Salto Type2 uten fast ladekabel - går det ann å låse den?

Startet av andsti34, søndag 29. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

andsti34

Hør søkt en del rundt både her og på google norsk og engelsk, men kommer ikke frem til noe jeg synes er noe gode løsninger..

Finnes det noe "til elbil" som kan låse fast ladekabel for oss som har ladestasjon uten fast ladekabel? Eller noen som har noen tips som de har brukt som virker bra?

Jeg har garasjeplass under blokken med veldig mange andre p-plasser(rundt 250) så vil gjerne ha det sikret så godt som mulig.

(Tok også kontakt med Salto, de hadde ingen løsning på dette og kom ikke med noen forslag..)

Tar gjerne imot forslag og tips, bilder etc! Takk på forhånd!

Counterpointer

Hengelås og vaier eller kjetting vil kunne graderes til å bli så sikkert som du ønsker.

Bruker det på kabel når jeg lader på «utsatte steder».

andsti34


andsti34

Ser at noen selger sånne - men til 1500,- stk.. ser ut som noe man kunne laget selv ganske greit..

Noen som vet andre som selger lignende/eller noe som kan brukes som dette?

Vollis47

Skru opp et dørbeslag for hengelås og fest hengelåsen over kabelen.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

Counterpointer

Sitat fra: andsti34 på søndag 29. oktober 2017, klokken 19:53
Takk for svar!


Hvordan fester du kjettingen da?
En øyekrok eller noe sånt som Vollis viser på bilde.
Når jeg er på tur låser jeg til felgen med vaier.

Eller rundt hjulet


geear

Sitat fra: andsti34 på søndag 29. oktober 2017, klokken 20:04
Ser at noen selger sånne - men til 1500,- stk.. ser ut som noe man kunne laget selv ganske greit..

Noen som vet andre som selger lignende/eller noe som kan brukes som dette?
Ja, det var en fiffig kabel som bøyer seg på den måten.. ;)

En låsbar postkasse til 200,- gjør vel samme nytten?

KjellG

Bruke et låsbart gammelt sikringsskap? Da kan en kanskje få hele kabelen inn i skapet og ut av syne når den ikke brukes?

Ulv

Noen ideer som jeg ikke har testet:

Billigst og enklest: Skru inn to litt store øyebolter over hverandre på siden av boksen slik at se ikke ødelegger for åpning av ladelokk, en over lokket og en under. monter stram kjetting mellom dem med hengelås slik at lokket ikke kan åpnes uten at hengelåsen er tatt av. En sykkellås vil også kunne gjøre nytten, kanskje uten kjetting.
Da kan du låse slik at andre ikke kan benytte laderen, og du kan låse ladekabelen fast i øyebolt når kabelen henger der.


Editert pga misforstod intensjonen :-[
2018 e-Golf
2016 Passat Alltrack

Ipadjove


Amatøren

Med en øyeskrue kan man stå og skru ut hvis men har litt tid.

Hvis man derimot setter opp to øyeskruer og bruker hengelås med litt lenger bøyle så kan det ikke gjøres.

Vedlagt bilde er fra fastlåsing av grillen vår.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Ipadjove

Tja, ikke min som er gjennomgående med mutter på baksiden av bod-veggen ;)

Men ja, grei måte om det ikke er gjennomgående øyeskruer :)

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Lars C. Krogenæs

Med en øyeskrue er man uansett kommet veldig langt, og slipper de som spontant skal stjele. Da er 99% av jobben gjort.

De som går inn for det, greier man uansett ikke å stoppe. I prinsippet er det jo egentlig bare å klippe over kabelen med en tang... Kabelen skal jo være uten spenning når bilen er frakoplet. Vinkelslipere på batteri er også blitt tyvenes "must have" utstyr...
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA