Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkering ved festningen i Oslo omgjort til ladeplass for VAREBIL og LASTEBIL

Startet av DONTBL8, lørdag 30. september 2017, klokken 06:10

« forrige - neste »

DONTBL8

I Kongensgate mellom Akershusstranda og Myntgata har det over lang tid vært en rekke ladeplasser for elbil.

Det mange ikke har fått med seg (ikke en gang Oslo kommunes egen oversikt over ladeplasser) er at disse nå er forbeholdt ladbar Varebil og Lastebil.

I går var det 20-30 biler som ble bøtelagt her i løpet av en time. Selv var jeg 3 biler unna å få bot.

Fortsatt står det på Oslo Kommunes nettside at det er 38 ladeplasser for elbil her. Vær obs på skilting (se bilder) da det fort kan dukke opp andre steder også.

Orbit

Det siste underskiltet forstår jeg ikke hensikten med; hvorfor skal ingen kunne parkere her på natt/søndager?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

nofuelno

Sitat fra: Orbit på lørdag 30. september 2017, klokken 07:11
Det siste underskiltet forstår jeg ikke hensikten med; hvorfor skal ingen kunne parkere her på natt/søndager?
De ønsker ikke ha biltrafikk i området på natterstider og søndager.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Ingeniøren

Sitat fra: nofuelno på søndag 01. oktober 2017, klokken 00:21
Sitat fra: Orbit på lørdag 30. september 2017, klokken 07:11
Det siste underskiltet forstår jeg ikke hensikten med; hvorfor skal ingen kunne parkere her på natt/søndager?
De ønsker ikke ha biltrafikk i området på natterstider og søndager.

Ikke på dagtid heller, for den saks skyld....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Øyvind.h

Så elektriske varebiler skal helst lades i arbeidstiden eller tidlig kveld.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

goggo

Sitat fra: Orbit på lørdag 30. september 2017, klokken 07:11
Det siste underskiltet forstår jeg ikke hensikten med; hvorfor skal ingen kunne parkere her på natt/søndager?

Dette er nok et eksempel på det jeg kaller byråkrati-idioti. Eller kanskje det er politiker-idioti? Hvis de virkelig ønsker elektrisk varetransport i byen så kunne de jo la vare/lastebilene saktelade  her uten tidsbegrensning om natta.

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Øystein16

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 01. oktober 2017, klokken 09:22
Så elektriske varebiler skal helst lades i arbeidstiden eller tidlig kveld.
Ønsket er vel at bilane skal ladast ved varelager/-terminal om nettene.

nofuelno

Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Orbit

Nå er samme skilting også kommet på de nærliggende ladestolpene i Revierstredet, samt på motsatt side av gata (dvs parkering for ladbare varebiler, men uten lademulighet). Har så langt bare sett én varebil der, men mange vanlige elbiler (som alle har fått bot). Det er nok noen titalls elbiler som går på en smell her om dagen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

emmern

Sitat fra: nix på søndag 01. oktober 2017, klokken 11:57
Mulig jeg har blitt dummere jo eldre jeg har blitt.. men hva f**n er poenget med å kun ha lading for el-varebil og el-lastebil... kun på DAGTID???

For å bannlyse det de kan av privatbilismen. Det har ingenting med miljø å gjøre, det liker bare ikke at folk kjører rundt i sin egen bil hvor man også har privatliv.

Målet er å tvinge så mange som mulig på kollektiv.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Ingeniøren

Sitat fra: emmern på tirsdag 14. november 2017, klokken 12:27
Sitat fra: nix på søndag 01. oktober 2017, klokken 11:57
Mulig jeg har blitt dummere jo eldre jeg har blitt.. men hva f**n er poenget med å kun ha lading for el-varebil og el-lastebil... kun på DAGTID???

For å bannlyse det de kan av privatbilismen. Det har ingenting med miljø å gjøre, det liker bare ikke at folk kjører rundt i sin egen bil hvor man også har privatliv.

Målet er å tvinge så mange som mulig på kollektiv.

Mens hun selv kan parkere under Rådhuset. Sikkert på gratis ladeplass om det trengs... Videre fikk jeg høre på lokale nyheter i Buskerud at noen politikere hadde følt seg truet av noen biler og da prestere politi mesteren å si at politikere har prioritet når det gjelder beskyttelse. Hvorfor - gjør de en viktigere jobb enn oss andre ?

Pakk !
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA