DØD TWC ( Tesla Wall Charger)

Startet av rmr, torsdag 02. november 2017, klokken 07:46

« forrige - neste »

rmr

Skulle sette bilen på lading i dag tidlig , så kom jeg ut til en helt død TWC. Sikringen slår ut med engang jeg prøver å slå den inn igjen.

Se bilde. Den oppe til høyre er jordfeilbryter Den har jeg tatt ned , trykket på test , så lagt inn sikringen (16A 400v) da slår den ut med engang.

Noen som har tips? Kan det være TWC som har feil?

Alle tips mottas med takk :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

jkirkebo

Sitat fra: rmr på torsdag 02. november 2017, klokken 07:46
Skulle sette bilen på lading i dag tidlig , så kom jeg ut til en helt død TWC. Sikringen slår ut med engang jeg prøver å slå den inn igjen.

Se bilde. Den nede til høyre er vel overspenningsvernet? Den har jeg tatt ned , trykket på test , så lagt inn sikringen (16A 400v) da slår den ut med engang.

Høres ut som du har fukt i TWC som fører til jordfeil. Står den ute, utsatt for vær og vind? Har lest flere steder at TWC ikke er glad i regn og bør monteres litt beskyttet.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

rmr

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 02. november 2017, klokken 09:29
Sitat fra: rmr på torsdag 02. november 2017, klokken 07:46

Se bilde. Den nede til høyre er vel overspenningsvernet? Den har jeg tatt ned , trykket på test , så lagt inn sikringen (16A 400v) da slår den ut med engang.

Høres ut som du har fukt i TWC som fører til jordfeil. Står den ute, utsatt for vær og vind? Har lest flere steder at TWC ikke er glad i regn og bør monteres litt beskyttet.

Den henger på en vegg ute ja , så den er nok utsatt for vær/vind. Så der har du rett. Har forøvrig stått slik i over 1 år , så merkelig det skal begynne nå.

Da skal den vel i teorien virke igjen når eventuelt vann tørker opp?

Det kan vel og være feil på TWC som lager en eventuell jordfeil?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

jkirkebo

Sitat fra: rmr på torsdag 02. november 2017, klokken 10:22
Den henger på en vegg ute ja , så den er nok utsatt for vær/vind. Så der har du rett. Har forøvrig stått slik i over 1 år , så merkelig det skal begynne nå.

Fukt kryper gjerne inn over tid, og høsten er en vanskelig periode. Prøv å åpne dekselet og gå over med hårføner?

Det kan selvsagt være feil på den også.

Muffinman

Hvis disse ikke tåler vær og vind vil vi nok se en del tusen av disse som havarerer i nær framtid, inkludert min egen. Det er nemlig veldig mange som står helt ubeskyttet, for eksempel montert på stolpe.

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 02. november 2017, klokken 11:10
Hvis disse ikke tåler vær og vind vil vi nok se en del tusen av disse som havarerer i nær framtid, inkludert min egen. Det er nemlig veldig mange som står helt ubeskyttet, for eksempel montert på stolpe.

Har hørt om en del som har havarert allerede dessverre. Et ikke ukjent problem med UMC heller. De er jo også kun IP44, mot f.eks IP54 på EcoLite (som også har kondensport på toppen).

rmr

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 02. november 2017, klokken 11:05
Sitat fra: rmr på torsdag 02. november 2017, klokken 10:22

Fukt kryper gjerne inn over tid, og høsten er en vanskelig periode. Prøv å åpne dekselet og gå over med hårføner?

Det kan selvsagt være feil på den også.

Jeg skal sjekke når jeg kommer hjem i dag , magefølelsen er at det er feil på TWC , takk for tips!
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Sjekket nå  , nå får jeg lagt inn jordfeilbryter , sa alle sikringer er ok , men TWC er helt død , prøvd reset knapp men helt svart.

Da må det vel være TWC`en?
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Eip

Tesla kan feilsøke hvis den er koblet i bilen. Ta kontakt med nermeste service
VIN: 509XX PD

rmr

Sitat fra: Eip på søndag 05. november 2017, klokken 23:29
Tesla kan feilsøke hvis den er koblet i bilen. Ta kontakt med nermeste service

Hei,

Er i kontakt med Tesla. Status er nå at jeg må ha elektriker ut for å feilsøke tilførsel , er det TWC det er feil på , bytter Tesla TWC samt de dekker elektriker, så tommel opp så langt.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

rmr

Kort oppdatering her. Elektriker var her og feilsøkte , men feilen ble funnet så fort dekselet ble tatt av, det rant vann ut av ladestasjonen...... Kort historie , Tesla sender ny , dekker elektriker regningen , så kan ikke annet si takk for god service.

Dog , tror ikke den nye jeg får er tettere over tid.....time will tell
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Øggen

IP44 e fotsatt ikkje bra nok for norsk ute klima. Tesla anbefala tak over den.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

sjokomelk

Min skal få kjørt seg i vått vestlandsklima og på yttervegg. Blir spennende å se hvordan den klarer seg.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Hodetelefoner

Hvorfor skal det bli spennende?  Idiotisk haha

Øyvind.h

Sitat fra: sjokomelk på søndag 19. november 2017, klokken 10:08
Min skal få kjørt seg i vått vestlandsklima og på yttervegg. Blir spennende å se hvordan den klarer seg.

Skal gå fint i følge beskrivelsen fra Tesla. Ryker den får de bare bytte i ny.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA