Venter fortsatt på vinterhjul

Startet av Lindberg, fre 20. okt 2017, kl. 14:50

« forrige - neste »

Lindberg

Er det flere enn meg som fikk utlevert bil i kaoset ved siste kvartalsslutt, altså de siste dagene i september, og fortsatt venter på vinterhjul?

Jeg fikk min S75 utlevert 27.9, med beskjed om at Pirelli piggfrie 19tommere ikke var kommet til Norge ennå, men at jeg ville bli kontaktet og få de utlevert på mitt nærmeste servicesenter med en gang de var på plass.

Snart en måned, og to purringer på mail og telefon senere, står jeg fortsatt her uten vintersko... Og dere kjenner jo responstiden hos Tesla  >:(

What to do? Jeg har tenkt meg over fjellet mellom øst og vest i slutten av neste uke, og man vet jo aldri når snøen plutselig begynner å lave ned her på det sentrale Østlandet heller.

Når de omsider kommer har jeg lyst til å kreve at Tesla legger om for meg, som "plaster på såret". Innafor det eller?

Sjaugen

At de legger om er et minimum.
Her syns jeg nesten at man er i territoriet for at de hiver på litt service-planer et al.
Man betaler jo jo for lettvindtheten; bedre og billigere fra tredjepart, men da må man styre litt rundt selv.
2017 S 75D

Kubiskisk

Dere har jo klart å bestille hjulene, jeg har ikke engang fått respons på flere mail de siste ukene om å kjøpe et spesifikt sett med hjul. Minner litt om Ford Fairline, "I don´t play hard to get, I play hard to want!"
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

Øandersen

Hentet ut s75d 28.09 i Drammen med samme løfte om at vinterdekk piggfritt skulle leveres hos vårt lokale servicesenter. Var på vei inn og skulle ta ca en uke.
Får heller ikke svar så hva gjør en? Vinteren er her snart og noen hyttetur på fjellet er bare å glemme.

sfinxern

Kjenner jeg er glad for at det er vinter når jeg skal hente ut min, slik at å levere den ut på sommerdekk ikke er noen option ::).
2019 Tesla Model X 100D
X - 2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
X - 2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Tesley

Ville ikke blitt overrasket om du får den på sommerdekk...
S75D - bekreftet 20. august

Jeronan

It seems the problem was with Nokian not able to deliver enough tires. They were sold out, but Tesla Drammen says they got a new shipment recently.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

e-tron 2018

Ikkje for å øydelegga dagen :D men eg har fått vinterdekka (Nokian R2), men ventar på bilen. Estimert levering av bilen (TMX), midten av november

jkirkebo

Sitat fra: Øandersen på tor 26. okt 2017, kl. 23:55
Hentet ut s75d 28.09 i Drammen med samme løfte om at vinterdekk piggfritt skulle leveres hos vårt lokale servicesenter. Var på vei inn og skulle ta ca en uke.
Får heller ikke svar så hva gjør en? Vinteren er her snart og noen hyttetur på fjellet er bare å glemme.

Vil ikke anbefale hyttetur uten vinterdekk nå nei. Jeg kjørte hjem fra hytta på tirsdag kveld, hadde sommerdekk på ennå og endte med å kjøre 8 mil med kjetting...
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

1000kwh

Får jeg ikke bilen levert med vinterdekk etter 1. November hadde jeg ikke forlatt lokalet før bilen var skodd riktig.

Dere har ikke foreslått til Tesla at dere legger ut for dekk og felger hos en lokal dekkforhandler og deretter får levert de hjulene dere har bestilt?

Latterlig at de ikke har stabler med dekk og felger liggende. Er jo bare 2-3 ulike valg,!!

Øandersen

Hos meg var det bare gjort en feil når dekkene skulle sendes til Ålesund.  Ble ikke sendt rett å slett.
Tesla servicesenter i Ålesund hadde heldigvis liggende og ordner opp

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA