggen

Bra det e fleire som e enig Cries.
Nå begynne det å skrangle og rasle i dekselet på subwoofer bake. Bråka som fy.....men anlegget spilla utrulig dårlig. Hadde en loaner X med hifi, og den spillte meget meget mykje bedre. Så stor forskjell på ny og gammel bil.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA