Ekstrautstyr på 2018 leaf

Startet av Hodmaster, tor 30. nov 2017, kl. 09:10

« forrige - neste »

meitran

Sitat fra: Bjoris på fre 02. mar 2018, kl. 18:37
Det er nok samme Dunlop som den gml kom med. Alle har sikkert like sommerdekk, men pass på hva du får av vinterdekk, jeg sverger til Nokian og har fått bekreftet at jeg får det på min

Skulle jo tro de hadde satt på noe med lav rullemotstand siden det jo er en elbil, men det er ikke sikkert.

Joltus

Sjekket med forhandleren. Det er Continental dekk ja. Men de har C i rullemotstand, så det er bare marginalt dårligere enn Nokian, så gidder hvertfall ikke lage noe styr ut av det.

Må jo ta bussen eller dieselen hvis eg skal til byen en kald dag allikevel så....

lognvik

Sitat fra: Joltus på tir 30. jan 2018, kl. 18:48
Nei whispbar vil neppe koste 1/3, men de kommer til å være ca 3 ganger så fine istedet, og mest sannsynlig rimeligere enn det originale fra Nissan hvertfall.

Den prisen er bare latterlig.

Ikkje bare er prisen latterlig, men ein får jo max 29kg (tåler opp mot 35kg)... synes det virka lite, men men... uansett irriterande dyrt og så jævlig stygg festeanordning i tillegg >:(

Trond.m

Sitat fra: Bjoris på fre 02. mar 2018, kl. 18:37
Det er nok samme Dunlop som den gml kom med. Alle har sikkert like sommerdekk, men pass på hva du får av vinterdekk, jeg sverger til Nokian og har fått bekreftet at jeg får det på min
Det hadde jeg også, men ved levering stod det Continental dekk på. Jeg kunne få byttet de, men lot det være da de sikkert er minst like bra.

Joltus

Samme her. Gidder ikke lage styr for B kontra c i rullemotstand.

Conti skal være vel så bra på andre egenskaper.

Peraeile

https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/no/brochures/Accessories_brochures/Nissan-new-Leaf-accesories-NO.pdf

Så denne for første gang idag hvis det er andre som lurer på hva en kan kjøpe med. Jeg får høre med forhandler om priser på dette da det ikke ble nevnt når jeg skrev kontrakt. Forventa da at det var skvettlapper på bilen

Zuexi

Sitat fra: Peraeile på man 05. mar 2018, kl. 17:15
https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/no/brochures/Accessories_brochures/Nissan-new-Leaf-accesories-NO.pdf

Så denne for første gang idag hvis det er andre som lurer på hva en kan kjøpe med. Jeg får høre med forhandler om priser på dette da det ikke ble nevnt når jeg skrev kontrakt. Forventa da at det var skvettlapper på bilen
Prisene står i den vanlige prislisten.

E_S

Rullemotstanden oppgitt på dekk har så ytterst lite å si at jeg ikke hadde brydd meg i det hele tatt. Viktigere å få gode dekk til det bruksområdet man har enn å få 1 km mer rekkevidde på en lading..
:)

meitran

Er det noe poeng i støtfangerbeskyttelse egentlig?

Joltus

Ref min nåværende bil: RUNGENDE JA!

På Leaf: Kommer litt an på utforming av hull. :p

Eg har bestilt det med da eg skulle ha denne bagasjeromsmatten i tillegg. Så får du da i praksis med velur matter man kan putte i bilen når den selges, siden det vel er eneste bruksområdet for de....

Jansen

Sitat fra: Joltus på tir 06. mar 2018, kl. 14:39
Ref min nåværende bil: RUNGENDE JA!

På Leaf: Kommer litt an på utforming av hull. :p

Eg har bestilt det med da eg skulle ha denne bagasjeromsmatten i tillegg. Så får du da i praksis med velur matter man kan putte i bilen når den selges, siden det vel er eneste bruksområdet for de....

tenkte akkurat samme tanken. Essesnsial pack koster 2556. da får man støtfanger, teppesett velur, og førstehjelpsskrin til ca 1100. enkelt valg om man først skal ha bagasjeromsmatte.

kTesla

Hei!

Ser at prislisten, både forrige og den nye datert 05.03.18, skriver at montering og 25% mva er inkludert. Noen som har kjennskap til dette? På nettsiden står det jo en høyere pris på feks haifinneantenne, og andre har fått tilbud om haifinneantenne til over 5000! Der de skylder på mer komplisert montering. Dette har de gjort i eit par veke men prisen ble jo stående urørt i den siste revideringen av prislisten. Prisen i prislisten er jo 2770! Og fratrekt 25% mva(slik jeg mener det skal være?) så skal jo da prisen være 2216 inkludert montering?

Eg meiner iallfall at prisene i prislisten skal overholdes, og fratrekkes mva så lenge man bestiller ekstrautstyret ilag med bilen. Altså, alt betales før/ved overlevering. Og montering skal være inkludert. Er i prosess med valg av ekstrautstyr no, men forhandler opplyser litt andre priser og sier den er uten mva men inkludert montering. Det stemmer jo ikkje overens med det som står i prislisten.. Synspunkt? Fasit?

TJV

Sitat fra: Zuexi på man 05. mar 2018, kl. 18:53

Har du en link til den vanlige prislisten?
Finner ikke de pakkeløsningene med priser andre diskuterer over her.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Zuexi

Sitat fra: TJV på tir 06. mar 2018, kl. 18:15
Sitat fra: Zuexi på man 05. mar 2018, kl. 18:53

Har du en link til den vanlige prislisten?
Finner ikke de pakkeløsningene med priser andre diskuterer over her.
https://www.nissan.no/content/dam/Nissan/no/brochures/pricelist/new-leaf-kundeprisliste.pdf

Jansen

Sitat fra: leif40kwh på tir 06. mar 2018, kl. 18:13
Hei!

Ser at prislisten, både forrige og den nye datert 05.03.18, skriver at montering og 25% mva er inkludert. Noen som har kjennskap til dette? På nettsiden står det jo en høyere pris på feks haifinneantenne, og andre har fått tilbud om haifinneantenne til over 5000! Der de skylder på mer komplisert montering. Dette har de gjort i eit par veke men prisen ble jo stående urørt i den siste revideringen av prislisten. Prisen i prislisten er jo 2770! Og fratrekt 25% mva(slik jeg mener det skal være?) så skal jo da prisen være 2216 inkludert montering?

Eg meiner iallfall at prisene i prislisten skal overholdes, og fratrekkes mva så lenge man bestiller ekstrautstyret ilag med bilen. Altså, alt betales før/ved overlevering. Og montering skal være inkludert. Er i prosess med valg av ekstrautstyr no, men forhandler opplyser litt andre priser og sier den er uten mva men inkludert montering. Det stemmer jo ikkje overens med det som står i prislisten.. Synspunkt? Fasit?

Jeg ser ut til å ha mottatt samme liste som deg, og det er den eneste jeg har fått på mail fra selger i Stavanger. Forholder meg selvsagt til den. Men må som sagt bli bestillt før bilen blir registrert for å slippe mva. såvidt jeg har forstått det.
Jeg  har også fått en annen liste fra forhandler som er deres egne tilbud på dem forskjellige pakkene ++.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA