Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?

Startet av Bjarkaffi, torsdag 16. november 2017, klokken 22:36

« forrige - neste »

Amatøren

@nojac: Vet ikke om du mener vår bestilling, men kan legge til litt informasjon.

Som følge av lynnedslag (i Get kabel inn til huset = regnes da som direkte treff) så ble også vår e-Golf rammet.

Da bilen ble levert på verksted så var ingen sikker på om den ville bli reparert. Dermed la selger inn bestilling på helt lik bil (samme spesifikasjoner), men vi var da ikke bundet til å kjøpe den. Han sa at den kunne han fint få solgt hvis ikke vi skulle ha den. Dermed hadde vi "køplass" og ble forespeilet 10-11 måneder på grunn av ny typegodkjenning (WLTP) måtte ordnes.

Bilen ble reparert (på forsikringen), men med litt tid i tenkeboksen så valgte vi å bytte den inn og kjøpe den reserverte. Er usikker på senskader.

Da vi den 7. september signerte kontrakt og leverte inn "Lille Blå" så var WLTP også utsatt. Da fikk vi estimert levering uke 4/5 i 2019.

Dermed ca 5 måneder og selger sa at det skyldes utsettelse av WLTP i Norge.

Kan det være stopp i resten av Europa og det som prodeseres sendes dit det ikke er "WLTP stopp"?


Kan nevne at "Lille Blå" er ikke kommet ut på bruktmarkedet. Årsak vet ikke jeg.

Hadde jo vært flott hvis den sendes til Tyskland for analyse......
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Larus

Vi bestilte onsdag før påske, 28. mars. Fikk antydet produksjon i oktober og levering i november. Fikk epost i går om at bilen vil bli produsert neste uke, og levering blir "senest uke 45". Det skulle jo bety senest fredag 9. november.

hansrune

Kjøpte vår på en fredag. Levert påfølgende mandag. Kjørt 10km. Lokal selger (Avetti) hadde mere enn 30 dagsregistrerte eGolf med forskjellig utsyrsnivå , inklusive 5 år fabrikkgaranti. Du må passe litt på. Ikke alle slike har nordisk utstyr (lyktespylere, varme i speil og frontrute, setevarme ) , mulighet for hurtiglading, DAB++ . Dessuten fått den Tectylbehandla, for der var lite beskyttelse under innerskjermer, på understellsdeler mm. Dermed blei 6år med Nissan Leaf historie (102000km). Andre som har gjort det samme ? Del gjerne erfaringer ....

lapplapp

Noen som har bestilt i senere tid som vet ca hvilken leveringstid man kan forvente ved bestilling nå?

fcasper

Bestilte mars 2018. Levering kommende onsdag. Elendig dialog fra forhandler sin side. Fikk telefon denne uken med beskjed om at bil står klar da. Skulle ønske man fikk oppdatering gjennom app, mail e.l.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk


Gullak

Bestilte i juli. Dette var en bil som var reservert i systemet til møller, og skulle være kortere leveringstid. Antydet oktober.
Plutselig ble dette dyttet til siste uken før jul.
Er veldig spent på om dette blir forskyvet enda mer :/

e-Stig

Sitat fra: Gullak på fredag 19. oktober 2018, klokken 18:54
Bestilte i juli. Dette var en bil som var reservert i systemet til møller, og skulle være kortere leveringstid.

Dette betyr at du ikke fikk bestemme utstyrsnivået selv?
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Amatøren

Sitat fra: Amatøren på fredag 07. september 2018, klokken 21:18
Selger la inn bestilling på ny mandag 20. august 2018, signerte kontrakten i dag og levering estimert uke 4/5 2019.

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
-----------------------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016
-----------------------------------------------------------------------
Bestilt VW e-Golf (01.2019?)
Reservert Audi e-tron

Fikk telefon fra selger i dag.

Han hadde fått melding fra fabrikken om at bilen er sendt! Han antar ca tre uker til utlevering.  :D
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

zinedinestrand

Det var jo utrolig kjapt. Bestilte selv i august med estimert levering i uke 4 2019. Ba om oppdatering fra selger her for et par uker siden og da var det intet nytt å melde, var ikke satt produksjonsdato enda heller.

Bestilte du en ferdig konfigurert bil som alt lå i bestilling eller spec'a du den selv?

Amatøren

Copy - paste.

Kopi av forrige bestilling. Tredje e-Golfen med den konfigurasjonen. Den første turte vi ikke å beholde på grunn av lynnedslag.

Så den er "selv komponert" (egen spesifisert).
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

CEM07

Bestilte 15. mai og fikk melding fra selger på fredag at bilen er satt opp til produksjon i uke 47.
Overlevering er estimert til uke 50.
3 uker fra produksjon til overlevering hørtes litt vel optimistisk ut!?
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

YngveGS

Sitat fra: Amatøren på onsdag 24. oktober 2018, klokken 21:53
Sitat fra: Amatøren på fredag 07. september 2018, klokken 21:18
Selger la inn bestilling på ny mandag 20. august 2018, signerte kontrakten i dag og levering estimert uke 4/5 2019.

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
-----------------------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016
-----------------------------------------------------------------------
Bestilt VW e-Golf (01.2019?)
Reservert Audi e-tron

Fikk telefon fra selger i dag.

Han hadde fått melding fra fabrikken om at bilen er sendt! Han antar ca tre uker til utlevering.  :D

Det er skilnad på folk.. Eg sendte ein Mail til selgar denne veka for å sjekka om eg og var heldig, mtp eg bestilte samstundes. Han kunne ikkje seia noko som helst om produksjonstidspunkt. Det er litt frustrerande, for før eg bestilte var det veke 48. Bankers.

Økonomen

Sitat fra: Økonomen på tirsdag 15. mai 2018, klokken 07:53
Jeg bestilte for et par uker siden og fikk estimert levering i oktober/november. Etter å ha lest gjennom denne tråden må jeg innrømme at det ikke virker helt realistisk. Er med AID da selger sa at dette ikke lenger forsinker leveringen ytterligere. Vet ikke helt hva jeg skal tro på akkurat nå.

Fikk bekreftet produksjon i uke 49 nå så da må jeg nok vente til rett over nyttår før jeg kan hente bilen.

Amatøren

Sitat fra: Amatøren på fredag 07. september 2018, klokken 21:18
Selger la inn bestilling på ny mandag 20. august 2018, signerte kontrakten i dag og levering estimert uke 4/5 2019.

Hentet ny e-Golf i dag.  :D

Da jeg var innom selger med dashcam kabel for ca 2 uker siden så var en annen bil han hadde satt i bestilling i juni eller juli, fortsatt ikke satt i produksjon.  ???

Sitat fra: Profil errorVW e-up! 09.2017 - Puffen
VW e-Golf 08.2018 - Lynet
VW e-Golf 11.2018
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Reservert Audi e-tron (XX.2019?)
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

tepe2

Bestilte for noen dager siden. 13.11.18. En som var i bestilling, som jeg fikk endret farge og utstyr på.
Skal i produksjon i uke 4. Ikke endelig bekreftet. Leveres i uke 8 eller 9.
Håper det ikke blir forsinkelser her.

Fikk opplyst at normalt skal det ta ca 6 mnd fra nybestilling til levering, akkurat nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA