Kraftigere LED-pærer til bagasjerommet

Startet av supaplex, lørdag 25. november 2017, klokken 22:42

« forrige - neste »

spirrevipp

Fant ut hvorfor det var så vrient å få de nye pærene til klikke på plass, pluggene på AbstractOcean pærene er ikke helt identiske med Tesla sine. Skal se om jeg kan få tatt bilde, er ikke så stor forskjell men AbstractOcean pluggene krever mye mer makt å få på plass. Håper ikke det blir vrient å få dem av igjen når de en eller annen gang skal byttes...
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

cstromme

Sitat fra: SH aka F_P på torsdag 30. november 2017, klokken 11:28
Litt tilleggsinfo. De av dere som har bil av nyere dato uten lys under forsetene. Holderne og kontakten er der. Tar litt ekstra tid å fiske frem kontakten, men når den er funnet er det bare å koble til lampene og vips har man lys :)

PS! Alle biler har kontakten, men det ser ut som i det minste 2016 modeller mangler selve holderen til lampen.

En god regel ser ut til å være at samtlige AP2 biler har disse holderene.

Sitat fra: spirrevipp på torsdag 30. november 2017, klokken 18:33
Fant ut hvorfor det var så vrient å få de nye pærene til klikke på plass, pluggene på AbstractOcean pærene er ikke helt identiske med Tesla sine. Skal se om jeg kan få tatt bilde, er ikke så stor forskjell men AbstractOcean pluggene krever mye mer makt å få på plass. Håper ikke det blir vrient å få dem av igjen når de en eller annen gang skal byttes...

Helt identiske på vår bil. Slet voldsomt med å få ut pærene som allerede var der, så kanskje Tesla har byttet ut sine pærer med mindre pærer på ett eller annet tidspunkt?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

spirrevipp

Sitat fra: cstromme på fredag 01. desember 2017, klokken 08:52
Helt identiske på vår bil. Slet voldsomt med å få ut pærene som allerede var der, så kanskje Tesla har byttet ut sine pærer med mindre pærer på ett eller annet tidspunkt?

Selve pærene var samme størrelse og så helt like ut, det var bare selve pluggen som var ørlite annerledes. De pærene som var mest knot å få ut for meg var i fotbrønnene, de andre var ganske greie. Men pluggene var vriene både å koble fra og til.

På passasjersiden så var det ikke noen pære under setet, mens førersiden hadde. På begge sider var ledningen festet med strips til holderen, så lå lett tilgjengelig.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

oto

Sitat fra: sjokomelk på tirsdag 28. november 2017, klokken 22:00
Hvis noen lurer på hvor raskt og enkelt det er å skifte disse, så er det en fin video fra Dærik her:

http://www.youtube.com/watch?v=T8oA39jK_hA

Fulgte jeg dårlig med, eller skiftet han ikke de i taket i bilen? :-) Synes egentlig de er det største problemet. Er mørke. Kan de byttes?
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

SH aka F_P

De i taket kan ikke byttes på samme dessverre.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Cirion

Gikk fra X med sort skinn, til X med hvit vegan på torsdag.
De i take er sykt sterke nå...

Ikke noe forskjell på lampen tror jeg,men med hvite seter er det sykt mye bedre effekt!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA