Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

Oppned

Hvor lang tid tar det fra fabrikken til havna? Kan disse bilene som blir produsert ferdig denne uken rekke Tonsberg-båten?
Tesla Model X 75D bekreftet 23. okt

razeac

Noen som vet hvordan det er med båt direkte til Bergen? jeg regner med at det blir ingen båt direkte til Bergen denne gangen.

MS.RUUD

Sitat fra: Quiste1 på tirsdag 23. januar 2018, klokken 10:39
Min har vært lastet på båt i 5 dager. Så kom plutselig Tilburg-status.....  >:(

Jegchar fått opp status nå i kveld om at bilen har ankommet Tilburg i Nederland i dag. Var ferdig produsert i går... så nå lurer jeg på om dette stemmer, i så fall går det veldig fort.

mrdain

Nei, tilburg-statusen er en bug i systemet til Tesla. Ingen norske biler går via Tilburg. De går via Zeebrugge før de sendes derfra til Drammen.

Det gikk båter fra Baltimore både 21. Og 22., så bilene til dere som har fått tilburg-status nå er antakeligvis på vei..

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Quiste1

Sitat fra: mrdain på tirsdag 23. januar 2018, klokken 23:31
Nei, tilburg-statusen er en bug i systemet til Tesla. Ingen norske biler går via Tilburg. De går via Zeebrugge før de sendes derfra til Drammen.

Det gikk båter fra Baltimore både 21. Og 22., så bilene til dere som har fått tilburg-status nå er antakeligvis på vei..

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Vet du hvilke båter? Fikk lastet på 18. Men det kan muligens fortsatt være at den gikk 21. Eller 22.
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

geear

Sitat fra: Okserull på søndag 21. januar 2018, klokken 08:04
Jeg har en sterk mistanke om at min bil er ombord på 'Figaro' som er på vei over dammen og skal ankomme Zeebrugge 25.01. Er det noen som vet hvor lenge bilene står i Belgia og hvor lang tid overfarten fra Belgia til Norge tar?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kommer an på hvor bilen skal.

Min var antageligvis den første bilen som ble utlevert fra båten min var på fra USA, den kom til Zeebrugge torsdag, gikk til Hirtshals søndag kveld, stod i Hirtshals i noen få timer før den gikk på Fjordline tirsdag kveld, kom til Stavanger onsdag morgen og ble utlevert lørdag, altså utlevering ni dager etter den kom til Belgia. Bergensbiler gikk også denne ruta. De som skulle til Drammen tok lenger tid.

Makkapakka

Fikk bekreftet ferdigprodusert bil på mandag. I går gikk status fra «i produksjon», til «i transitt til havn», til tullete «Tilburg» status på ca 3 timer. Er klar over at status i mytesla ikke er oppdatert, men kan en forvente noen andre statuser, eller vil Tilburg stå frem til utlevering?

geear

Tilburg-statusen får de antageligvis når de går til sluttmonteringen i USA, da det kun er norske og sveitsiske biler som blir ferdigmontert i USA (av de som skal til Europa). Hvis ikke noe har forandret seg i det siste så kommer det mange statuser etterpå, som på båt, ankommet kai i Europa, på vei til destinasjonssted osv..

Sidewinder

Sitat fra: gr på onsdag 24. januar 2018, klokken 10:06
Tilburg-statusen får de antageligvis når de går til sluttmonteringen i USA, da det kun er norske og sveitsiske biler som blir ferdigmontert i USA (av de som skal til Europa). Hvis ikke noe har forandret seg i det siste så kommer det mange statuser etterpå, som på båt, ankommet kai i Europa, på vei til destinasjonssted osv..

Di sier at selv Norske biler blir gjort noe med i Nederland?

Holraven

Sitat fra: Sidewinder på onsdag 24. januar 2018, klokken 11:25
Di sier at selv Norske biler blir gjort noe med i Nederland?

Som gr skriv blir bilar til Norge og Sveits ferdigstilte i USA, og grunnen er enkel; EØS. Bilar som skal til EU blir importert som "delar" og ferdigstilte i Tilburg, Nederland. Dermed er bilen "produsert" i EU og slepp ekstra avgifter. EØS-landa har ikkje same reglar, og derfor er det ikkje noko å spare på meirarbeidet med de- og remontering. Bilane går derfor bare til Belgia og blir vidaresendt derifrå.
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

Holraven

Sitat fra: mrdain på tirsdag 23. januar 2018, klokken 23:31
Det gikk båter fra Baltimore både 21. Og 22., så bilene til dere som har fått tilburg-status nå er antakeligvis på vei..

Ikkje nødvendigvis. Eg fekk sjølv "Tilburg" medan bilen venta på opphenting i Freemont, og det er tross alt over 4.500 km til havna i Baltimore - eller 41 timar utan stopp, trafikk ikkje medrekna. Det kan vera at godstog går kjappare, men eg ville nok rekne minimum 2-3 dagar, realistisk sett 4-5 dagar på transport.

På den positive sida, takk og lov at bilane våre ikkje blir frakta på tvers av kontinentet med Tesla Semi - då hadde tatt endå lenger tid!  :laugh:
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

geear

Sitat fra: Sidewinder på onsdag 24. januar 2018, klokken 11:25
Di sier at selv Norske biler blir gjort noe med i Nederland?
Biler til Norge og Sveits er aldri innom Nederland engang, så det stemmer ikke. De kommer 100% ferdig sammenstilt fra USA, går til Belgia og så til Norge (noen får en liten landfølelse på Hirtshals i Danmark), mens biler til resten av EU går til Nederland for sluttmontering, hvor de får batteri, drivuniter (motorer), akslinger og software.

Tilburg-statusen er feil, og selv om Tesla i Norge har meldt det inn maaange ganger, så har de bare fått beskjed om at de dessverre bare må tåle denne buggen, siden det er riktig for resten av Europa.

Oppned

Da gikk min akkurat over til at den er lastet på båt og på vei til Europa. Noen ide om hvilken båt det kan være?
Tesla Model X 75D bekreftet 23. okt

Okserull

Sitat fra: Oppned på onsdag 24. januar 2018, klokken 13:50
Da gikk min akkurat over til at den er lastet på båt og på vei til Europa. Noen ide om hvilken båt det kan være?
Ifølge Delivery må den statusen taes med en klype salt. Min fikk den statusen den 15.01, samtidig som Figaro dro fra Baltimore. Delivery mener at datoen jeg fikk denne statusen, så ble bilen satt på tog mot Baltimore, og at båten går 4.februar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Strømmen
Mitsubishi I-MIEV, 2014
Tesla Model S (bestilt okt. 2017)

Sidewinder

4 feb.. Hmm... Lurer på om min som har vært i produksjon i 7 uker rekker
denne... Bestilt 12.okt. Tålmodigheten er tynnslitt og vel så det

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA