Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil med app? (som ble til alvorlig feil med hastighetsvisning)

Startet av 1000kwh, mandag 20. november 2017, klokken 14:32

« forrige - neste »

overlay

Har opplevd begge scenarioene som blir nevnt over. At bilen hadde km/t benevning, men indikerte mph og at  skjermen frøs mens jeg var ute å kjørte. Når det var feil benevning skjedde det etter at bilen brukte lang tid på å boote opp på morgenen.

1000kwh

Sitat fra: overlay på mandag 20. november 2017, klokken 16:58
Har opplevd begge scenarioene som blir nevnt over. At bilen hadde km/t benevning, men indikerte mph og at  skjermen frøs mens jeg var ute å kjørte. Når det var feil benevning skjedde det etter at bilen brukte lang tid på å boote opp på morgenen.
Ja, hun sa at bilen brukte lang tid etter superlading.

Dette må jo være logget? Hva er sjangsen for at Tesla tar regninga? Helt absurd at dette kan skje i utgangspunkt. Det surner nok hele bilkjøpet for hennes del i alle fall.

Hun kjører med ungen på 2mnd i baksetet og syntes hele episoden var utrolig ekkel.

jkirkebo

Sitat fra: 1000kwh på mandag 20. november 2017, klokken 16:03
Nå ringer hun og mener at det stod feil hastighet i dashbordet (60 på motorveien). Klarte å bli tatt i fotoboks pga dette.

Det var ikke fartsgrensevisningen som sto på 60 da? ;) Opplever ofte at den viser helt feil på motorvei, min står gjerne på 70 på E6 Fredrikstad-Oslo...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

1000kwh

Sitat fra: jkirkebo på mandag 20. november 2017, klokken 17:05
Sitat fra: 1000kwh på mandag 20. november 2017, klokken 16:03
Nå ringer hun og mener at det stod feil hastighet i dashbordet (60 på motorveien). Klarte å bli tatt i fotoboks pga dette.

Det var ikke fartsgrensevisningen som sto på 60 da? ;) Opplever ofte at den viser helt feil på motorvei, min står gjerne på 70 på E6 Fredrikstad-Oslo...
Det sluttet å virke sammen med mye annet etter hurtiglader.

Må ringe politiet i morgen og høre hva utfallet ble. For noe stress.

Tuxedo


Tuxedo

Sitat fra: 1000kwh på mandag 20. november 2017, klokken 17:18
Må ringe politiet i morgen og høre hva utfallet ble. For noe stress.
Vil neppe nytte. Disse bildene blir analysert på ATK-senteret på Fræna, Møre og Romsdal. Ditt lokale politi aner ingenting om dette. Er nok bare å vente på at boten kommer i posten.

1000kwh

Bilen ble levert ut med feil som må rettes.

Dette har jo foreløpig vært ganske utrivelig.

Muffinman

Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. november 2017, klokken 17:19
Sitat fra: 1000kwh på mandag 20. november 2017, klokken 17:01
Hva er sjangsen for at Tesla tar regninga?
Null.
Rent juridisk tror jeg ikke det er så enkelt. Mulig dette kommer under følgeskader. Den grunnleggende forutsetningen for erstatningansvar er sannsynligvis tilstede; her er noen påført et økonomisk tap som følge av mangelen.

Lynet

Bilen viser miles hvis hovedskjermen går i stå. Det merkelige er da at det står km/h. Og for en som er ukjent med bilen er det ikke enkelt å merke om en kjører i 60km/h eller 45miles (72km/h).
Jeg mener kunden her har en sterk sak ovenfor Tesla. Det er en grunn til at de fleste bilmerker har en misvisning på ca 5%, de vil sikre seg at slike krav ikke kommer.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

OK

Nå er vel kanskje emnet utdebattert.
2022 Kia EV6 GT-Line Bestilt
2020 Kia Soul EV Exklusive
2015 Kia Soul EV Exklusive
2015 TMS 85D

petersv


Tuxedo

#26
Sitat fra: Muffinman på mandag 20. november 2017, klokken 19:31
Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. november 2017, klokken 17:19
Sitat fra: 1000kwh på mandag 20. november 2017, klokken 17:01
Hva er sjangsen for at Tesla tar regninga?
Null.
Rent juridisk tror jeg ikke det er så enkelt. Mulig dette kommer under følgeskader. Den grunnleggende forutsetningen for erstatningansvar er sannsynligvis tilstede; her er noen påført et økonomisk tap som følge av mangelen.
Nei, de har blitt påført et økonomisk tap fordi de har kjørt for fort. Det er førers ansvar å kontrollere at speedometeret viser korrekt verdi. Vil aldri komme noen vei i rettsvesenet med dette.

1000kwh

Hadde det vært jeg som kjørte ville jeg nok koblet feilene (ryggekamera funker ikke, noen bugs på skjermen osv) relativt raskt. Hun ringte meg når hun på motorveien skjønte at noe åpenbart var feil.

Dette er jo fullstendig uakseptabelt, og helt latterlig i en splitter ny og dyr bil.

Må bare avvente den botsituasjonen. Litt roligere nå på at hun mest sannsynlig kjørte i ca 45 miles og at det med litt feilmargin maksimalt gir en bot.

Men alt i alt skal Tesla få svare på dette. Mener det er grunn nok til å tilbakekalle samtlige Model S hvis dette skjer regelmessig.

Sikkert ikke så forferdelig for mange her, men ganske skremmende opplevelse for mange vanlige billister (som min kone). Hun kjører for øvrig veldig bedagelig og har aldri fått noen bot (hverken fotoboks eller radar). Man er avhengig av at bilen viser hvor fort man kjører.

Kramzz

Kunne ikke vært mer enig med deg der 1000! MAN forventer at en bil viser den faktiske farten man kjører i! Og en helt ny bil som dette burde da fungere bra, men dette er jo en fatal feil i det heletatt! Jeg har en fru som låner bilen i ny og ne også med ei 2mnd liten tulle, ser ikke for meg at ho ville beholdt en bil som hadde slike feil. Er en selvfølge at dette burde rettes opp i spør du meg
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

Muffinman

Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. november 2017, klokken 20:36
Det er førers ansvar å kontrollere at speedometeret viser korrekt verdi.
Rettskilde?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA