Priser på brukte i3

Startet av Blodstrupmoen, fredag 27. oktober 2017, klokken 08:18

« forrige - neste »

Toalmar

Prisene har falt dramatisk fra nyttår og frem til nå dessverre. La ut min helt i begynnelsen av januar, fikk napp med en gang av en oppkjøper som da la et bud en del under min pris.
Min pris var lagt ut i fra hva forhandler sa den burde ligge på. Slapp den ned flere ganger. Ende med salg til privatperson under første budet fra den oppkjøperen.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Initium

TM3 vil sette voldsomt press på I3, og andre også. Hadde " lett " byttet om det lot seg gjøre å lande på beina pengemessig, hvilket jeg tviler på at vi klarer.

Imagine

#32
Prisene har «stupt» kraftig på i3 nå, men tror nok kjøperne er tilbake og prisene blir liggende rolig på i3 en god stund fremover. Egentlig har prisfallet vært relativt normalt, bare mer enn tidligere pga usikkerhet blant kjøperne.
Model 3 er såpass mye dyrere enn i3 at man må vente på standard range til 330.000kr før man begynner å kjenne på konkurransen. Og fortsatt er det jo mange som foretrekker i3 før en en model 3 til samme pris med lignende rekkevidde og bare litt kjappere akselerasjon.

Så tror ikke man trenger å overdrive i3 sin dødsdom prismessig heller. Egolf har også fått sitt priskutt. Men sedan Model 3 passer ikke for alle og ikke alle som trenger ,er rekkevidde, ladehastighet eller bryr seg om akselerasjon så mye at det går på bekostning av kvalitet, trygghet og forhandlernettverk. Egolf er den billigste bilen jeg har hatt, ved siden av i3, selv med sitt nylige kraftige verditap.

Samco

BMW har nå gått ut i Genève bilmessa at I3 er en stand alone plattform for BMW  og 120ah er ikke den siste vi vil se .... Får håpe vi ser en I3 med mere konkurranse dyktig rekke vidde mot dagens biler og med hurtigere lading....

Pondus1

Ser at hos Bilia starter 94Ah versjonen brukt på ca 285'. Det er det vel høyt? Ligger jo en drøss under 250' på Finn. Hjelper jo ikke å ha innbyttekampanje når de har oppblåste priser.

Klykken

Sitat fra: Pondus1 på torsdag 14. mars 2019, klokken 12:56
Ser at hos Bilia starter 94Ah versjonen brukt på ca 285'. Det er det vel høyt? Ligger jo en drøss under 250' på Finn. Hjelper jo ikke å ha innbyttekampanje når de har oppblåste priser.
Da kjøper du privat.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

skwelbil

De bilene du finner en drøss av til 250000 er dette 94ah 2017 eller 2018 Facelift (LCI)?
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

Pondus1

Sitat fra: skwelbil på torsdag 14. mars 2019, klokken 17:16
De bilene du finner en drøss av til 250000 er dette 94ah 2017 eller 2018 Facelift (LCI)?

Det er vel primært 2017, tenker jeg.

Så på Bilia da vi har en eldre, liten bil som er verdt langt fra 35000,- som vi tenkte kanskje det var mulig å gjøre en OK deal på, men det ser ikke sånn ut.

Imagine

#38
Solgte min i3s 2018 mod 94ah etter en drøy uke på finn. Tapte ca 64.000 på et knapt år. Hadde storkunderabatt ved nykjøp. Må vel regnes som relativt normalt. Min forrige i3 tapte jeg ca 11.000kr på 9 måneder siden nybilkjøp til solgt. Sistnevnte var unormalt lite verditap.

stianx93

Sitat fra: Imagine på torsdag 14. mars 2019, klokken 20:15
Solgte min i3s 2018 mod 94ah etter en drøy uke på finn. Tapte ca 64.000 på et knapt år. Hadde storkunderabatt ved nykjøp. Må vel regnes som relativt normalt. Min forrige i3 tapte jeg ca 11.000kr på 9 måneder siden nybilkjøp til solgt. Sistnevnte var unormalt lite verditap.

Er det lov å spørre hvor mye du fikk for i3s'en?
Er selv på utkikk etter det, men prøver å unngå å betale for mye. Ser prisene varierer en god del, fra ca. 300' til 350' for 2018 modellene.

Imagine

#40
Sitat fra: stianx93 på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:41
Sitat fra: Imagine på torsdag 14. mars 2019, klokken 20:15
Solgte min i3s 2018 mod 94ah etter en drøy uke på finn. Tapte ca 64.000 på et knapt år. Hadde storkunderabatt ved nykjøp. Må vel regnes som relativt normalt. Min forrige i3 tapte jeg ca 11.000kr på 9 måneder siden nybilkjøp til solgt. Sistnevnte var unormalt lite verditap.

Er det lov å spørre hvor mye du fikk for i3s'en?
Er selv på utkikk etter det, men prøver å unngå å betale for mye. Ser prisene varierer en god del, fra ca. 300' til 350' for 2018 modellene.

Min var svart og hadde gått drøyt 10.000km. Hadde faktisk ganske mange bud på 300.000. Fikk til slutt 305.000kr. Gadd ikke tyne prisen ytterligere bare for småpenger. Nypris etter storkunderabatt var ca 365.000 + at jeg brukte litt på å foliere de blå listdetaljene til «frozen grey». Fikk et bud på den i oktober 2018 på 355.000, men da skulle jeg bruke bilen til e-tron kom, så den har faktisk gått ned 50.000kr siden oktober. Men har kjørt gratis i alle bommer og kost meg med en deilig i3s, selv om 50.000 er litt mye på så kort tid så velger jeg å se begge to stk i3 jeg har eid siste 20 mnd under ett.

Den første jeg kjøpte i 2017, en ny fully charged marathon edition tapte jeg ca 12.000 på 9 mnd og 10.000km. Den andre ca 64.000 kr i tap på 11 mnd. Samlet ca 76.000kr på 20 måneder. Og legger jeg på ca 4600kr i kaskoforsikring pr år er det hele kostnaden ved bilen + litt strøm hjemme (totalt ca 4000kr i strøm på 20 mnd). Det blir totalkostnad for 2 stk nyinnkjøpte i3 ca 88000kr inkludert verditap, strøm og full kaskoforsikring delt på 20 måneder blir ca 4400kr pr mnd.

Ganske billig bilhold totalt sett, men hadde jeg solgt i oktober hadde selvsagt regnestykket sett mye bedre ut. Å eie i3 frem til oktober 2018 var nesten for godt til å være sant, rent økonomisk. Nå er det vel mer «normalt».

stianx93

Sitat fra: Imagine på onsdag 27. mars 2019, klokken 08:28
Sitat fra: stianx93 på tirsdag 26. mars 2019, klokken 20:41
Sitat fra: Imagine på torsdag 14. mars 2019, klokken 20:15
Solgte min i3s 2018 mod 94ah etter en drøy uke på finn. Tapte ca 64.000 på et knapt år. Hadde storkunderabatt ved nykjøp. Må vel regnes som relativt normalt. Min forrige i3 tapte jeg ca 11.000kr på 9 måneder siden nybilkjøp til solgt. Sistnevnte var unormalt lite verditap.

Er det lov å spørre hvor mye du fikk for i3s'en?
Er selv på utkikk etter det, men prøver å unngå å betale for mye. Ser prisene varierer en god del, fra ca. 300' til 350' for 2018 modellene.

Min var svart og hadde gått drøyt 10.000km. Hadde faktisk ganske mange bud på 300.000. Fikk til slutt 305.000kr. Gadd ikke tyne prisen ytterligere bare for småpenger. Nypris etter storkunderabatt var ca 365.000 + at jeg brukte litt på å foliere de blå listdetaljene til «frozen grey». Fikk et bud på den i oktober 2018 på 355.000, men da skulle jeg bruke bilen til e-tron kom, så den har faktisk gått ned 50.000kr siden oktober. Men har kjørt gratis i alle bommer og kost meg med en deilig i3s, selv om 50.000 er litt mye på så kort tid så velger jeg å se begge to stk i3 jeg har eid siste 20 mnd under ett.


Hvilket utstyrsnivå var det på bilen? Ser at det ligger noen i3S ute med ca. 10.000km til 299' hos forhandlere, tenker da at prisen er ganske ålreit, spesielt dersom det er i samme område som man kan selge dem privat.

Hva ville du anbefalt av i3 og i3S, med tanke på at du har erfart begge?

Imagine

Hadde fully charged på begge bilene, altså pakken med alt utstyr.
I3s er litt stivere i fjærene (blir veldig stivt i byen enkelte ganger, men i3 er uansett en moro-bil kjøreopplevelsesmessig).
I3s har sportsknapp som gir tyngre styring og mye raskere gassrespons. I tillegg er i3s en del kvikkere i akselerasjonen fra 70 og oppover.
Hadde nok valgt i3s fremfor i3 om jeg skulle ha i3 igjen. Og helt klart fully charged.

Premium19

Prøver å selge en 2017 I3 Fully Charge for godt under 250k uten at det er noe interesse for bilen. Virker som markedet er oversvømt av pent brukt fullspekka I3, og tror nok jeg må legge forventningen min på 230 tallet om det i heletatt skal være interesse. Kanskje kan lanseringen av Model 3 ha innvirkning på bruktmarked, da jeg har inntrykk av at en del I3 eiere går over til Tesla.
2019 TM 3 AWD LR

Samco

Tesla 3 er mega populært så blir vel prisfall på i3 fra 60 til 120ah se bare på hundai kona Finn priser nå mot glans dagene folk tjente enkle 100k

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA