Levering februar - mars 2018

Startet av Quiste1, søndag 19. november 2017, klokken 23:06

« forrige - neste »

Aaalb

Grøss. Statusen ble nå endret fra levering februar/tidlig mars til mars/tidlig april  :-1: :-1: :-1:

Det svir når det er mange biler bestilt etter meg som ble i 2017. Hvis det blir april er det 6 måneder ventetid.

Nå må jeg på butikken og kjøpe meg noen beroligende piller  :D
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

Sidewinder

Jeg skjønner og har forståelse for at Tesla prøver å få fart på Model3 produksjonen. At dette skal gå på bekostning av andre som har bestilt synes jeg ikke er fult så greit. Elon har takket de som har bestilt S/X for å muliggjøre videre vekst. Føles ikke like mye nå. Det har allerde tatt dobbelt så lang tid som jeg ble forespeilet, og jeg frykter det tar muligens 3 ganger så lang tid.

Jeg synes at de burde hatt noen forpliktelser ang estimatene de opererer med, slik som det er nå er det helt villede. Man planlegger ut fra den informasjonen man har. Hadde jeg fått beskjed om Juli levering hadde jeg sansynligvis også bestilt, men hadde ikke solgt familiebilen i november.

Rafal

Hei til alle ;)
Har selv bestilt X75 grå, premium, stoff, 7seter og Ap. den 12.10.
Statusen på mytesla endret seg først 19.12 til i produksjon. Dagen Før fikk VIN tildelt. VIN endret seg i dag fra H til JF081... fikk svar fra delivery  i sta:

Bilen din er estimert til å bli ferdigprodusert nå i Januar.
Deretter venter ca. 2 måneder i transport.
Vi estimerer derfor en levering i Februar/Mars.

Noe mer enn dette et vi dessverre ikke på dette tidspunktet.

Så fort bilen din ankommer Drammen havn som er siste stopp i transporten, vil vi kontakte deg for å sette et leveringstidspunkt.
Dette vil normalt sett være 1 uke før levering.

Det er mulig du vil motta oppdateringer fra MyTesla som blant annet sier at bilen din er i Nederland.

Dette er en teknisk feil så se i bort fra disse oppdateringene.

Det eneste vi kan love deg er at vi skal gjøre det vi kan for å levere bilen din i Desember  ... ;) :+1:

Galleren

Sitat fra: Rafal på lørdag 06. januar 2018, klokken 14:32

Det eneste vi kan love deg er at vi skal gjøre det vi kan for å levere bilen din i Desember  ... ;) :+1:

Så du må vente nesten et år altså?  :D
Model X 75D, 5 seter, Pearl white, oppgradert AP
Bestilt: 08.11.2017
Bekreftet: 15.11.2017

Rafal

Ser ut sånn. Leveringstid like lang som Model 3...

razeac

blir morsomt på min status i de siste. Jeg vet at dette er bare tull :

Nå har jeg fått Tilburg status for sluttmontering. Så fra 4 januar at bilen ble lastet på et skip til i dag 6 januar har krysset Atlanterhavet. HAHA

Har ikke lyst å snakke med delivery da har de garantert ikke peiling i det hele tatt. Skal snakke med selgeren på mandag.

Saken oppdateres

lightningii

Veldig imponert så langt  :) :+1:
Bestilte ny TMX 75D 09.12.17
Låst 17.12.17
I dag har jeg fått understellsnummer og bilen står med status "i produksjon" Dvs under fire uker fra bestilling og under tre uker fra den ble bekreftet :) :+1:

Aaalb

Fikk plutselig "Din Tesla har blitt lastet på et skip og er på vei til Europa." nå. Høres rart ut med mars/tidlig april da?

Hvis det stemmer at den er lastet på skip da....  ;) ;)

mrdain

Nå fikk jeg også levering mars/april plutselig. Men fortsatt "i produksjon"..

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Sidewinder

Hmm. Står det det levering i my tesla?

Obba

Sitat fra: razeac på lørdag 06. januar 2018, klokken 20:47
Nå har jeg fått Tilburg status for sluttmontering. Så fra 4 januar at bilen ble lastet på et skip til i dag 6 januar har krysset Atlanterhavet. HAHA
Samme hos meg.
I produksjon fra midten av desember.
3 januar ferdig produsert.
4. januar lastet på skip.
6. januar ankommet Tillburg..

Det går fort med Tesla når de først setter i gang :-)
Det står fortsatt februar - mars levering, men med dette tempoet har jeg vel bilen neste uke :-)

SuperTor

Mye greier med MyTesla, gitt... På fredag endret min seg fra "i produksjon" til "i transit til havn i USA", og et par timer senere til "lastet på båt og på vei til Europa". Litt senere på fredagskvelden gikk bilfrakteskipet "Salome" fra Baltimore, og er forventet til Zeebrugge den 14/1. I går endret statusen seg til "Bilen har ankommet Tilburg", og da kom den dårlige følelsen... Ringte Delivery i dag, og de sa at bilen ble ferdig forrige tirsdag, og er nå på toget i USA. Så jubelen var ikke helt berettiget, dessverre...
Men det er helt sikkert noen på dette forumet som har biler på Salome, så det kan jo være positivt, da...:P

Model X100D - Bekreftet 27/11

razeac

Har snakket med noen fra tesla i dag. Alt status fra mytesla er ikke riktig. Bilen er på vei til Baltimore. Lastes på en skip snart og levering blir midt Mars.

Aaalb

Sitat fra: razeac på mandag 08. januar 2018, klokken 17:50
Har snakket med noen fra tesla i dag. Alt status fra mytesla er ikke riktig. Bilen er på vei til Baltimore. Lastes på en skip snart og levering blir midt Mars.

Samme her. Bilen var i Richmond nå. Sa riktignok sent februar til meg.

mrdain

Stoler null og niks på Delivery. Flere som har fått beskjed tidligere om at bilen fortsatt står i USA etter å ha fått lastet på båt-status. Og så har bilen plutselig vært med på båten allikevel viser det seg. Mange slike historier med Delivery, så for min del håper jeg bilen er på vei over dammen nå uansett hva Delivery måtte si

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA