Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Effektoppgradering på nyere 100D

Startet av jazzwheel, torsdag 09. november 2017, klokken 15:45

« forrige - neste »

jazzwheel

Ser ut til at nyere 100D klarer 0-60mph på 3,5sek (oppgitt til 4,1sek). Da er plutselig prisdifferansen på 75D vs 100D ikke så vanskelig å svelge likevel.

https://www.youtube.com/watch?v=KV3pIZRAwhQ

fonberg

18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

vks

Noen som vet hvordan man kan sjekke ut om bilen har den seneste HW oppdateringen?

snd

#3
Tar vi med rollout og 0-100 km/t, ender vi på 4.1-4.2 sek. Det er derfor nærmere 0-0.1 sek forbedring.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Kim Kim

Sitat fra: snd på torsdag 09. november 2017, klokken 20:09
Tar vi med rollout og 0-100 km/t, ender vi på 4.1-4.2 sek. Det er derfor nærmere 0-0.1 sek forbedring.

Tar du med kun 0-100 er det 3.8sekunder. Men bruker han rollout i denne videoen?
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

snd

#5
Ja, Dragtimes m/Brooks bruker alltid rollout  :-1-: Til sammenligning klarer han 2.4 sek på denne øvelsen med TMS P100D. Han runder også av 3.596 til 3.5 sek  ???

Samenligner vi med like vilkår tipper jeg at ny TMS 75D er 0.0-0.2 sek tregere fra 0-100 km/t.

Edit: Har markert start (0 MPH) og slutt (62 MPH) med gult. 3.5 er langt i fra 4.1-4.2 sek  :police: Man må heller IKKE mene at P100D og 100D klarer hhv. 2.4 og 4.2 sek  :P

Edit2: Tommelfingerregel. Hvis Brooks sier x.x sek for 0-60, kan man legge til 0.5-0.6 sek. Hvorfor?: Fordi han ikke klarer å avrunde tall korrekt, subtraherer 1st ft og bruker MPH i stedet for km/t.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Rolf Marius

S85
3M wrapped Satin Frozen Vanilla White

daktari

everything.Tesla er vel ikke offisiell info-kanal?

Uansett, fabrikkoppgitt i USA er med 1 ft roll-out, 0-60mph? Hvis vi tar korrekt avrunding, målt 3,6 sek jmfr. fabrikkoppgitt 4,1 så er det opptil 0,5 sekunder? Jeg forstår ikke hvorfor du sier 0-0,2 sek @snd.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

snd

#8
@daktari, 0.0-0.2 sek forskjell mellom TMS 75D og TMS 100D. Dette er pga. 350 V vs 400 V batteri med samme strømuttak.

0.0-0.1 sek forskjell mellom fabrikkoppgitt og Dragtimes sine tider for TMS 100D.

Sitat fra: snd på fredag 10. november 2017, klokken 08:11
Samenligner vi med like vilkår tipper jeg at ny TMS 75D er 0.0-0.2 sek tregere fra 0-100 km/t.

Resten av argumentene er ingen tipping, men riktig analyse av Brooks sine egne resultater.

Har forstått det slik at Tesla oppgir tidene med rollout bare for PD-biler.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Muffinman

Sitat fra: snd på lørdag 11. november 2017, klokken 10:39
Har forstått det slik at Tesla oppgir tidene med rollout bare for PD-biler.
Stemmer det. De begynte til og med å opplyse om det etter at P85D-saken eksploderte.

Kim Kim

Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. november 2017, klokken 13:43
Sitat fra: snd på lørdag 11. november 2017, klokken 10:39
Har forstått det slik at Tesla oppgir tidene med rollout bare for PD-biler.
Stemmer det. De begynte til og med å opplyse om det etter at P85D-saken eksploderte.
Jeg har en SP100D i bestilling, står ingenting om 1 foot rollout i forhold til den lovede akselerasjonen på 2.7 sekunder i noen av mine dokumenter, eller på bestillingssiden.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Kim Kim på søndag 12. november 2017, klokken 14:15
Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. november 2017, klokken 13:43
Sitat fra: snd på lørdag 11. november 2017, klokken 10:39
Har forstått det slik at Tesla oppgir tidene med rollout bare for PD-biler.
Stemmer det. De begynte til og med å opplyse om det etter at P85D-saken eksploderte.
Jeg har en SP100D i bestilling, står ingenting om 1 foot rollout i forhold til den lovede akselerasjonen på 2.7 sekunder i noen av mine dokumenter, eller på bestillingssiden.
Står nederst på design studio. Kanskje flere steder også.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Kim Kim

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på søndag 12. november 2017, klokken 14:27
Sitat fra: Kim Kim på søndag 12. november 2017, klokken 14:15
Sitat fra: Muffinman på lørdag 11. november 2017, klokken 13:43
Sitat fra: snd på lørdag 11. november 2017, klokken 10:39
Har forstått det slik at Tesla oppgir tidene med rollout bare for PD-biler.
Stemmer det. De begynte til og med å opplyse om det etter at P85D-saken eksploderte.
Jeg har en SP100D i bestilling, står ingenting om 1 foot rollout i forhold til den lovede akselerasjonen på 2.7 sekunder i noen av mine dokumenter, eller på bestillingssiden.
Står nederst på design studio. Kanskje flere steder også.

Det burde i såfall stått en stjerne bak påstanden, men det gjør det ingen steder. Ganske missvisende.
Min bil har da med andre ord 3 sekunder 0-100 og 2.8 med launch control.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA