Rekkefølge på reservasjoner

Startet av geear, fre 01. des 2017, kl. 20:38

« forrige - neste »

CaZpaH

Sitat fra: indianrunner70 på søn 03. des 2017, kl. 19:25
All sunn fornuft tilsier at reservasjons reglene gjelder fra start produksjonsdato, +/- 01.08-17. Dersom det ikke er planlagt på denne måten kan vi som ikke eier T S/X vente til +2020, som ikke er holdbart.

Fornuft eller ei. Eksisterende teslaeiere som reserverer model 3 får prioritet.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Sitat fra: Mazzbot på søn 03. des 2017, kl. 20:00
Når produksjonen er oppe i 20 - 30 000 biler mnd så tror jeg ikke det har så stor betydning om man eier en tesla eller ikke , snakk om noen uker spørs på utstyr .
Tesla er ikke i stand til å levere ut 20-30k biler i måneden i Norge uansett hva som skjer med produksjonskapasiteten i USA. Det er ikke havnekapasitet, ikke båtkapasitet og det er ikke leveringskapasitet. De sliter allerede i dag med ca. 2000 utleveringer de heftigste månedene.

geear

Sitat fra: CaZpaH på søn 03. des 2017, kl. 16:30
Så ja. Som du skriver så vil eksisterende eiere her i Norge vil også få prioritet.
Jeg reserverte i april 2017, så er vel et år bak de første, og selv om jeg har Model X så føler jeg meg ikke helt trygg på at jeg kommer før alle de uten Tesla i køen basert på FAQen, men håper jo. e-Golfen er tre år nå, så hadde passet godt å skifte den ut mens det enda var et år garanti igjen. ;)

S4e

Sitat fra: trykkertor på søn 03. des 2017, kl. 17:25
Det blir vel slik at de prioriterer alle leveringer i USA foran f.eks Norge.
Men at Tesla-eiere i USA, kommer før andre i USA.
Så norske Teisla-eiere, så norske førstegangskunder.

Altså noe slik som.
1. USA, allerede T-eier
2. USA, de andre.
3. Norge, allerede T-eier
4. Norge, de andre

Også sikker noe med Long Ragne før std. Og selvsagt 2wd før 4wd.

USA blir helt klart prioritert, men vi vet ikke om de blir prioritert "for evig"? Med andre ord om en amerikaner som bestiller bil sommer 2018 vil få bil før en nordmann som bestilte første dag og er eier.

Tesla starter med leveranser på vestkysten - for at det skal bli enkelt å fikse feil i starten. Og de har nok en plan i forhold til maks leveranser i USA når de når tak for skattefradrag i USA og har 2 kvartaler (mener det var det) med nedtrapping før skattefradrag forsvinner helt.  Deretter vil jeg tro de er like opptatt av å starte leveranser i andre viktige markeder - som Norge.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Olemann

Det fine med prioritering av de som allerede har en S/X er jo at alle de som skal bytte sin S/X til M3 når den kommer, ikke kan selge sin S/X før de har konfigurert sin M3 (ellers mister de prioritet).
Dermed blir det sansynligvis et solid tilsig av brukte S/X på FINN når M3 kan specces og prisene vil bli hyggelige for kjøpere av brukte S/X.

Så, noe godt kommer det ut av dette som kan virke litt pussig :-)

Løve

Sitat fra: gr på søn 03. des 2017, kl. 22:03
Sitat fra: CaZpaH på søn 03. des 2017, kl. 16:30
Så ja. Som du skriver så vil eksisterende eiere her i Norge vil også få prioritet.
Jeg reserverte i april 2017, så er vel et år bak de første, og selv om jeg har Model X så føler jeg meg ikke helt trygg på at jeg kommer før alle de uten Tesla i køen basert på FAQen, men håper jo. e-Golfen er tre år nå, så hadde passet godt å skifte den ut mens det enda var et år garanti igjen. ;)

Hvis vi ser på hvordan Tesla har tildelt forventet leveringstid så komme du garantert før førstedagsreservasjoner gjort av folk som ikke allerede eier en Tesla.

Løve

Sitat fra: S4e på man 04. des 2017, kl. 20:37
Sitat fra: trykkertor på søn 03. des 2017, kl. 17:25
Det blir vel slik at de prioriterer alle leveringer i USA foran f.eks Norge.
Men at Tesla-eiere i USA, kommer før andre i USA.
Så norske Teisla-eiere, så norske førstegangskunder.

Altså noe slik som.
1. USA, allerede T-eier
2. USA, de andre.
3. Norge, allerede T-eier
4. Norge, de andre

Også sikker noe med Long Ragne før std. Og selvsagt 2wd før 4wd.

USA blir helt klart prioritert, men vi vet ikke om de blir prioritert "for evig"? Med andre ord om en amerikaner som bestiller bil sommer 2018 vil få bil før en nordmann som bestilte første dag og er eier.

Tesla starter med leveranser på vestkysten - for at det skal bli enkelt å fikse feil i starten. Og de har nok en plan i forhold til maks leveranser i USA når de når tak for skattefradrag i USA og har 2 kvartaler (mener det var det) med nedtrapping før skattefradrag forsvinner helt.  Deretter vil jeg tro de er like opptatt av å starte leveranser i andre viktige markeder - som Norge.

Til og med idag så er i alle fall USA prioritert. Er du amerikaner og reserverer i dag så får du forventet leveringstid lenge før hvem som helst utenfor USA.

Amoss

Sitat fra: Løve på tor 07. des 2017, kl. 20:21
Til og med idag så er i alle fall USA prioritert. Er du amerikaner og reserverer i dag så får du forventet leveringstid lenge før hvem som helst utenfor USA.

... og dette vil han helt sikkert fortsette å preke frem til (etter at) det motsatte er bevist ;)
Model S 85D

sylwester

Sitat fra: Olemann på tor 07. des 2017, kl. 01:04

Det fine med prioritering av de som allerede har en S/X er jo at alle de som skal bytte sin S/X til M3 når den kommer, ikke kan selge sin S/X før de har konfigurert sin M3 (ellers mister de prioritet).
Dermed blir det sansynligvis et solid tilsig av brukte S/X på FINN når M3 kan specces og prisene vil bli hyggelige for kjøpere av brukte S/X.

Så, noe godt kommer det ut av dette som kan virke litt pussig :-)

Sikker på det? Mener å ha sett at prioriteten gjelder alle som noen gang har eid en Tesla og ikke nødvendigvis har en nå. Det er uansett ikke så veldig mange i forhold til det volumet TM3 skal ha, men det merkes jo veldig i starten.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

geear

Sitat fra: sylwester på fre 08. des 2017, kl. 00:50
Sikker på det? Mener å ha sett at prioriteten gjelder alle som noen gang har eid en Tesla og ikke nødvendigvis har en nå. Det er uansett ikke så veldig mange i forhold til det volumet TM3 skal ha, men det merkes jo veldig i starten.
Fra FAQ på tesla.com:

Når blir jeg invitert til å konfigurere min Model 3, og når leveres den til meg?
Model 3-reservasjonsholdere mottar invitasjoner for å bestille og designe sin Model 3 basert på tidspunktet de la inn sin reservasjon. Nåværende Tesla-eiere har prioritet, som en takk for deres støtte.

RuneW

Sitat fra: gr på fre 08. des 2017, kl. 13:08
Fra FAQ på tesla.com:

Når blir jeg invitert til å konfigurere min Model 3, og når leveres den til meg?
Model 3-reservasjonsholdere mottar invitasjoner for å bestille og designe sin Model 3 basert på tidspunktet de la inn sin reservasjon. Nåværende Tesla-eiere har prioritet, som en takk for deres støtte.

Igjen, dette kan tolkes alle veier. Det er forskjell på "prioritet" og "full prioritet". Så alt er, som sagt, bare gjetninger.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

geear

Sitat fra: RuneW på fre 08. des 2017, kl. 14:02
Sitat fra: gr på fre 08. des 2017, kl. 13:08
Fra FAQ på tesla.com:

Igjen, dette kan tolkes alle veier. Det er forskjell på "prioritet" og "full prioritet". Så alt er, som sagt, bare gjetninger.
Jeg får ikke svaret ditt til å henge sammen med det jeg svarte på... har ikke sagt noe om prioritet eller full prioritet, spørsmålet var om det også gjaldt tidligere eiere av Tesla.

sylwester

Da er det litt mer rettferdig enn jeg trodde.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

lightningii

Er det sånn å forstå at jeg "rykker frem i køen" nå siden vi snart får levert en ny model x? Model X blir levert en gang på nyåret, m3 bestilte jeg 31.03.2016

trykkertor

Vil tro det er naturlig ja.
De har nok ikke ordnet rekkefølgen på norske reservasjoner enda. Og når den tid kommer, er du oppført som Tesla eier, og rykker frem.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA