Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

Pettero


mrdain

Der er så dårlig gjort Bestilt 30/9 og min bil er fortsatt ikke kommet til Norge en gang.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


razeac

Levering lørdag. Scandic Bergen ved Flesland

Aaalb

Sitat fra: mrdain på mandag 19. mars 2018, klokken 18:38
Der er så dårlig gjort Bestilt 30/9 og min bil er fortsatt ikke kommet til Norge en gang.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Også bestilt 30/9. Etter 1.5mnd i Belgia sa delivery i dag (jeg ringte)  at den er på vei fra Drammen til Trondheim. Fremdeles "Ankommet havn.." på kontoen.
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

Haldenser

Sitat fra: Holraven på fredag 16. mars 2018, klokken 21:20
Sitat fra: Bever på fredag 16. mars 2018, klokken 20:39
Ref Delivery i går er den fortsatt i Belgia og har vært der siden 14-15/2. De er altså ingen rekkefølge etter bestillingstidspunkt eller noen form for styring med logistikken. Ganske frusterende !

Fekk sjølv svar i dag at vår bil er "på veg til Sverige". Får satse på at biltransporteren ikkje får kjøreforbud på Svinesund, då.

Ouch...
Om noen venter på bil som kommer via Sverige: https://www.ha-halden.no/nyheter/svinesund/trafikkfarlig/skulle-frakte-teslaer-til-oslo-dette-er-en-dodsmaskin/s/5-59-1056303
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Maniac

Sitat fra: Aaalb på mandag 19. mars 2018, klokken 22:30
Sitat fra: mrdain på mandag 19. mars 2018, klokken 18:38
Der er så dårlig gjort Bestilt 30/9 og min bil er fortsatt ikke kommet til Norge en gang.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Også bestilt 30/9. Etter 1.5mnd i Belgia sa delivery i dag (jeg ringte)  at den er på vei fra Drammen til Trondheim. Fremdeles "Ankommet havn.." på kontoen.

Det er også den siste statusen du kom til å få der. Min har fortsatt samme status men skal hente den på torsdag.
Ser at boksen "Opphenting" har endret seg 2-3 ganger siden bilen ankom Sverige:  Drammen > Lillestrøm > Tesla Bærum.

Har også mottatt midlertidig vognkort under dokumenter.  :+1:

MS.RUUD

På min står det fremdeles bare "ankommet havnen i europa....." og estimert levering "sen februar-mars"...   ::)

Alexxx

Sitat fra: MS.RUUD på tirsdag 20. mars 2018, klokken 10:36
På min står det fremdeles bare "ankommet havnen i europa....." og estimert levering "sen februar-mars"...   ::)

Samme her.

Vertigo

Bekreftet 18.01, fikk telefon 19.01 om jeg var tilgjengelig i påskeuka.
Telefon igjen i dag hvor de avtalte overlevering 26.03 kl 10.00 på Lillestrøm.
Fikk umiddelbart en epost som bekreftet dette, men med teksten "Takk for hyggelig samtale hvor vi hadde gleden av å få satt opp en tidligst estimert leveringstid for din Tesla Model X.

Gjør igjen oppmerksom på at dette er et estimat som kan utsettes for endringer."

MS.RUUD

Sitat fra: Vertigo på tirsdag 20. mars 2018, klokken 17:54
Bekreftet 18.01, fikk telefon 19.01 om jeg var tilgjengelig i påskeuka.
Telefon igjen i dag hvor de avtalte overlevering 26.03 kl 10.00 på Lillestrøm.
Fikk umiddelbart en epost som bekreftet dette, men med teksten "Takk for hyggelig samtale hvor vi hadde gleden av å få satt opp en tidligst estimert leveringstid for din Tesla Model X.

Gjør igjen oppmerksom på at dette er et estimat som kan utsettes for endringer."

Samme dag kl 16 her.
Men det er veldig mange som har fått tid for utlevering uten at bilen rekker å komme frem. Så jeg vet nesten ikke om jeg tør håpe engang.

Vertigo

Ikke jeg heller.

Sjansen er stor for at jeg sitter på toget til Lillestrøm når telefonen om utsettelse kommer, og at jeg da må hoppe av toget og snu...

Nasatech

Snakket med TOCN som har stand på varemessen og de kunne opplyse at de fleste var strålende fornøyde :)

razeac

Nasatech, jeg har bil som skal leveres i morgen. Foreløpig, har jeg ikke sett registrering av bilen min fra teslastats.no

Skal jeg regner med at det ikke blir levering i morgen klokken 10?

mrdain

Sitat fra: razeac på fredag 23. mars 2018, klokken 13:11
Nasatech, jeg har bil som skal leveres i morgen. Foreløpig, har jeg ikke sett registrering av bilen min fra teslastats.no

Skal jeg regner med at det ikke blir levering i morgen klokken 10?
Ikke nødvendigvis. Kan fint registrere bilen din i morgen tidlig. Men ville kanskje ringt og sjekket om bilen faktisk er på plass og klar til utlevering i morgen.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Maniac

Logg inn på tesla.com og sjekk under dokumenter at det ligger "DMV_doc.pdf" eller lignende, dette er det midlertidige vognkortet. Hos meg lå den der 2-3 dager før henting.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA