Ekstrautstyr på 2018 leaf

Startet av Hodmaster, tor 30. nov 2017, kl. 09:10

« forrige - neste »

kTesla

Sitat fra: Jansen på tir 06. mar 2018, kl. 21:36
Sitat fra: leif40kwh på tir 06. mar 2018, kl. 18:13
Hei!

Ser at prislisten, både forrige og den nye datert 05.03.18, skriver at montering og 25% mva er inkludert. Noen som har kjennskap til dette? På nettsiden står det jo en høyere pris på feks haifinneantenne, og andre har fått tilbud om haifinneantenne til over 5000! Der de skylder på mer komplisert montering. Dette har de gjort i eit par veke men prisen ble jo stående urørt i den siste revideringen av prislisten. Prisen i prislisten er jo 2770! Og fratrekt 25% mva(slik jeg mener det skal være?) så skal jo da prisen være 2216 inkludert montering?

Eg meiner iallfall at prisene i prislisten skal overholdes, og fratrekkes mva så lenge man bestiller ekstrautstyret ilag med bilen. Altså, alt betales før/ved overlevering. Og montering skal være inkludert. Er i prosess med valg av ekstrautstyr no, men forhandler opplyser litt andre priser og sier den er uten mva men inkludert montering. Det stemmer jo ikkje overens med det som står i prislisten.. Synspunkt? Fasit?

Jeg ser ut til å ha mottatt samme liste som deg, og det er den eneste jeg har fått på mail fra selger i Stavanger. Forholder meg selvsagt til den. Men må som sagt bli bestillt før bilen blir registrert for å slippe mva. såvidt jeg har forstått det.
Jeg  har også fått en annen liste fra forhandler som er deres egne tilbud på dem forskjellige pakkene ++.

Ja er den listen man kan laste ned fra nissan.no, så då må det jo være gjeldene. Før den blir registrert sier du, da har eg jo for så vidt god tid på å bestemme meg helt ettersom levering er estimert til august.. De tilbudene du fikk på de forskjellige pakkene, er det da bedre tilbud enn prislisten? evt andre sammensatte pakker kanskje?

Jansen

Sitat fra: leif40kwh på tir 06. mar 2018, kl. 21:43
Sitat fra: Jansen på tir 06. mar 2018, kl. 21:36
Sitat fra: leif40kwh på tir 06. mar 2018, kl. 18:13
Hei!

Ser at prislisten, både forrige og den nye datert 05.03.18, skriver at montering og 25% mva er inkludert. Noen som har kjennskap til dette? På nettsiden står det jo en høyere pris på feks haifinneantenne, og andre har fått tilbud om haifinneantenne til over 5000! Der de skylder på mer komplisert montering. Dette har de gjort i eit par veke men prisen ble jo stående urørt i den siste revideringen av prislisten. Prisen i prislisten er jo 2770! Og fratrekt 25% mva(slik jeg mener det skal være?) så skal jo da prisen være 2216 inkludert montering?

Eg meiner iallfall at prisene i prislisten skal overholdes, og fratrekkes mva så lenge man bestiller ekstrautstyret ilag med bilen. Altså, alt betales før/ved overlevering. Og montering skal være inkludert. Er i prosess med valg av ekstrautstyr no, men forhandler opplyser litt andre priser og sier den er uten mva men inkludert montering. Det stemmer jo ikkje overens med det som står i prislisten.. Synspunkt? Fasit?

Jeg ser ut til å ha mottatt samme liste som deg, og det er den eneste jeg har fått på mail fra selger i Stavanger. Forholder meg selvsagt til den. Men må som sagt bli bestillt før bilen blir registrert for å slippe mva. såvidt jeg har forstått det.
Jeg  har også fått en annen liste fra forhandler som er deres egne tilbud på dem forskjellige pakkene ++.

Ja er den listen man kan laste ned fra nissan.no, så då må det jo være gjeldene. Før den blir registrert sier du, da har eg jo for så vidt god tid på å bestemme meg helt ettersom levering er estimert til august.. De tilbudene du fikk på de forskjellige pakkene, er det da bedre tilbud enn prislisten? evt andre sammensatte pakker kanskje?

dette er listen jeg fikk fra forhandler:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
gi en lyd om den ikke funker, første gang jeg legger til vedlegg.

Joltus

Når bestilte du? Har du hørt noe om levering?

Jansen

Sitat fra: Joltus på ons 07. mar 2018, kl. 07:21
Når bestilte du? Har du hørt noe om levering?

Jeg bestilte 29.12.2017. fikk på mail i går startet bilen ankommer Ålgård auto 16.03.

Når jeg bestilte er igrunn irrelevant, da dette var en av over 20 biler selger allerede hadde bestillt. Når selger/forhandler bestille vet jeg ikke, men det er antageligvis mer relevant angående utlevering.

Joltus

knilsen1

Jeg får bilen i morgen. Etterbestilte haifinne for 12 dager siden. Det kostet 2770,- ink montering.

Stig85

Maila "min" selger nå og spurte hvordan en Nissan-forhandler kunne operere med helt andre priser enn den offisielle prislisten til Nissan. Merkelig at noen får bestilt utstyr til samme prisen som er oppgitt mens andre må betale det dobbelte om de vil ha... Det kan da ikke være juridisk holdbart.
2018 Nissan Leaf Tekna | 2024 Tesla Model YP

kTesla

Sitat fra: knilsen1 på ons 07. mar 2018, kl. 08:17
Jeg får bilen i morgen. Etterbestilte haifinne for 12 dager siden. Det kostet 2770,- ink montering.

Men den etterbestilte du vel før bilen var betalt osv? Skal det ikkje da være uten MVA på 25%? Spør fordi eg er usikker rundt dette, og ser noen andre oppga pris på «essential pack» der de hadde trukket fra MVA på 25%. Og i prislisten på hos Nissan.no står jo prisen på 2770 inkludert både MVA og montering. Mener det står øverst som en del av headingen/overskriften.

2770 for haifinneantenne synst eg er akkurat innafor å betale ift kor mye bedre bilen ser ut med den, men priser på 4-5000 slik det står et sted på nettsiden til Nissan og som enkelte har fått tilbud om er jo ekstremt. Er jo tross alt bare en liten antenne det er snakk om, så en pris på 2770 inklusive MVA og montering gir uansett en meget god fortjeneste.

kTesla

Sitat fra: Stig85 på ons 07. mar 2018, kl. 08:58
Maila "min" selger nå og spurte hvordan en Nissan-forhandler kunne operere med helt andre priser enn den offisielle prislisten til Nissan. Merkelig at noen får bestilt utstyr til samme prisen som er oppgitt mens andre må betale det dobbelte om de vil ha... Det kan da ikke være juridisk holdbart.

Helt enig. At det forhandler «plutselig» fant ut at de måtte ned med taket innvendig for å montere haifinneantennen er jo svada. Og om det tar litt lengre tid enn først beregnet, så må de isåfall øke prisen fra sentralt hold. Prisene i Sverige/Danmark/England står jo også uendret i prislistene. Tar like lang tid der.

Eg kommer iallfall til å kreve den prisen som står i prislisten, ikkje eit øre mer. Og helst fratrukket MVA, viss eg har tolket regelverket riktig...

Jansen

Stig85

Svar fra selger:

"Nissan finner den billigste forhandleren i Norge og lager priser ut fra de for å bruke i konkurransegrunnlag. Vi har for eksempel en annen timesats enn Gol Auto AS har (som er grunnlaget på prislistene). Nissan har i tillegg feilpriset haifinneantennen uten at dette har blitt korrigert. Momsfritaket gjelder kun vinterhjul da det er eneste nødvendige utstyr for at bilen skal fungere i Norge. Øvrig momsfritak for ladestasjoner, ekstrautstyr etc ble fjernet fra 1.1.17."

Jeg får nå allikevel prisene oppgitt i prislisten til Nissan, men der er det nok opp til hver enkelt kjøper å forhandle med sin selger.

Zuexi

Står det spesifikt at dette gjelder Gol i prislisten? Mente det var en gjaldt leveringsomkostningene.

Høres ut som brudd på markedsføringsloven spør du meg.
Markedsføre en pris, men opererer med en helt annen.

Stig85

Sitat fra: Zuexi på ons 07. mar 2018, kl. 12:25
Står det spesifikt at dette gjelder Gol i prislisten? Mente det var en gjaldt leveringsomkostningene.

Høres ut som brudd på markedsføringsloven spør du meg.
Markedsføre en pris, men opererer med en helt annen.

Står kun dette i prislista:
"*Priser er inklusive arbeid og monteringskostnader. Vær oppmerksom på at prisene kan endre seg, i noen tilfeller kan
materiellkostnadene avvike, f.eks ved lakkering. For mer informasjon, vennligst kontrakt din forhandler."

knilsen1

Hentet ut min bil i dag og nevnte disse ville prisene på haifinne som florerte. Sa også at noen hadde sagt at prisen ble justert fordi jobben var så stor. Da bare lo han. Det var en jobb som tok maks 20 minutter. Jeg betalte som jeg skrev 2770. Dette var i følge den samme selgeren en pris de da hadde en god fortjeneste på.

blackleaf1

Helt enig, jeg byttet antennefot på min 2016, knekt antenne i foten. Ned med taktrekket i bakkant.
Atle
Lindås

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA