Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

My Model S 75D delivery - Drammen location

Startet av Jeronan, fredag 03. november 2017, klokken 09:29

« forrige - neste »

Jeronan

So...finally the day came and I could pick up my car at 10:00 yesterday morning in Drammen.  ;D

I came there a bit early, so I double checked my Volvo so everything was cleaned out and didn't forget anything.
Took some coffee and took a walk to the back to talk to the Service Center people, as I wanted the Tesla rubber floor mats and the Tire repairkit.
They immediately made an order for me and picked it up at the storage facility, so it would be ready at 10:00 with the car.

10:00 sharp! Delivery guy came! Very nice guy and we went through the Volvo first, so everything was in order for the trade-in. Signing the usual papers, etc.

Then.... there she was! The Model S 75D! 

I had some checklists memorized in my head and went through them checking out the Exterior first, then the interior.

- Winter tires mounted check
- Metalic lack check
- Door lists lining up check
- All doors opening and closing check
- All the rubber lining in the doors check
- New back seat check
- Adaptive front lights check
- Sun roof opening and closing check
- Checking interior panels that they are firmly in place check
- Raising and lowering Air suspension check
- Frunk and Trunk opening and closing check
- etc. etc. etc

Everything was in perfect order! Not a single issue to be detected. The scratch on the leather in one of the door panels (discovered by technical check at Drammen Havn) was fixed!  :+1:

Only thing missing was the Type 2 to Type 2 charging cable, since it's been out of stock and the Factory still hasn't send them!
So I would get the cable later when it was back in stock. I wanted this in writing, so he fixed that and I got it in writing! 
( We got a Type 2 to Type 2 cable in our BMW i3, so we can use that one for time being when needed. No problem)

The delivery guy then helped me getting the rubber mats in the car and then he asked if I had any further questions and needed any more help or assistance (like car features, etc) and that I had to drive for about 200km to calibrate the Autopilot.

He also told me that the summer tires would be send to Vianor in Brynn, Oslo. So I could pick them up there in spring.

All in all....great and smooth delivery experience at Drammen location!

....and then off I went! Driving a fantastic car!   ;D

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Nasatech


sfinxern

Så bra du fikk en smooth overlevering, Jeronan :)! Veldig fint å få frem de positive opplevelsene også, og ikke bare det negative hele tiden.

Kos deg med bilen, gleder meg fryktelig til å få min ;D!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Jeronan

Sitat fra: sfinxern på fredag 03. november 2017, klokken 09:36
Så bra du fikk en smooth overlevering, Jeronan :)! Veldig fint å få frem de positive opplevelsene også, og ikke bare det negative hele tiden.

Kos deg med bilen, gleder meg fryktelig til å få min ;D!

Yes. After reading all the negative experiences I went there with zero expectations and was completely taken aback and surprised how nice and smooth everything went!
In contrast, Bavaria Økern (our BMW i3 ) was very rushed since they have to deliver lots of cars every single day.

So lesson learned of this I guess, is that you should try to avoid a delivery at the end of a Quarter when they are under a lot of pressure to deliver just too many cars in too short a time! That is just never going to be a smooth delivery.  :-\

Now it's relatively quiet and it just showed in my delivery yesterday. I was allowed to take all the time I needed to go over the car and check everything! The guy just patiently waited, fixed some papers in meantime, etc.... no rush or anything.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

fulvik

Gratulerer med bilen og takk for en god oppsummering av leveringen! Godt å høre at alt gikk smertefritt, man blir jo mørkredd av å lese alle skrekkhistoriene..
Jeg krysser fingrene for at det går like bra med min i Bergen om et par uker :)
Tesla S75D - Bestilt, levering Oktober/November
Nissan Leaf 2017

tibber73

Takk for at du delte opplevelsen med oss.
Jeg vil tro at de ikke-solskinnshistoriene er i mindretall.

Det med å få ting skriftlig var et godt tips. Husker godt da jeg hentet ut en VW og de hadde gått tom for koffertsett som jeg skulle få. Da jeg tok opp dette med forhandleren en mnd senere, fikk jeg beskjed om at det har vi sluttet med.
Jaja, jeg har også sluttet å kjøpe VW  8)
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Nicho

Gratulerer så mye! Hvilken farge ble det?
Misunnelsen er stor da dagene er lange når man venter på ny bil!
S 75D Bestilt 4 oktober 2017, -  kansellert 20 nov (forsinket 3-4 mnd)
S 75D (Inventory) bestilt og bekreftet 20 nov - Levering medio desember.

Jeronan

Sitat fra: Nicholas Amundsen på fredag 03. november 2017, klokken 10:21
Gratulerer så mye! Hvilken farge ble det?
Misunnelsen er stor da dagene er lange når man venter på ny bil!

Deep metallic blue.  :)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

smurf

2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

sfinxern

Jeronan, nå er det obligatorisk med et stemningsbilde eller to ;D :+1:!!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Tesley

Sitat fra: Jeronan på fredag 03. november 2017, klokken 09:29
I came there a bit early, so I double checked my Volvo so everything was cleaned out and didn't forget anything.

Hva fikk du for Volvoen sett i forhold til salg privat?
S75D - bekreftet 20. august

Jeronan

#11
Sitat fra: Tesley på fredag 03. november 2017, klokken 13:38
Hva fikk du for Volvoen sett i forhold til salg privat?

I could have tried to sell it private and maybe got 50k NOK more, but right now with bompenger in Oslo being 59 NOK.... let's just say it's not easy selling a Diesel car currently. Hence why you don't get much for trade in either.  :(

After some deliberation we decided to just get rid of the Volvo as quickly as possible, instead of being possibly stuck with three cars for months!
Value will just get less over time and monthly insurance payment+avgifter continues.

If you live far out of Oslo, then things are completely different and I would definitely try to sell private.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

TeslaModelX

Kan skrive under på det. Solgte en Audi A4 for en stund siden privat (brukte nesten 2 måneder). Tøft Diesel-marked nå! Ca 15K mer enn en forhandler ville gi.

M@rtin

Takk for en fin solskinnshistorie!

Det er forøvrig langt lettere å selge brukte elbiler for tiden. Brukte MarcusBil i Oslo for å få solgt min MB B250e. La ut annonsen på fredag, tirsdag var den solgt.

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

ElToroTMS

Fint å høre en god opplevelse under levering på Drammen.  ;D

Hvor mye kostet gulvmattene til vinter forresten? 
2019 TM3 Performance (PÅ VEI)
2018 TMS 75D (TIL SALGS)
2017 TMS 75 Uncorked (SOLGT)
2016 TMS P90DL facelift (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA