Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

MS.RUUD

Min er fremdeles i transitt fra fabrikk til havn. Det tok voldsomt mange dager synes jeg da.

Copernicus

Sitat fra: SuperTor på fredag 02. februar 2018, klokken 18:19
Nå er «Theben» ferdig losset i Zeebrugge; er det noen som har sett noen endring i MyTesla?
Ja, jeg fikk at min er ankommet havn i Europa for 3 dager siden, som samsvarer med når THEBEN gikk i land.
Tesla Model S75D - bestilt 26.09.17
Teller dager.... :)

Aaalb

Sitat fra: Copernicus på lørdag 03. februar 2018, klokken 16:57
Sitat fra: SuperTor på fredag 02. februar 2018, klokken 18:19
Nå er «Theben» ferdig losset i Zeebrugge; er det noen som har sett noen endring i MyTesla?
Ja, jeg fikk at min er ankommet havn i Europa for 3 dager siden, som samsvarer med når THEBEN gikk i land.

Når ble den ferdig produsert?
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

Copernicus

Sitat fra: Aaalb på lørdag 03. februar 2018, klokken 18:44

Når ble den ferdig produsert?
[/quote]

Tja, det var i desember en gang mener jeg. Men de statusene er jo egentlig vill gjetting, så tror man burde ta dem med en stor neve salt. Har hatt Tillburg - statusen siden før jul, selv når den var på båt til Europa.
Tesla Model S75D - bestilt 26.09.17
Teller dager.... :)

Rosenvinge

Siden Delivery sier at bilen står på kaia i Baltimore, men ikke vet hvilken båt eller når den skal på båt.
Er det noen som har kjennskap til hvilke båter som skal fra Baltimore til Zeebrugge i den nærmeste fremtiden?

mrdain

Sitat fra: Rosenvinge på mandag 05. februar 2018, klokken 17:50
Siden Delivery sier at bilen står på kaia i Baltimore, men ikke vet hvilken båt eller når den skal på båt.
Er det noen som har kjennskap til hvilke båter som skal fra Baltimore til Zeebrugge i den nærmeste fremtiden?
Toensberg går i løpet av dagen.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

pers1

2021 Model 3 Pearl White LR AWD E3D, FSD & 19". SERE9TY
VW e-Golf ( 07.12.18 -)
VW e-Golf (19.03.15 - 07.12.18)
Tidligere Tesla'r Model S 75D AP1.0, 90D AP2.0 og TM X 100DMCU2 HW3 & FSD

Rosenvinge

Supert, da får vi se om status oppdaterer seg. Har hatt Tilburg status i flere uker nå

Holraven

Framleis "på veg til havna" her, med Tonsberg på veg ut Chesapeake Bay. Kryssar fingrane for forsinkelsar i Tesla-systemet...
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

Rosenvinge

Sitat fra: Holraven på tirsdag 06. februar 2018, klokken 10:16
Framleis "på veg til havna" her, med Tonsberg på veg ut Chesapeake Bay. Kryssar fingrane for forsinkelsar i Tesla-systemet...
Å snakke med Delivery kan jo være en prøvelse i seg selv. Det blir litt humor når man får forskjellig svar hver gang man snakker med de. Prøvde å ringe de to ganger rett etter hverandre her og første mann sa at bilen var på vei til havnen og neste mann 2 min etterpå sa at bilen stod på kaia :)

Mr.D

Jeg har lest flere plasser at enkelte som lå med Tilburg status fikk i Transit status når bilen passerte Panama. Deretter fikk de ingen ny status før bilen var kommet til havn i Europa.

For min del kan det passe veldig bra, med tanke på Tonsberg forlot Long Beach i midten av Januar.

Min bil var ferdig produsert i begynnelsen på Januar og da fikk jeg først i Transit, deretter Lastet på Skip, også Tilburg status. I slutten av januar fikk jeg på nytt i Transit. Dette stemmer bra med at Tonsberg passert Panama i slutten av Januar.
For min del regner jeg med at bilen får status ankommet til Europa 15 feb, når Tonsberg ankommer Zeebrugge. Videre har jeg forstått at det tar ca 15-20 dager til utlevering i Norge.

Dog når det er sagt vurdere jeg å kansellere min bestilling... Ved levering i mars har Tesla brukt nesten 5 mnd og det går mange rykter om at både modell X og modell S får forandringer på chassis (baklykter og CCS ladeplugg) samt det spekuleres i større batteri fra 75 til 85/90...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/rumor-summary-blind-spot-cameras-rain-sensing-level-3-big-battery-interior-hud.105024/page-1

For min del synes jeg det er kjipt å betal så mye for en bil, for deretter få annonsert oppdateringer knappe 2-3 mnd etter at den er mottatt.
Har dog ikke bestemt meg for hva jeg gjør.... for dette er jo KUN rykter!!!
Men man kan vel kanskje ikke forvente noe annet når man kjøper El-bil i disse dager, skjer jo utrolig mye på dette området.

MS.RUUD

Sitat fra: Mr.D på tirsdag 06. februar 2018, klokken 14:03
Jeg har lest flere plasser at enkelte som lå med Tilburg status fikk i Transit status når bilen passerte Panama. Deretter fikk de ingen ny status før bilen var kommet til havn i Europa.

For min del kan det passe veldig bra, med tanke på Tonsberg forlot Long Beach i midten av Januar.

Min bil var ferdig produsert i begynnelsen på Januar og da fikk jeg først i Transit, deretter Lastet på Skip, også Tilburg status. I slutten av januar fikk jeg på nytt i Transit. Dette stemmer bra med at Tonsberg passert Panama i slutten av Januar.
For min del regner jeg med at bilen får status ankommet til Europa 15 feb, når Tonsberg ankommer Zeebrugge. Videre har jeg forstått at det tar ca 15-20 dager til utlevering i Norge.

Dog når det er sagt vurdere jeg å kansellere min bestilling... Ved levering i mars har Tesla brukt nesten 5 mnd og det går mange rykter om at både modell X og modell S får forandringer på chassis (baklykter og CCS ladeplugg) samt det spekuleres i større batteri fra 75 til 85/90...
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/rumor-summary-blind-spot-cameras-rain-sensing-level-3-big-battery-interior-hud.105024/page-1

For min del synes jeg det er kjipt å betal så mye for en bil, for deretter få annonsert oppdateringer knappe 2-3 mnd etter at den er mottatt.
Men man kan vel kanskje ikke forvente noe annet når man kjøper El-bil i disse dager, skjer jo utrolig mye på dette området.

Hva koster det deg å kansellere bestillingen? Tenker litt i de baner selv. Ser for meg at spesielt model S vil synke svært raskt i verdi når model 3 kommer på markedet, samt langt bedre utvalg av Elbiler. Skulle hatt bilen i januar og er litt lei.

Rosenvinge

Sitat fra: MS.RUUD på tirsdag 06. februar 2018, klokken 15:10

Hva koster det deg å kansellere bestillingen? Tenker litt i de baner selv. Ser for meg at spesielt model S vil synke svært raskt i verdi når model 3 kommer på markedet, samt langt bedre utvalg av Elbiler. Skulle hatt bilen i januar og er litt lei.

Det er vel innskuddet på 30.000kr som ryker

Mr.D

I utgangspunktet så er det innskuddet på kr 30.000,- som ryker. Men ett annet alternativ er å selge "kontrakten" til en annen (legge den ut på finn.no). Vedkommende kan da få mulighet til å kjøpe en helt ny bil, til en lavere pris. Man kan da legge den ut til f.eks 15.000,- lavere enn fullpris og lokke med kjapp levering. På denne måten taper du ikke hele innskuddet. Ulempen er at du likefullt må møte opp, hente ut bilen sammen med ny eier, for deretter overføre eierskapet til den nye kjøperen. Litt tungvint, men for noen ekstra lapper kan det være god timesbetaling. I værste fall så taper men innskuddet. En annen ulempe er at den nye kjøperen ikke får med gratis supercharging, da denne følger bilens første eier, som da var deg.

MS.RUUD, er enig med deg, tror Model S vil få utfordringer med å holde seg i pris hvis andre aktører f.eks skulle komme med en stasjonsvogn eller en SUV i samme prissjiktet. Slik jeg har forstått det jobber Audi blant annet med en El utgave av A7, noe som vil være en direkte konkurrent til Model S. Denne skal i følge planen/ryktene komme på markedet neste år (mot slutten). Er ikke like bekymret for model 3 da denne er for liten i forhold til model S.
Det andre som bekymrer meg er at EU har bestemt at CCS skal være lade standarden i Europa, og CCS tillater ikke adaptere. Når de nye modellen vil komme med CCS (model 3, WV, Audi osv) og vi KUN kan lade på SC og ikke de andre, mens de andre kan lade på både og vil det kunne føre til at bilen ikke blir like attraktiv... Når det er sagt, kan det jo også komme avgifter som gjør at bilene blir dyrere, så da vil jo det hjelpe på.... mye å ta hensyn til!

Ingen kritikk til Tesla, de må gjøre tilpassninger og oppdateringer for å være konkurransedyktig. Jeg er mer usikker på min egen timing av kjøpet.... og kanskje merke.

Det at jeg må gå å vente på levering gjør ikke mine "bekymringer" lettere. Ble forøvrig forespeilet januar senest februar levering når jeg kjøpte bilen.

Holraven

Trur nok dette er ein tilfeldighet, då fleire bilar blir leverte ut i Baltimore - etter å ha blitt frakta med tog over kontinentet. Det er truleg kjappare med tog enn via Panama, så om ein bil ikkje rekk båten frå Long Beach kan dei framleis rekkje fram til Baltimore før skipet går over atlanteren.

Slik er livet; ting tar tid og nye ting kjem for sal. Sjølv trur eg CCS er lite sannsynleg med det fyrste. Kan heller ikkje sjå at ein overgang frå Tesla sin IEC 62196-2 til CharIn sin IEC 62196-3 vil vera eit stort problem når den tida kjem, bare med ei avgrensing på 120 kW. Sjå heller på den positive sida; me får gratis lading, det gjer ikkje combo-brukarar.
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA