Til deg som limer lapper på bilruter; LES DENNE

Startet av drittsekkenpaatoyen, tirsdag 05. desember 2017, klokken 21:01

« forrige - neste »

m0nkey

Har selv måttet parkere på ladeplass uten å lade fordi ladeluken hadde frosset fast. Gikk for å hente silikonspray, og var borte i 15 minutter, så ja, shit happens.
KIA Soul EV Classic (2015)

arthur

Kan man ikke parkere på en "vanlig" plass hvis ladeluken er frosset og gå derfra for å hente noe for å få opp luken?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sandpusher

Sitat fra: hanche på onsdag 06. desember 2017, klokken 11:15
Det kan være kjekt å huske på at Shit Happens. Her er min anekdote: I sommer ladet jeg på Fokserød. Tok den ene laderen som var ledig, fikk startet ladingen, alt så normalt ut. Så gikk vi og spiste. Da vi kom tilbake, viste det seg at ladingen hadde stoppet etter mindre enn ett minutt. Det var nok feil på laderen, for noe lignende skjedde flere andre mens jeg sto der og ladet på en annen lader. Men poenget mitt: Jeg er veldig glad for at det ikke kom noen med klistrelapper akkurat mens bilen min sto der, tilsynelatende ferdigladet og uten tilsyn. Det var ille nok å få forlenget ladestoppen med et kvarter.
Men dette er da helt innafor, er ladekabelen plugget i får du ingen lapp på ruta.
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

zbk

Sitat fra: arthur på onsdag 06. desember 2017, klokken 14:13
Kan man ikke parkere på en "vanlig" plass hvis ladeluken er frosset og gå derfra for å hente noe for å få opp luken?

Mest sannsynlig vet man ikke at ladeluka er frosset før man har parkert, vil jeg tro. Hadde du virkelig flyttet bilen før du stakk for å få tak i noe til å åpne med og risikert du ikke fikk ladet fordi det var fullt når du kom tilbake?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Vollis47

Etter å ha lest flere innlegg og tenkt litt mer på saken tror jeg at jeg ikke lenger støtter liming av lapp på frontruta. Vedkommende kunne kanskje ha gode grunner samt behov for å kjøre raskt igjen. Så det ville nok vært bedre å lime på i bakkant av sidevinduet slik at ikke sikten blei ødelagt.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

OlaM

Vill spekulering som ikke godkjenner hærverk: Drittsekken på Tøyen er vant til å få slike lapper, men dette var første gang de var limt.
'21 3LR

KjellG

Trådstarter er veldig ivrig på å fortelle at dette er hærverk, men sier ikke noe om hva det var for en presserende situasjon som gjorde slik parkering «nødvendig».

Ok, slik klistremerkeliming er litt på kanten, men kan trolig fjernes helt uten merker. Da synes jeg det er greit, særlig om den er plassert slik at en kan kjøre hjem før ryddejobben. Årsaken til slik selvtekt er jo nettopp slike «skal bare».

fredag

Synd at selvtakt skal være nødvendig. Det riktige hadde vært at de kommunale parkeringsvaktene hadde gitt bot til de som ikke lader. Det forutsetter at manglende lovhjemmel og parkeringsforskrift rettes opp, og at ladeplassene skiltes om. Dårlig håndtverk av det offetlige at de ikke har klart å få til dette enda.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

sylwester

Eller at de tar litt betalt for å stå der. Det løser igrunn mange av årsakene til hvorfor folk ikke flytter bilen og for de som syns de trenger å stå der får betale som om de lader. Selv 5kr timen tror jeg ville gjort underverker.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

arthur

Sitat fra: zbk på onsdag 06. desember 2017, klokken 14:21
Sitat fra: arthur på onsdag 06. desember 2017, klokken 14:13

Mest sannsynlig vet man ikke at ladeluka er frosset før man har parkert, vil jeg tro. Hadde du virkelig flyttet bilen før du stakk for å få tak i noe til å åpne med og risikert du ikke fikk ladet fordi det var fullt når du kom tilbake?

I og med at det er et hypotetisk spørsmål så er mitt enkle svar at jeg ikke med sikkerhet vet hva svaret vil bli, eller ville ha blitt, hvis jeg kom i en tilsvarende situasjon, men mest sannsynlig hadde jeg flyttet meg hvis det var rimelig grunn til å tro at jeg ellers ville ha hindret andre i å få ladet.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Jejl

Det er jo flere ladestasjoner som ikke virker. Hvis en ruller inn igjen kabelen og flytter bilen blir det bare ekstraarbeid for neste mann som vil prøve.

Dampmaskin

Sitat fra: Jejl på onsdag 06. desember 2017, klokken 16:43
Det er jo flere ladestasjoner som ikke virker. Hvis en ruller inn igjen kabelen og flytter bilen blir det bare ekstraarbeid for neste mann som vil prøve.
Håper at lappeklistreren også tar på seg ansvaret for å klistre "ute av drift"-lapper på ladestasjoner som er konket ut. Kanskje litt ekstraarbeid, men forhåpentligvis mindre kontroversielt. Med mindre kommunen kniper ham for hærverk eller tagging eller noe sånt, da.

geear

Alle elbiler skulle hatt app med push-varsel ved avbrutt lading...

sylwester

Appen til Leaf fikk dette for en stund siden. Funker som bare det :-)
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

pudderjagar

Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA