Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Viskere tregere og tregere, til slutt helt stopp

Startet av E_S, onsdag 22. november 2017, klokken 08:20

« forrige - neste »

E_S

I dag tidlig skulle jeg bruke viskerne. Bilen står varmt inne, men ruten var litt sølete. Merket at viskerne gikk veldig tregt i forhold til normalt. Etter å ha kjørt noen mil skulle jeg bruke dem igjen (ikke noe snø/is på ruten, kun vann) og da gikk de veeeeldig sakte bare litt over halvveis, stoppet og sto fast der. Prøvde igjen et minutt etterpå og fikk dem da etter flere forsøk ned igjen til ca. vanlig posisjon.

Sist jeg brukte viskerne, for noen dager siden, var alt normalt. Noen som har erfart lignende problemer?
:)

cra

Nærmeste jeg har vært er at noe i motoren knakk forige vinter. Men har du prøvd reset? Variabel hastighet høres ut som problem med enten motor eller software. Ringer du Tesla Veihjelp så kan de evt. fjerndiagnostisere.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

SurSnasen

Holder en knapp på motoren til vindusviskerne. Kjenner en som opplevde det samme på sin Model S for kort tid siden. Passet perfekt for ham med saltsøl på veiene og planlagt langtur...

sirtom

Sitat fra: E_S på onsdag 22. november 2017, klokken 08:20
I dag tidlig skulle jeg bruke viskerne. Bilen står varmt inne, men ruten var litt sølete. Merket at viskerne gikk veldig tregt i forhold til normalt. Etter å ha kjørt noen mil skulle jeg bruke dem igjen (ikke noe snø/is på ruten, kun vann) og da gikk de veeeeldig sakte bare litt over halvveis, stoppet og sto fast der. Prøvde igjen et minutt etterpå og fikk dem da etter flere forsøk ned igjen til ca. vanlig posisjon.

Sist jeg brukte viskerne, for noen dager siden, var alt normalt. Noen som har erfart lignende problemer?

Hadde det samme i våres, viskerne ble plutselig trege og hakkete før de omsider stoppet helt.
Drammen fikset det på drop-in, tok en times tid. Motoren var ødelagt og ble byttet.

E_S

Ja, jeg ringte Tesla i dag. Skulle komme i morgen ved 1430-tiden. Håper de har delene så det går kjapt. :)
:)

Somni

Vet ikke om det skal være sånn, men viskeren forran førerern går ikke helt til kanten av vinduet. Det bli et felt på 15-20 cm som ikke blir tatt av viskeren. Er det noe å gjøre med?

E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

Tuxedo

15-20 cm er for mye. Jeg har vel ca 5 cm på min bil.  Dette kan justeres på servicesenter.

fonberg

Vært kjekt å hørt noen objektive mål i cm på den glipa som ikke viskes på venstresiden hos ulike eiere, slik at man vet om man er i eller utenfor normalen.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Tuxedo

Start en avstemning  :+1: Det er lett å måle på en ikke helt ren rute.

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

E_S

Ringte Tesla i går, var innom i dag og viskermotoren var byttet på 25 minutter. Kryss i taket og all ære til en hjelpsom og hyggelig fyr som tok det på sparket. :)
:)

RaBalder

Sitat fra: E_S på torsdag 23. november 2017, klokken 17:35
Ringte Tesla i går, var innom i dag og viskermotoren var byttet på 25 minutter. Kryss i taket og all ære til en hjelpsom og hyggelig fyr som tok det på sparket. :)
Og hvor i all verden var dette?

Det er jo lang ventetid stort sett overalt på verksted-time nå....

Tuxedo

#12
Uten fungerende viskere er jo bilen i praksis ikke kjørbar på denne tiden av året.  Kritiske ting har de alltid klart å ta i løpet av dager (hvis de har delene), er mitt inntrykk

daktari

Enig,  dette må du presse på for å få fikset på drop in.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

E_S

Sitat fra: RaBalder på torsdag 23. november 2017, klokken 18:11

Og hvor i all verden var dette?

Det er jo lang ventetid stort sett overalt på verksted-time nå....

Oslo Nord (Grorud), av alle steder. Fullstendig kaos av biler på P-plassen, glad jeg har en fortid som fører av lastebil og buss, for å si det slik..

Men ja, gangen var at jeg ringte Tesla, hun jeg traff der skulle sende mail til Oslo Nord, jeg skulle komme på slutten av dagen i dag, og innen ti minutter etter at jeg kom hadde jeg forklart problemet og fått en mekaniker til å komme og se på det, og resten er som jeg skrev i forrige post, han advarte mot at det kunne ta en time siden de var på etterskudd, men under 25 minutter senere var alt ferdig. Ikke noe papir, heller ingen diskusjon om reklamasjon eller ei. Jeg er kritisk til Tesla ofte, og mener det er med god grunn, men dette i dag var veldig bra, enkelt og greit!
:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA