Noen som har montert Brink hengerfeste selv?

Startet av ToWalkOrDrive, søndag 05. november 2017, klokken 12:36

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Noen som har prøvd å montere hengerfeste selv til Model S?

Ser ut som han her demonterer veldig mye og bruker mye tid... Bør en få eksperter til å gjøre det?

https://youtu.be/0kb_hxGX_oM
Tesla Model Y                         2021-

amund

Jeg har gjort det. Tenker vi brukte 2-3 timer, med god hjelp fra en kompis. Det er mange knotete plastklips, som på alle nye biler. Må også bruke vippesag for å lage hull i fangern.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

ToWalkOrDrive

Ok, regner med det ikke er snakk om noen elektriske ledninger da? Uansett høres det bra ut hvis en kan gjøre det så kjapt.
Vil være fornøyd om jeg klarer det i løpet av en søndag :-)

ToWalkOrDrive

Fant ut at jeg ikke gidder klatte med det, og bestilt montering...

daktari

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

ToWalkOrDrive

De har akkurat fått inn en ny type hos hengerfeste24.no hvor hengerfestet kun selges samlet med ledningsnett til 6990,-. Med montering selges det for 11500,-, altså 4500,- for monteringen (som jeg ser de tar for andre merker og). Har forstått de har hovedkontor i Sandnes, men monteringspartnere rundt om i landet. De har både nettside og Facebook.
Fordelen med den nye kroken var at en slapp å lage hull på et synlig sted i "bakfangeren".

Link:
https://hengerfeste24.no/produkt/14727/avtagbart-hengerfeste-13-pol-elsett-pakke/acs-484800x/108502-til-tesla-model-s-60d-awd

daktari

Er det nye ACS-festet samme som på Xen, trodde det var fra Bosal?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

o.b.lix

Flesland Auto i Bergen monterte på min.

Jeg betalte 13.500 inkl montering og ledningsnett for et par år siden, mulig prisene er lavere nå.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

salxo

Hei, jeg lurer på om dette kunne ha blitt brukt på model s også? (lasteboks)

https://www.finn.no/90148970

Vet det også er et annet tilhengerfeste som ikke skal trenge at du borrer hull i bilen - noen erfaringer?

Jeg har ikke så stor bruk for sykkelstativ, men den ekstra lagringsplassen frister om det hadde vært mulighet for det også

o.b.lix

Jada, den boksen kan brukes på model S også. Men på model S kan du også ha takbok om du trenger ekstra bagasjeplass. Men tilhengermontert boks er lettere å laste inn i og ut av.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

amund

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 05. november 2017, klokken 14:19
Ok, regner med det ikke er snakk om noen elektriske ledninger da? Uansett høres det bra ut hvis en kan gjøre det så kjapt.
Vil være fornøyd om jeg klarer det i løpet av en søndag :-)

Stemmer, jeg droppa ledningsnett, da det jo ikke er lov å trekke henger med uansett...

ebotnan

Sitat fra: amund på søndag 05. november 2017, klokken 12:46
Jeg har gjort det. Tenker vi brukte 2-3 timer, med god hjelp fra en kompis. Det er mange knotete plastklips, som på alle nye biler. Må også bruke vippesag for å lage hull i fangern.

Det er vel ikke lovlig å trekke tilhenger med denne bilen......er det noen som har peiling på hva en evt konsekvens vil være om man blir stoppet av biltilsynet/politiet med en henger etter bilen? Hva er det verste man kan forvente seg liksom? Det er jo veldig fristende å montere......
Dersom man kommer opp i en ulykke, er det vel enda verre?

amund

Det står ikke noe sted om biler har lov til å trekke henger eller ikke, det står 0 kg maks hengervekt. Så blir du stoppa med henger, har du for tung henger. Og hva er straffen for det? Bot? Sette igjen henger'n? Lurer på hva svaret egentlig er.

ebotnan

Sitat fra: amund på onsdag 08. november 2017, klokken 18:48
Det står ikke noe sted om biler har lov til å trekke henger eller ikke, det står 0 kg maks hengervekt. Så blir du stoppa med henger, har du for tung henger. Og hva er straffen for det? Bot? Sette igjen henger'n? Lurer på hva svaret egentlig er.

Det er vel noe med at bilen må være typegodkjent for å kunne trekke tilhenger?

mthoring

Det man må være redd for er ansvar ved ulykke med ulovlig trekk av henger. Soleklar grunn til å la være i seg selv.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA