Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

MS.RUUD

Sitat fra: Okserull på onsdag 24. januar 2018, klokken 14:11
Sitat fra: Oppned på onsdag 24. januar 2018, klokken 13:50
Da gikk min akkurat over til at den er lastet på båt og på vei til Europa. Noen ide om hvilken båt det kan være?
Ifølge Delivery må den statusen taes med en klype salt. Min fikk den statusen den 15.01, samtidig som Figaro dro fra Baltimore. Delivery mener at datoen jeg fikk denne statusen, så ble bilen satt på tog mot Baltimore, og at båten går 4.februar.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Når mener Delivery at du vil få hente bilen da? Høres ut som veldig lang transport om den går med båt 4. Februar, og man ikke får den levert ut før 1 1/2 til 2 mnd etterpå i alle fall.

Okserull

Sitat fra: MS.RUUD på onsdag 24. januar 2018, klokken 14:53
Sitat fra: Okserull på onsdag 24. januar 2018, klokken 14:11
Sitat fra: Oppned på onsdag 24. januar 2018, klokken 13:50
Da gikk min akkurat over til at den er lastet på båt og på vei til Europa. Noen ide om hvilken båt det kan være?
Ifølge Delivery må den statusen taes med en klype salt. Min fikk den statusen den 15.01, samtidig som Figaro dro fra Baltimore. Delivery mener at datoen jeg fikk denne statusen, så ble bilen satt på tog mot Baltimore, og at båten går 4.februar.

Når mener Delivery at du vil få hente bilen da? Høres ut som veldig lang transport om den går med båt 4. Februar, og man ikke får den levert ut før 1 1/2 til 2 mnd etterpå i alle fall.
De mente at overfarten til Belgia tok 10 dager og var fremme 14.feb. Hvis jeg var heldig kanskje 27/78februar, senest første halvdel av mars.

Strømmen
Mitsubishi I-MIEV, 2014
Tesla Model S (bestilt okt. 2017)

NicoAmor

Fikk en kjip Mail fra Delivery i dag.

Bilen din er nylig ferdig produsert, og er nå satt i transport mot Drammen.
Det tar normalt sett ca. 2 måneder fra bilen forlater fabrikken i Fremont til vi har den her hos oss.
Estimert leveringstidspunkt på din bil er nå i første halvdel av Mars.

Bestilt 12.10, bekreftet 19.10. Håper MyTesla stemmer bedre med sent februar fremfor tidlig mars.

Tesla Model S 75D - bekreftet 20. oktober 2017
VIN:

MS.RUUD

Sitat fra: NicoAmor på onsdag 24. januar 2018, klokken 19:46
Fikk en kjip Mail fra Delivery i dag.

Bilen din er nylig ferdig produsert, og er nå satt i transport mot Drammen.
Det tar normalt sett ca. 2 måneder fra bilen forlater fabrikken i Fremont til vi har den her hos oss.
Estimert leveringstidspunkt på din bil er nå i første halvdel av Mars.

Bestilt 12.10, bekreftet 19.10. Håper MyTesla stemmer bedre med sent februar fremfor tidlig mars.

Jeg klarer ikke helt å forstå hvordan de kan bruke så ekstremt mye tid på transporten. På My Tesla står det levering "sent mars-april". Og bilen er ferdig produsert.

Evinzer

Begynner å bli litt latterlig spør du meg. Bekreftet 7 oktober, og da fikk jeg beskjed om at bilen kommer slutten av desember/starten på januar. Nå har den stått 3 uker på havn i usa, og ingen oppdateringer siden da. DS har ingen informasjon og komme med. Litt dårlig info fra Tesla spør du meg

Galleren

Sjekket akkurat MyTesla, og har nå fått: Beregnet leveringstid: Sent mars - april
Ved bestilling ble det sagt feb/mars. Status er fremdeles "I produksjon".
Model X 75D, 5 seter, Pearl white, oppgradert AP
Bestilt: 08.11.2017
Bekreftet: 15.11.2017

Runaraa

x75d

Bekreftet 19.10
Lastet på skip 23.01

SUPERRASK OVERFART MODUS
Ankomst Nederland aka Tilburg 25.01

Jeg kan jo ikke skjønne annet enn at jeg er spesielt prioritert og selvfølgelig har bil i.la noen dager....

Eventuelt kun en bug  :'(

Hvor lenge kan denne statusen stå?

Tkvam

Runaraa

Bilen din er med stor sannsynlighet med på båten «Tonsberg» som går 4/2. Den bruker 10 dager til Belgia og derfra har jeg sett at det går mellom 10 - 20++ dager før utlevering. Min ble ferdig 4 dager før og satser på samme båt:)

Runaraa

Sitat fra: Tkvam på torsdag 25. januar 2018, klokken 22:56
Runaraa

Bilen din er med stor sannsynlighet med på båten «Tonsberg» som går 4/2. Den bruker 10 dager til Belgia og derfra har jeg sett at det går mellom 10 - 20++ dager før utlevering. Min ble ferdig 4 dager før og satser på samme båt:)

Høres mer rimelig ut det ja.

Men hadde jo vært gøy med hurtigbåt også  :D :D :D

mrdain

Sitat fra: Runaraa på torsdag 25. januar 2018, klokken 23:06
Sitat fra: Tkvam på torsdag 25. januar 2018, klokken 22:56
Runaraa

Høres mer rimelig ut det ja.

Men hadde jo vært gøy med hurtigbåt også  :D :D :D
Slettes ikke umulig at bilen din er med på Theben som gikk fra Baltimore 22/1 heller. Bare å krysse fingrene.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

razeac

Hei,

Selgeren sa til meg bilen ikke er lastet en gang. Den venter fortsatt i Baltimore. Tror jeg har fått tilburg statusen rundt 6. Januar.

X75d bekreftet 7. Oktober.

Ikke lag så optimistisk spekulasjoner folkens. Her er tesla på sitt beste logistikk. Totalt blir det nesten 6 måned ventetid for meg

Galleren

Nå har jeg plutselig fått "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa."

Aaalb

Sitat fra: razeac på torsdag 25. januar 2018, klokken 23:42
Hei,

Selgeren sa til meg bilen ikke er lastet en gang. Den venter fortsatt i Baltimore. Tror jeg har fått tilburg statusen rundt 6. Januar.

X75d bekreftet 7. Oktober.

Ikke lag så optimistisk spekulasjoner folkens. Her er tesla på sitt beste logistikk. Totalt blir det nesten 6 måned ventetid for meg

Samme her. Hva kan man kreve/forvente av kompensasjon eller plaster på såret? Det sto jo desember levering når jeg bestilte.
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

Galleren

Sitat fra: Aaalb på fredag 26. januar 2018, klokken 07:32
Samme her. Hva kan man kreve/forvente av kompensasjon eller plaster på såret? Det sto jo desember levering når jeg bestilte.

Er det riktigt å forvente noe form for kompensasjon så lenge leveringtidspunkt er et estimat? Fra et service ståsted så ser jeg absolutt at det kan være greit for Tesla å pynte litt på med noen godiser eller litt avslag, men så lenge det er ikke kontraktsfestet et spesifikt livingstidspunkt, så tror jeg ikke det er noe man kan forvente seg.

Oppned

Min status endret seg fra «På båt på vei til Europa» til «Tillburg». Betyr det at den sår i Baltimore og aldri har vært på båt? Eller kan det bety hvasomhelst og kan være den faktisk er på båt?
Tesla Model X 75D bekreftet 23. okt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA