Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringserfaringer

Startet av Cala, torsdag 16. november 2017, klokken 17:53

« forrige - neste »

smurf

#90
Sitat fra: ChrML på fredag 15. desember 2017, klokken 18:08
Hentet akkurat en rød X100D i Drammen. Veldig fornøyd med bilen. Den fremstår som helt strøken i lakken og ingen feil. Hyggelig fyr som viste den frem.

Det eneste å sette fingeren på er at FWD er 4-5mm lavere i bakkant og flykter ikke helt med linjene på bilen. Gjelder kun bakkant, men på begge sider. Er det normalt?

Hadde også en liten høydeforskjell på ca 5mm, tror jeg hadde mot fordørene. Fikk servicetime for fix uten noen diskusjon.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Manuele Fusto

Hei, beklager det lange innlegget, men etter mye frustrasjon, har jeg bestemt meg for å dele mine erfaring med Tesla Norge.
13 oktober 2017 har vi bestilt en brukt Tesla Model S fra Tesla Norge, med tanke på ekstra garanti og at de kjenner bilen best.
Fikk opplyst at bilen skulle inn til service senter for å gå gjennom en 200 punkter sjekk sånn at vi skulle få utlevert en bil i tipp topp stand. De sa at det skulle ta litt tid, men ingen konkret svar på hvor lang dette skulle ta.
Prøvd i flere omganger å få kontakt med salgsavdeling eller leveringsavdeling for å få vite når bilen skulle leveres (merk at dette er en brukt bil ikke ny!) men fikk nesten aldri tak i dem og når jeg fikk snakke med noen, ingen kunne si et bestemt tid. (Vanskelig for dem også å introdusere seg selv....).
Mye frem og tilbake, blant annet for å få bestilt vinter hjul, siden Tesla Norge mente at de gikk ikke å bake pris av hjulene i billån, hjulene skulle betales separat. Når jeg har bedt om en forklaring, fikk jeg svar at bilen er fritatt for moms, men hjulene er momspålagt og de skulle selges separat. Fikk endelig orden på det (klart at man kan sende faktura med forskjellige moms satser.... ::))og fikk endelig leveringsdato: 18 november. Siden jeg skulle levere to biler som innbytte, fikk jeg hjelp av en kamerat for å kjøre fra Oslo til Drammen for å hente bilen. 7 minutter før kl 10 (avtalt tid for levering) ringer Tesla og sier at de har oppdaget at bilen ikke var EU-godkjent!!!!! (200 punkt sjekk liksom!!!) Derfor kan de ikke levere bilen og må avtale ny tid. Jeg ble meget opprørt og sa at jeg hadde ikke mulighet til å hente bilen i Drammen, de har tilbudt da hjemlevering førstkommende onsdag. Tesla Drammen ringer igjen rundt kl 12 og tilbyr gummi matter gratis mot at jeg henter bilen i Drammen selv. Dette nektet jeg og fikk bilen levert hjem i Oslo av 2 unge gutter som hadde veldig dårlig tid og glemte å få signert salgsdokumenter for mine 2 innbyttebiler. Dagen etter ringte de meg og bedt meg å dra til Drammen for å få dette signert da det var viktig for dem..... Jeg var snill nok og dro til Drammen for å signere dokumentene.
Merk at bilen ble levert med vinterdekk, men disse hadde feil trykk. Ikke en stor sak, men de kunne nok ha sjekket det før levering....(igjen, 200 punkt sjekk).
Etter 9 dager får jeg beskjed av bilen at 12V batteri trenger service. Display begynner å fryse mens jeg kjører, bilen gjenkjenner ikke nøkkelen, en av de 2 nøkler som ble levert fungerer ikke, tross at jeg har skiftet batteri, GPS fungerer 1 ut av 3 ganger og små andre irriterende feil som egentlig skulle ha vært fikset før levering. Jeg ringer Tesla og ber om å få dette ordnet. De sier at dette er egentlig ikke er en reell problem (bare batteri som trenger å byttes ut), men for meg dette er en reell problem! Når display fryser mens jeg kjører, har jeg ikke tilgang til hastighet eller andre funksjoner, som kan skape problemer. Og dersom det er den store display som ikke fungerer, da har jeg ikke tilgang til varme og andre lignende funksjoner, som er ikke helt greit i vinter tid i Norge.
Etter at jeg tok kontakt flere ganger for å få en time hos service senter, fikk jeg idag endelig en time da de har fått inn delen: 14. Februar!!!!

Dette er dessverre altfor dårlig! Jeg skjønner ikke at en bedrift som Tesla aksepterer at dette er greit. Bilen er fantastisk, men bare når det fungerer som det skal. Hånd på hjertet, jeg anbefaler ikke å kjøpe en brukt Tesla fra Tesla. Kundeservice er elendig og alle som jeg har vært i kontakt med er uprofesjonelt.

Beklager igjen det lange innlegget, men måtte bare få ut frustrasjonen.

Manuele



smurf

#92
Høres ut som du har hatt maks uflaks og samtidig uheldig som skal ha bil midt i rushet de har nå med å levere ut biler. Det høres ut som det har gått litt fort i svingene der. Skjønner godt din frustrasjon. Har jo opplevd ting som ikke funker selv. Hvis det er noen trøst så fikser de alltid feil, selv om det kan ta litt lenger tid enn du skulle ønske (pga stor pågang akkurat nå). Har min andre Tesla nå så har jo litt erfaring med å få fikset ting. Er det 'kristiske' ting har de pleid å fikse det ganske umiddelbart. Det hjelper å møte opp personlig og legge frem problemet på en grei måte uten å skjelle dem ut. Ser at det er litt mer utfordrende å møte opp hvis man ikke bor nærme Tesla servicesenter. Lykke til. Kjipt å få en bil med feil når man gleder seg til ny bil (vet hvordan det er) men du kommer til å bli fornøyd når det er fikset for det er en utrolig bil å kjøre!
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

t0ffluss

Sitat fra: smurf på søndag 17. desember 2017, klokken 19:51
Sitat fra: ChrML på fredag 15. desember 2017, klokken 18:08
Hentet akkurat en rød X100D i Drammen. Veldig fornøyd med bilen. Den fremstår som helt strøken i lakken og ingen feil. Hyggelig fyr som viste den frem.

Det eneste å sette fingeren på er at FWD er 4-5mm lavere i bakkant og flykter ikke helt med linjene på bilen. Gjelder kun bakkant, men på begge sider. Er det normalt?

Hadde også en liten høydeforskjell på ca 5mm, tror jeg hadde mot fordørene. Fikk servicetime for fix uten noen diskusjon.

Var det samme på min FWD, men kun på førersiden. De ordna servicetime uten å lage noe sak ut av det. I tillegg var det litt justering som må til på trunk luka. Ene aktuatoren(?) førerside lager unødvendig mye lyd.. høres ut som den sliter litt. Det skyldes nok misalignment på hele luka tror jeg. De får se på det når de får tid tenker jeg.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Stack

Hentet S75D i Drammen igår. Skikkelig bulket venstre bakskjerm, som vi blev opplyst om på vei inn i hallen. Sommerdekk på(dem beklaget, kjørte den ned i kjellern og monterte vinterdekkene jeg hadde bestillt). Ikke noe gummimatter, type 2 kabel eller spylervæske. Litt usymetriske lister på vinduene på venstre side og en minimal lakkeringsfeil på sidespeil høyre frem.


Gadd ikke å lage for mye liv, men vi fikk gummimattene gratis pga allt rot.
Drittlevering, men fantastisk bil.

kakemiks

Henta S75D i går i Trondheim. Skikkeleg serviceinnstilte folk sjølv om det er hektiske tider.  Bilen hadde ikkje dei adaptive lysa, som vart notert, dei to bakre dørlistene i karmen var bittelitt laus(litt lite lim) og det var mangel på type 2 adapter, men som me skulle få så fort dei hadde fått inn fleire på lager.

For min del var dette berre små bagatellar i det store og det heile! Fantastisk bil, og all ære til Tesla/DNB for god rente på lån (hadde neppe kjøpt så dyr bil med 5% rente), Teslabjørn for å ha overbevist meg og Elbilforum for å ha holdt meg oppdatert på alt og ingenting om Tesla i 5 veeldig saktegåande månader sidan eg bestilte.

Og eg fekk med spylevæske :)
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

Mcmarki

Valgte å ikke ta i mot bilen i dag da jeg fant denne glippen mellom fwd og taket. Glippen var meget dyp og ikke minst stygg. Noen erfaring med lignende?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


ØHN

Sitat fra: Mcmarki på fredag 22. desember 2017, klokken 21:18
Valgte å ikke ta i mot bilen i dag da jeg fant denne glippen mellom fwd og taket. Glippen var meget dyp og ikke minst stygg. Noen erfaring med lignende?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Det der så drøyt ut. Frykter det verste når det blir min tur om noen dager. Jeg skal hente min TMX 28.12 i Røyken.

Hvis jeg finner så grove feil, lurer jeg litt på hva som er videre saksgang. Kan du fortelle litt om hva du erfarte, så jeg er litt forberedt hvis jeg finner lignende mangler?

Hva sa de da du ikke ville ta utlevering?
Mister du depositum?
Skal de fikse bilen, for så å utlevere til deg?
Ba du om en annen bil?
Hvor omfattende er det å reparere noe sånt?
Tesla Model X 100D i bestilling

Tesley

Hentet endelig bilen på Røyken i dag. Godt fornøyd, "bare" en liten ripe i frontfangeren som jeg oppdaget. Leveringssenteret på Røyken var en positiv overraskelse etter diverse historier om mørke telt.

Her er hele min prosess fra bestilling til levering. Som dere ser har det vært mye frem og tilbake.
Statusene har som regel vært feil. Bilen var over 70 dager i produksjon, men i praksis er det vel ikke mer enn en liten uke. Båten var med Morning Cindy som gikk direkte fra vestkysten i USA til Belgia.

19. aug - Bestilt
20. aug - Bekreftet (des / jan) (Det var mulig å bekrefte selv på den tiden)
23. aug - (nov / des)
25 aug - VIN + Bil i produksjon (okt / nov)
19. sep - (nov / des)
11. okt - (des / jan)
16. okt - (sen des / jan)
5. nov - (des / jan)
6. nov - Ferdig produsert
17. nov - På skip til Europa. (Sen nov / des)
20. nov - Tilburg-status
6. des - Ankommet Europa
15. des - Telefon om levering
18. des - Final invoice
20. des - Reg nr og Din Tesla blir klargjort for levering.
23. des - Hentet bilen

Jeg fikk av en eller annen grunn 15.700 i rabatt (i tillegg til referral). Har kontaktet Tesla to ganger per mail, to per telefon og en gang med oppmøte i butikk. Ingen har kunne si meg hvorfor. Antar det er fordi bilen ble levert relativt seint i fht. andre som bestilte samme bil og fikk den mange uker før meg. Det er ikke en kronekursrabatt - bilen koster det samme nå som den gjorde når jeg kjøpte.



S75D - bekreftet 20. august

Mcmarki

Sitat fra: ØHN på lørdag 23. desember 2017, klokken 14:53
Sitat fra: Mcmarki på fredag 22. desember 2017, klokken 21:18
Valgte å ikke ta i mot bilen i dag da jeg fant denne glippen mellom fwd og taket. Glippen var meget dyp og ikke minst stygg. Noen erfaring med lignende?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Det der så drøyt ut. Frykter det verste når det blir min tur om noen dager. Jeg skal hente min TMX 28.12 i Røyken.

Hvis jeg finner så grove feil, lurer jeg litt på hva som er videre saksgang. Kan du fortelle litt om hva du erfarte, så jeg er litt forberedt hvis jeg finner lignende mangler?

Hva sa de da du ikke ville ta utlevering?
Mister du depositum?
Skal de fikse bilen, for så å utlevere til deg?
Ba du om en annen bil?
Hvor omfattende er det å reparere noe sånt?
Jeg mister selvfølgelig ikke depositumet da de ikke har klart å levere varen jeg har kjøpt. De skulle fikse den. Ingen anelese om når og hvordan. Har bedt om forskjellige ting, men ikke fått klarhet i noe. De prøvde å fremstå som forståelsesfulle uten at de på noen som helst måte lyktes. De var svært lite hjelpsomme og i møtekommende. De var til tider over grensen til frekke og mente jeg bare burde være fornøyd med tingenes tilstand og ta med bilen. Denne saken er to be continued...

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Amatøren

#100
Hadde de ansatte vært oppegående så hadde de ringt for å avlyse utlevering og forklart problemet.

Hvis de i tillegg hadde ordnet tid på verkstedet kunne de også koordinert nytt utleveringstidspunkt.

Slik det fremgår av det over så ødelegges et eventuelt godt rykte (hvis de har det da....).

Med alt jeg har lest om Tesla både kundebehandling og feil og mangler, samt egen erfaring med (forsøk på) kontakt med Teslas salgsorganisasjon så er jeg glad for at vi kansellerte reservasjonen på modell X.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Mcmarki

Sitat fra: Amatøren på lørdag 23. desember 2017, klokken 19:31
Hadde de ansatte vært oppegående så hadde de ringt for å avlyse utlevering og forklart problemet.

Hvis de i tillegg hadde ordnet tid på verkstedet kunne de også koordinert nytt utleveringstidspunkt.

Slik det fremgår av det over så ødelegges et eventuelt godt rykte (hvis de har det da....).

Med alt jeg har lest om Tesla både kundebehandling og feil og mangler, samt egen erfaring med (forsøk på) kontakt med Teslas salgsorganisasjon så er jeg glad for at vi kansellerte reservasjonen på modell X.
Helt enig. Hadde de ringt meg på forhånd forklart problemet og gitt meg ett alternativ om å hente ut bilen men satidig gitt ett tidspunkt for service. I tillegg burde de slengt med noen matter og lader. Da hadde problemet vært løst for Tesla og jeg ville sannsynligvis vært happy. Nå er jeg misfornøyd og Tesla har skapt seg mer jobb i en allerede presset organisasjon.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

geear

Kanskje ikke noen stor trøst, men det er utrolig hvor fort man glemmer når man har bilen i hende og de verste kranglene er unnagjort. Innimellom lurer jeg nesten litt på hvorfor jeg gadd å la meg "rive med" så voldsomt, men det er vanskelig å se forbi når man står midt oppi noe. Ingen unnskyldning for Tesla forøvrig, det er der utfordringene ligger, ikke hos kjøpere/eiere flest.

KristianSE

Utlevering av X100D i dag i Trondheim. De tok seg god tid og alt var på stell. Software 50.1. (50.2 er vel   kommet?) Bilen hadde nesten 80 % på batteriet. De hadde ikke type 2-kabel inne, men det fikk jeg på servicesenteret like etterpå. De var også tomme for mappe fra elbilforeningen. Ellers var det check på alle punkter i sjekklista, bortsett fra at jeg selv glemte et par spørsmål som jeg hadde tenkt å stille... :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA