Hva er din estimerte leveringsdato på e-Golf FL?

Startet av Bjarkaffi, torsdag 16. november 2017, klokken 22:36

« forrige - neste »

Mst026

Hei!

Har bestilt med Pure White. Kom til å tenke på om den hvite fargen vil føre til refleksjoner inn mot fører feks fra panser? Noen erfaringer? Hvit er jo kjent for å forsterke seg når sola står på.

Mobileum

Jeg har en Oryx hvit som er hvitere enn Pure White, og aldri opplevd problemer med dette.

Denne tråden handler forøvrig om leveringstid, så det er bedre å starte en ny tråd med dette spørsmålet.  :)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

PTh

Sitat fra: Kav2 på torsdag 18. januar 2018, klokken 13:55
Kan en mulig forklaring være at hver Møller har en viss kvote med e-golfer de mottar, slik at ventetida i prinsippet kan variere fra forhandler til forhandler?

Ja lurer litt på om det kan være noe slikt. Fabrikken prøver å få noen biler ut til alle importørene

Oddlef

Fikk bekreftet produksjon i uke 8 og levering i uke 12 idag :D

Bestilte som tidliger nevnt 18.9 med AID

Kav2

Det er akkurat lagt ut en e-golf til 379 k på finn. Går bilene for så mye? Dette er riktignok fra forhandler. Mer private legger ut for 360. Noen som har erfaring med bruktmarkedet pr. i dag?
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

MrBacardi

Sikkert postet tidligere, men vw dobler prod hastigheten fra 35 til 70 biler om dagen fra mars av: https://pushevs.com/2017/12/26/volkswagen-e-golf-production-capacity-will-double/

Altså en økning fra 1050 til 2100 biler/mnd. Litt underlig at de ikke har gjort dette tidligere, 1050 biler/mnd er jo ikke mye.
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Larsbjoernar

Sitat fra: Kav2 på onsdag 07. februar 2018, klokken 23:01
Det er akkurat lagt ut en e-golf til 379 k på finn. Går bilene for så mye? Dette er riktignok fra forhandler. Mer private legger ut for 360. Noen som har erfaring med bruktmarkedet pr. i dag?

Siden en fullutstyrt e-Golf koster rett rundt 400.000 er det vel ikke urimelig å forvente at den prises til noe slikt på finn? Når det i tillegg er 6-12 mnd leveringstid. Jeg bestilte bil 1. September, og den er produsert nå. Står i Bremerhaven og venter på frakt.

Kav2

Synes bare det er litt rart at det ligger biler der til 339 som ikke blir solgt, mens andre legger ut til 370.
24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

Amatøren

La inn bestilling med moderat utstyrt, men med AID den 9. november.

Antatt levering august/september.

Var innom forhandler en tur for ca to uker siden. Da var han ivrig og ville sjekke og da sa han at det sannsynligvis ble levering slutten av mai.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mst026

Synes det er rart at noen selgere kan nesten på dato oppgi når bilen skal bli levert, mens andre bare viser til ca. antall mnd fra bestilling (feks 7-9 mnd).

I min kontrakt fremkommer det ikke leveringstidspunkt (uke/mnd). Fikk i annen e-post videreformidlet det selger sist fikk av beskjed fra importør (7-9 mnd). Noen som har bestilt i de siste månedene som i kontrakten har fått oppgitt leveringstidspunkt?

Bubu84

Etter 4 års kamp mot meg selv bestilte jeg endelig en elbil.  Dro til Møller for å kjøpe en brukt 1 gen egolf men endte med en ny. Den var allerede bestilt av forhandleren med følgende ekstrautstyr. Skinnpakke, sikkerhetspakke, keyless, active info display, ryggekamera, led foran og ambient belysning og vinterdekk. Leveringen skjer i midten av Mai 18. Prisen var veldig fordelaktig

Kav2

24 kwh Leaf 2014
Philips Barbermaskin

tlonberg

Sitat fra: Mst026 på fredag 09. februar 2018, klokken 10:29
Synes det er rart at noen selgere kan nesten på dato oppgi når bilen skal bli levert, mens andre bare viser til ca. antall mnd fra bestilling (feks 7-9 mnd).

I min kontrakt fremkommer det ikke leveringstidspunkt (uke/mnd). Fikk i annen e-post videreformidlet det selger sist fikk av beskjed fra importør (7-9 mnd). Noen som har bestilt i de siste månedene som i kontrakten har fått oppgitt leveringstidspunkt?

Jeg bestilte i midten av desember. Fikk ikke oppgitt leveringstidspunkt annet enn "7 til 9 måneder" muntlig av selger. Dette er en godt utstyrt bil med AID, uten dynamiske baklys.
Jeg etterspurte leveringstid etter nyttår men fikk til svar at han ikke hadde denne informasjonen enda.
Siden har jeg ikke hørt noe.

Hvordan opplever dere informasjonsflyten fra Møller?

Har noen andre bestilt bil i samme tidsrom og har fått mer informasjon enn meg?

Amatøren

Gratulerer Bubu84!

Tror ikke du vil angre.

I dag "fyller" e-Golfen vår 1 måned og jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har kjøpt før! Det begynte jeg å lure på allerede da vi fikk vår e-up! i september.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Bubu84

Sitat fra: Amatøren på fredag 09. februar 2018, klokken 13:42
Gratulerer Bubu84!

Tror ikke du vil angre.

I dag "fyller" e-Golfen vår 1 måned og jeg kan ikke forstå hvorfor jeg ikke har kjøpt før! Det begynte jeg å lure på allerede da vi fikk vår e-up! i september.

Jeg har vurdert alt fra Tesla til imiev

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA