Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dørhåndtak som ikke åpner dør

Startet av bjorn_2390, mandag 20. november 2017, klokken 21:12

« forrige - neste »

bjorn_2390

Uten forvarsel åpner ikke dørhåndtaket døren. Døren er ikke frosset fast, åpner seg uproblematisk fra innsiden. Den lille låse-/låseknappen på dørhåndtaket fungerer fint. Å låse/låse opp bilen med nøkkelen fungerer fint, men løser ikke problemet. Låse-alle-dørene-knappen fungerer, men løser ikke dette. Noen som vet hva dette kan skyldes, eller har tips til hva jeg kan gjøre?
Blå Euro-Leaf (2012)

elekTrond

Sitat fra: bjorn_2390 på mandag 20. november 2017, klokken 21:12
Uten forvarsel åpner ikke dørhåndtaket døren. Døren er ikke frosset fast, åpner seg uproblematisk fra innsiden. Den lille låse-/låseknappen på dørhåndtaket fungerer fint.
1) Ville du heller foretrukket å få et forvarsel om at døren nekter å la seg åpne?  :laugh:
2) "låse-/låseknappen"? :P

Neida, fra spøk til revolver. Garantijobb? Uansett setter jeg en femmer på et leamikk-stag inne i døra som har hoppet av eller bøyd seg. Inn- og utvendig døråpner har gjerne separate stag. Derfor virker innvendig hendel fint. Det kan òg være låsekassa som har gått i ... vranglås. Typisk bruktbil å finne på sånt, spesielt nå mot kaldere tider.

Mvh

Overtrøtt
'13 Mjau

bjorn_2390

Sitat fra: elekTrond på mandag 20. november 2017, klokken 22:01
1) Ville du heller foretrukket å få et forvarsel om at døren nekter å la seg åpne?  :laugh:
• Mer i betydning: Ikke merket at noe har vært galt, eller at døra har vært kranglete, eller at ting har oppført seg mistenkelig «nå skjer noe snart».

2) "låse-/låseknappen"? :P
• Jepp, den vesle nøkkelfriknappen som sitter på utvendig dørhåndtak. Sikkert liten relevans, men da slapp noen å lure på det. Eller ikke, daaaa...

Neida, fra spøk til revolver. Garantijobb? Uansett setter jeg en femmer på et leamikk-stag inne i døra som har hoppet av eller bøyd seg. Inn- og utvendig døråpner har gjerne separate stag. Derfor virker innvendig hendel fint. Det kan òg være låsekassa som har gått i ... vranglås. Typisk bruktbil å finne på sånt, spesielt nå mot kaldere tider.
• Gruuuuu. Ingen forslag om kulde, der, altså  :-\
Takk for tilbakemelding med tanker. Er en 2012-modell, så jeg har vel liten tro på at jeg eventuelt får dra garantikortet. Se ellers kommentarer i kursiv i sitatet ovenfor.
Blå Euro-Leaf (2012)

elekTrond

#3
Ingen hårsmak! Da er det bare å rive av dørtrekket og feilsøke litt før du ringer Frank Jevne eller Tom Grønvold for å høre om de har noen vrakbiler inne. Er du heldig er det bare et låseklips som har hoppet av ...

Alt. 1) finndel.no
LEAF, 2011->>
DØRHÅNDTAK UTV VENSTRE FORAN

3 stk á 500-750,- m/mva


Alt. 2) Søk etter delebiler
LEAF, 2011->>
(17 biler totalt, hvorav to på Grønvolds)

#1 - http://finndel.no/bilinfo.aspx?bnr=30351&f=159&bk=165501&no=8
NISSAN LEAF, 2011->> EV ZE0
KmStand: 61378 , Årsmodell: 2014
Motor/gir: ELEKTRISK, 109HK, Gir: TRINNLØS
Karosseri: COMBI, Farge: GRÅ, Chassisnummer: SJNFAAZE0U6020158

Grønvold's Bil-Demontering AS  (Hedmark), Kommet inn dato: 15.06.2017
***

#2 - http://finndel.no/bilinfo.aspx?bnr=30192&f=159&bk=165501&no=9
NISSAN LEAF, 2011->> EV
KmStand: 39624 , Årsmodell: 2014
Motor/gir: EL, 109HK, Gir: TRINNLØS
Karosseri: COMBI, Farge: GRÅ, Chassisnummer: SJNFAAZE0U6009751

Grønvold's Bil-Demontering AS  (Hedmark), Kommet inn dato: 24.04.2017
***
'13 Mjau

JBS

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA