Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi e-tron - Bilder og video

Startet av Amatøren, søndag 12. november 2017, klokken 20:35

« forrige - neste »

Tor Ping

Sitat fra: oll1954 på torsdag 14. desember 2017, klokken 23:53
Litt vanskelig å si pga stormønstret karosseritapet og helsvarte felger, men jeg synes dessverre at konseptbilen var mye finere :-(  :-1:

Helt enig. Får litt A4 allroad assosiasjoner av de bildene :(  Håper kamuflasjen lurer oss litt her og at den ender opp nærmere konseptbilen.

Tellus

Kamuflasjen gjør bilen mindre attraktiv. Er vel litt av meningen. Den er høyere enn konseptbilen noe jeg synes er helt ok. Konseptbilen lignet mye mer på en stasjonsvogn enn en SUV/CUV.

Noen designperle ser ikke dette ut til å bli. En traust Audi som ikke skiller seg nevnverdig ut fra Q3/Q5/Q7.

Hjertet heller fortsatt sterkt mot Jaguar. Endelig spekk og pris blir avgjørende.

Amatøren

For meg er jo høyere jo bedre med tanke på inn  og ut stigning av bilen. Samt også innvendig plass (så sant ikke alt er hentet inn fra høyere understell).

Vet det da påvirker luftmotstand og dermed rekkevidde, men jeg mener det er verdt det for vårt bruk.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

HalvorV

En traust Audi funker for meg  :+1:
Personlig trenger jeg ikke fjasedører, uendelig store infoskjermer, borderline fanatisk fanskare og hype-overdose  ;)
Tesla Model Y Perfomance

Amatøren

 :+1: - Liker også det trauste/konservative utseende så jeg er litt skeptisk til alle skjermene som skal inn i e-tron.

Det (tror jeg) er bedre enn en stor med masse undermenyer å gå seg vill i........
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

etron

Mye som tyder på at endelig produksjonsmodell nærmer seg. Ifølge vedlagt artikkel vil Audi e-tron lanseres tidlig 2018 (mulig Brussels motor show 12 jan. er en fin anledning?)

https://gaadiwaadi.com/audi-e-tron-name-full-electric-suv-291341/

Touring

Var på presentasjonen av bilen i dag.
Var i tvil om jeg skulle kjøpe den. Er ikke det nå lenger for å si det sånn

Lucid

I forbindelse med hengerfeste ble det sagt at de ikke kunne bekrefte noe men at bilen kommer til å å bli "alt dere forventer av enn fullblods suv"... 
Mer informasjon vil komme om kort tid og de vil etablere en bedre kommunikasjonskanal til reservasjonsholdere snarest.
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

daktari

Ja, flott bil. Ganske stor, like lang som en S subjektivt.
Det kom ingen fakta, men jeg tolker at Ionity ladenettverket skal være sentralt i satsingen med hastighet opp mot 350kW. Det var sterke signaler på hengerfeste, basert på utforming av ladeplassene.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Skuffende at det ikke kom frem noe nytt overhodet. Ikke engang hengerfeste kunne Audi bekrefte selv om de uttalte seg på en måte at det er overveiende sannsynlig at bilen får det.

Det mest interessante var inforomasjonen vedrørende utbygging av det nye 350kW ladenettverket. I 2018 kommer det ladestasjoner mellom Oslo-Stavanger, Oslo-Bergen samt Oslo-Trondheim. I tillegg kommer det en i Rygge i Østfold for de som skal ut/in av landet.

PF

Ja litt trist at det ikke kommer noe info.
Tolket det dit hen at de ikke engang lover leveranser i år for kundebiler, så kan hende de mister mye kunder til Jaaaag som Clarkson kaller de.

alagerqv

Jeg likte det jeg så i dag, men synd det ikke var noe mer nytt å få vite.

Touring

Ble imponert over det ladenettverket. På kartet for 2020 så det tilsvarende ut som supercharger nettverket.

Counterpointer

Sitat fra: etron på fredag 15. desember 2017, klokken 23:19
Mye som tyder på at endelig produksjonsmodell nærmer seg. Ifølge vedlagt artikkel vil Audi e-tron lanseres tidlig 2018 (mulig Brussels motor show 12 jan. er en fin anledning?)

https://gaadiwaadi.com/audi-e-tron-name-full-electric-suv-291341/
Lanseres på Genève i mars slik jeg skjønte den nye direktøren for Audi Norge.

fonberg

Sitat fra: Tellus på fredag 05. januar 2018, klokken 15:50
Skuffende at det ikke kom frem noe nytt overhodet. Ikke engang hengerfeste kunne Audi bekrefte selv om de uttalte seg på en måte at det er overveiende sannsynlig at bilen får det.

Det mest interessante var inforomasjonen vedrørende utbygging av det nye 350kW ladenettverket. I 2018 kommer det ladestasjoner mellom Oslo-Stavanger, Oslo-Bergen samt Oslo-Trondheim. I tillegg kommer det en i Rygge i Østfold for de som skal ut/in av landet.

Så i løpet av 2018 skal Audis ladenettverk være på nivå med SuC anno 2013.

Den visninga i dag bærer preg av at Audis markedsavdeling jobber hardt med å få Audis nåværende kunder til å sitte tålmodig på diesel-SUV-ene sine, mens Audis ledelse og FoU fortsatt famler. Smått patetisk å ikke kunne bekrefte hengerfeste nå.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA