Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringserfaringer

Startet av Cala, torsdag 16. november 2017, klokken 17:53

« forrige - neste »

Jeronan

I think that empty "spylervæske" was just a honest mistake really.

Mine came filled up and I have been two times to the service center so far with my car and in both cases, when picking up the car again, they had washed the car (both in and outside  :D ) and topped up with "spylervæske".

Excellent service.  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

CaZpaH

Sitat fra: Jeronan på torsdag 30. november 2017, klokken 09:26
I think that empty "spylervæske" was just a honest mistake really.

Mine came filled up and I have been two times to the service center so far with my car and in both cases, when picking up the car again, they had washed the car (both in and outside  :D ) and topped up with "spylervæske".

Excellent service.  :+1:

Ja. Godt mulig. Men ble litt stuff etter å ha kjørt et stykke og måtte bare finne første og nærmeste for å kjøpe spylerveske til bilen :-p

Men som sagt. Ingen big deal.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Kim Kim

Sitat fra: CaZpaH på torsdag 30. november 2017, klokken 13:28
Sitat fra: Jeronan på torsdag 30. november 2017, klokken 09:26
I think that empty "spylervæske" was just a honest mistake really.

Mine came filled up and I have been two times to the service center so far with my car and in both cases, when picking up the car again, they had washed the car (both in and outside  :D ) and topped up with "spylervæske".

Excellent service.  :+1:

Ja. Godt mulig. Men ble litt stuff etter å ha kjørt et stykke og måtte bare finne første og nærmeste for å kjøpe spylerveske til bilen :-p

Men som sagt. Ingen big deal.

Merkelig at du ikke fikk dokking, sist jeg hentet bil delte de ut de til både vesntre og høyre. De har kanskje manko på de nå da :)
Jeg kommer ikke til å forlate bygningen før de har gitt meg en kostnadsfritt i det minste
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Slettix


Hentet ut min nye Model X 100D premium med AP2, FSD mandag i Drammen. Etter å ha lest mange skrekkhistorier på forumet (etter at jeg bestilte bilen) var jeg forberedt på litt av hvert.

Jeg byttet en BMW X3 2015-modell med alt av utstyr i Teslaen, så var jo godt vant fra før, og etter en kjapp gjennomgang av det ytre var jeg ikke imponert. Det var flere steder hvor flatene ikke var jevne, og langt under det man forventer av en bil til over en million.
Innvendig så det greit ut, selv om jeg fant et par småting som må fikses på også der. Selgeren noterte flittig underveis og tok bilder så får vi se hvordan dette går. Vedkommende fremstod som lite kunnskapsrik og kunne egentlig fint lite om biler generelt og Tesla spesielt. Veldig rart at ikke Tesla klarer å få tak i bedre folk enn dette må jeg si.

Bilen liker jeg godt, den er god å kjøre og jeg liker strategien til Tesla og har trua på at dette er fremtiden.
Men appen er jeg skuffa over, den har jo mindre funksjonalitet enn den jeg har for X3'en og i3'en som jeg ikke syntes var spesielt bra. Det er et stort forbedringspotensiale på flere fronter med andre ord.
Men jeg tenker at dette blir et hyggelig bekjentskap, og dersom Tesla fortsetter å sette standarden for innovasjon og nytenkning regner jeg med det blir flere Teslaer på meg fremover. Venter på en Model S som forhåpentligvis blir levert neste uke, så får vi se hvordan det går :-)
BMW i3, fra april 2016. Legges snart ut for salg
Tesla Model X 100D, bekreftet 1.8, levert 27. nov 2017
Tesla Model S 75D, bekreftet 4.10, leveres des 2017

Slettix


En ting til:
når jeg skulle kjøre fra butikken hørte jeg en rar «tikkelyd» som hørtes ut som den kom fra området rundt høyre bakhjul. Lyden ble verre jo fortere jeg kjørte. Snudde og kjørte tilbake til verkstedet.
Fyren der mente det sikkert bare var en stein i hjulet men ble med på en tur rundt parkeringsplassen. Han fikk en tekniker til å se på dette med en gang. En time senere hadde de fikset problemet. Viste seg at bilen har blitt montert med aluminiumsplater for Model S(!) i stedet for X som gjorde at de slo i noe annet som lagde lyden.

De «fikset» det med å stripse noe slik at lyden er borte, men platen må byttes. Det blir satt opp time for å fikse dette etter hvert.
Verkstedet tok tak i dette på en god måte så ingen ting å si på det.

Men det virker som det går litt for fort i svingene på fabrikken om dagen når slike ting kan skje, og ikke blir oppdaget...
BMW i3, fra april 2016. Legges snart ut for salg
Tesla Model X 100D, bekreftet 1.8, levert 27. nov 2017
Tesla Model S 75D, bekreftet 4.10, leveres des 2017

Filip86

Håper du lagde en egen liste. Tesla Drammen har "mistet" listen de lagde når vi var der.

Bilen vår har for øvrig vært på verksted siden mandag. (utlevering på lørdag).
Skal hentes i dag på Rud, det de fikk gjort var å fikse "EU-kontroll" feilene, så bilen er godkjent å kjøre med.

geear

Sitat fra: Filip86 på fredag 01. desember 2017, klokken 09:09
Håper du lagde en egen liste. Tesla Drammen har "mistet" listen de lagde når vi var der.

Bilen vår har for øvrig vært på verksted siden mandag. (utlevering på lørdag).
Skal hentes i dag på Rud, det de fikk gjort var å fikse "EU-kontroll" feilene, så bilen er godkjent å kjøre med.
Første bud ved FAT/overlevering er nå iallfall å sørge for å ha kopi av punch-liste... ;)

Jeg skrev punchene rett på kontrakten under signaturfeltet, og fikk naturligvis kopi av alle dokumentene før jeg dro derfra.

Var forøvrig innom Tesla i dag og fikk mega-service (Stavanger), og de førte også inn et par punch til. Helt uproblematisk å komme en uke etter levering.

leafolainen

Hadde utlevering i Bergen i går. Meget positiv opplevelse; den eneste anmerkningen jeg hadde var mangel på Adaptive lys og det lå allerede inne i en service bulletin. Lakken var plettfri, panelene godt alignet, interiøret uten skader, batteriet ladet til 90%, vindusspylervæske fylt på og Type 2-kabel lå i bagasjerommet.

I ettertid har jeg notert meg et par småting jeg vil prøve å få fikset neste gang jeg har bilen inne; venstre vindusvisker stopper for tidlig, og frontlysene er justert en anelse for lavt. Alt i alt meget fornøyd så langt!

arthur_ols

Hentet min bil i Drammen i dag. Fikk en digg kaffe av en barista som sto der og lagde kaffe, og ventet bare i ca 10 min.

Så endelig... bilen var/er strøken! Helt konge der den sto. Overleveringen ble gjort av en hyggelig gutt (10 år som antakelig måtte jobbe inn noen penger til Operasjon Dagsverk). Han virket nervøs og usikker, og jeg må si at selv om jeg ikke har hatt Tesla før, kunne jeg mye mer om bilen og merkevaren enn det han kunne (har sett min del av Bjørn Nylands videoer på YouTube i mens jeg ventet på bilens lange ferd fra fabrikken til Norge). De var tomme for type 2 kabel, men den skal være inn om 2 uker, så henter jeg den på Skøyen når den kommer. De var også en anelse grådig på strømmen og hadde 40% strøm da jeg kom, så jeg spurte om han ikke kunne lade mens vi gikk rundt bilen. Etter litt usikkerhet fra guttungen fikk han nølende koplet på lader, slik at jeg sikkert og greit kunne komme meg til Moss uten å lade på veien hjem, eller spare på varme eller fart (det var en helvetes lang kø ut fra Drammen og helt til E6, men da var det endelige anledning til å gi på litt.

I bunn og grunn fornøyd med opplevelsen, men mye fordi jeg selv har satt meg grundig inn i hvordan en Tesla fungerer. Hadde jeg ikke det, vet jeg ikke om opplevelsen hadde vært særlig givende. Med opplevelsen mener jeg kanskje egentlig bare bilen, men absolutt en veldig hyggelig stab der. Utenfor møtte jeg antakeligvis en som har jobbet der en stund som kunne svare meg på noen spørsmål omkring et par ting. Spørsmål jeg ikke gadd å spørre han lillegutt. Men han var da hyggelig nok, bare litt skvetten og usikker.

Nå står bilen og lader, og jeg sjekker appen vært 5. minutt for å se hvor mye bilen har ladet. Helt konge bil, og helt nydelig å se på. Ingen ulyder eller noe lakkskader eller skjevheter. Helt superb, og et flott eksemplar!
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

Haldenser

Fikk endelig hentet ut bilen kl 10 i Drammen i går etter å ha ventet 4 uker på at bilen ble fraktet fra havna. Fikk egentlig utlevering onsdag, men har vært på jobbreise hele uka.
Ga beskjed til personen som stod for utleveringen at jeg ikke trengte gjennomgang av funksjonalitet, men fokuserte på kontroll av bilen.
Ingen visuelle feil oppdaget ved utlevering og lister, paneler osv ser bra ut!
Levert med bestilte vinterdekk, sommerdekk på Vianor dekkhotell.
Fikk også levert ut matter og dokking slik jeg hadde bedt om på forhånd. Type 2 kabel fulgte med min, så rart du fikk annen beskjed arthur_ols.
Bil var ladet til 80%, så absolutt nada problem å kjøre bilen hjem til Halden.
Alt i alt en helt super opplevelse og bilen går som en kule!
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

arthur_ols

Sitat fra: Haldenser på lørdag 02. desember 2017, klokken 07:56
Fikk endelig hentet ut bilen kl 10 i Drammen i går etter å ha ventet 4 uker på at bilen ble fraktet fra havna. Fikk egentlig utlevering onsdag, men har vært på jobbreise hele uka.
Ga beskjed til personen som stod for utleveringen at jeg ikke trengte gjennomgang av funksjonalitet, men fokuserte på kontroll av bilen.
Ingen visuelle feil oppdaget ved utlevering og lister, paneler osv ser bra ut!
Levert med bestilte vinterdekk, sommerdekk på Vianor dekkhotell.
Fikk også levert ut matter og dokking slik jeg hadde bedt om på forhånd. Type 2 kabel fulgte med min, så rart du fikk annen beskjed arthur_ols.
Bil var ladet til 80%, så absolutt nada problem å kjøre bilen hjem til Halden.
Alt i alt en helt super opplevelse og bilen går som en kule!


Konge! Han sa noen av bilene som sto der hadde fått med de aller siste, så han sjekket min. Trenger ikke type 2 med det første, men må jo ha det etter hvert også. Helt sjukt fet bil. Har kjørt noen turer nå og det kribler hver gang jeg kommer på at jeg eier en Tesla! Jiiiihaaa! Superb kjøreopplevelse hver gang!
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

Stack

Väldigt blandade opplevelser i denna tråden. Men när jag läste inlägget ditt kom jag på mig själv sitta och smile Arthur. Har levering i slutten av des själv. Och nu gleder jeg meg

HowieX

Da var det min tur. Avtalt levering i dag kl 1300 i Drammen. Vi ankom kl 1250, og det var allerede mange i lokalet.Vi ble bedt om å sitte ned, og fortalt at vi skulle bli hentet når det var vår tur. Vi var forberedt på at det kunne ta litt tid, noe det også gjorde. For oss var ikke det noe big deal. Kl 1345 ble vi hentet av en hyggelig fyr som tok oss med til bilen vår. Han forklarte at bilen kun hadde 6 mil på batteriet, noe han beklaget, og foreslo at vi tok en gjennomgang og han deretter satte bilen til en supercharger. Så det viktigste: Bilen var 98 % strøken. Jeg undersøkte eksteriøret nøye med lommelykt, og kunne ikke finne noe å sette fingeren på. Tvert i mot var lakken svært fin, og perleeffekten var virkelig flott. Interiøret var også helt topp. Eneste å sette fingeren på var at den ene FWD ikke var helt i flukt med fremdøren, noe som ble påpekt og notert. Jeg sjekket lyktene for å se om jeg hadde med adaptive headlights, noe som var på plass. Sjekket også menyen, og funksjonen var tilstede.

Tok en times tid å lade opp til 200 km (bilen hadde stått ute og batteriet var kaldt), men etter hvert kom vi oss avgårde. Førsteinntrykk: Nydelig bil!
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

arthur_ols

Sitat fra: Stack på lørdag 02. desember 2017, klokken 16:49
Väldigt blandade opplevelser i denna tråden. Men när jag läste inlägget ditt kom jag på mig själv sitta och smile Arthur. Har levering i slutten av des själv. Och nu gleder jeg meg
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

arthur_ols

Hvilken bil har du bestilt, Stack?
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA