Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dørhåndtak, defekt eller ikke?

Startet av Brede, lørdag 25. november 2017, klokken 19:23

« forrige - neste »

Brede

Scenario 1:
Jeg låser bilen med FOB. Forsøker så å låse opp igjen ved å trykke på dørhåndtak.
Dette fungerer kun på passasjerdør foran, denne låser opp bilen og får ut alle de andre håndtakene. Ingen av de andre håntakene låser opp bilen på samme måte..

Scenario 2:
Jeg sitter i ulåst bil med håntakene inne, samboeren kommer fra butikken og trykker på håndtak for å få ut dette.
Dette fungerer kun på venstre bakdør.

Dette er vel ikke som det skal være?
Noen som har vært borti lignende?

Muffinman


mthoring

Sikker på at du trykker inn håndtaket hardt nok? Skal til et nokså kraftig dytt bakerst på mine i hvertfall.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Brede

Sitat fra: mthoring på lørdag 25. november 2017, klokken 20:30
Sikker på at du trykker inn håndtaket hardt nok? Skal til et nokså kraftig dytt bakerst på mine i hvertfall.

Oh yes!
Tror jeg var nær ved å få skrens på bakhjulene når jeg drev å testet i garasjen tidligere i dag.  :+1:

Muffinman

Pfft, det er bare fordi du ikke har piggdekk lenger  :laugh:

Brede

Sitat fra: Muffinman på lørdag 25. november 2017, klokken 21:36
Pfft, det er bare fordi du ikke har piggdekk lenger  :laugh:

:laugh: Mulig det er grunnårsaken til sviktende dørhåndtak!

Kramzz

Disse dørhåndtakene er det jeg liker minst på bilen.. Dette på grunn av kvaliteten, har hatt trøbbel med dette 2 ganger inkl lånebil  :-1-:
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Muffinman

Hehe, jeg visste at det kom til å bli ekstra krøll med disse allerede før jeg kjøpte bil nummer 1. Og siden Tesla har tatt den enda videre med dørløsningene på TMX styrer jeg klokelig unna den :)

Brede

#8
Håndtakene på vår bil har faktisk virket prikkfritt frem til dette litt merkelige problemet, samt at ett av dem har begynt å knirke en del på vei ut/inn.

Bra garantien gjelder ett år ennå.  ;D

Men som Muffin sier så var jo denne tekniske løsningen noe en måtte forvente kom til å bli en del trøbbel med. I mitt tilfelle vil jeg si at håntakene har prestert over forventning.

Muffinman

Byttet to på vår 2013, og et tredje knirker. De er feilkonstruerte mtp at mikrobryterne er festet på de bevegelige delene slik at ledningene beveges hele tiden. I tillegg er de ikke spesielt motstandsdyktige mot fukt. På vår 2015 sluttet to led under håndtakene å virke bare etter et par-tre måneder, men selve håndtakene virker i det minste enda. Regner uansett det er like før for førerdøren sin del der også.

lunitiks

Muffin har vi en plan for tiden etter garanti?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Johnny

Heldigvis er det andre med kortere garantitid som har gått opp veien for oss!


https://www.youtube.com/watch?v=UZhDQkjPofA&t=246s

TMS og eGolf.

Muffinman

Tenker at dette greia må kunne forbedres enda mer enn i videoen ;)

eminate

Jeg opplever også dette her.
Passasjerdør og venstre bakdør reagerer ikke på berøring. De andre to fungerer fint.

Det er nok noe feil med håndtakene. Min bil skal inn på verksted pga dette.

Merk: Det kan av og til hjelpe å ta en reset av instrumentcluster skjermen. Dette fungerte for meg en gang når førerdøra oppførte seg slik.

Sitat fra: Brede på lørdag 25. november 2017, klokken 19:23
Scenario 1:
Jeg låser bilen med FOB. Forsøker så å låse opp igjen ved å trykke på dørhåndtak.
Dette fungerer kun på passasjerdør foran, denne låser opp bilen og får ut alle de andre håndtakene. Ingen av de andre håntakene låser opp bilen på samme måte..

Scenario 2:
Jeg sitter i ulåst bil med håntakene inne, samboeren kommer fra butikken og trykker på håndtak for å få ut dette.
Dette fungerer kun på venstre bakdør.

Dette er vel ikke som det skal være?
Noen som har vært borti lignende?
Bestilt: 2021 Tesla Model 3 Performance
Solgt: 2017 Tesla Model S P100DL
Solgt: 2016 Tesla Model S 75D

TW838

Sitat fra: Muffinman på søndag 26. november 2017, klokken 19:29
Tenker at dette greia må kunne forbedres enda mer enn i videoen ;)

Her finnes det en løsning solgt av EV Tuning:
https://evtuning.com/collections/door-handle/products/tesla-model-s-door-handle-microswitch-harness-replacement-for-1016009-00-c
Har noen testet denne?

Finnes en slik løsning evt. også solgt av andre? Eller er det bare å ringe service center og spørre om de kan sende standard kablingen i posten?

Jeg har prøvd å lodde den ene mikrobryteren i dag, men uten å lykkes. Er vel ikke bare kabelen som har hatt en skade...
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA