Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbil med plass til barnevogn

Startet av Sorlandsinv, torsdag 19. oktober 2017, klokken 20:25

« forrige - neste »

Sorlandsinv

Hei!

Jeg prøver å finne en test av bagasjeromsplassen i elbilene på markedet - hvilken av de folkelige elbilene (Altså ikke Model X) har nok plass til barnevogn?

AW

Jeg får barnevognen inn i Kia Soul, men da er det ikke plass til så mye mer. Imidlertid går det ann å senke gulvet og da får man mer plass.
Kia Soul EV 2015 Exclusive

Jeronan

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

knut3448

Jeg oppfatter det slik at Leaf har best bagasjeplass i sin kategori, selv om oppgitt antall liter indikerer at Ampera-e er større.

Om du ikke vil ha Model X , så er det jo god plass i Model S til 615k .

ToWalkOrDrive

Sitat fra: knut3448 på lørdag 21. oktober 2017, klokken 14:51
Jeg oppfatter det slik at Leaf har best bagasjeplass i sin kategori, selv om oppgitt antall liter indikerer at Ampera-e er større.

Om du ikke vil ha Model X , så er det jo god plass i Model S til 615k .

Ja, utrolig mye plass i Model S. Er vel 900 liter inkludert bagasjerommet foran... Er jo 350 liter mer en romslige stasjonsvogner.
Tesla Model Y                         2021-

aasen90

så en annonse på finn hvor det var en fyr som solgte sin Tesla S, og der fikk han plass til barnevogn foran.
husker ikke merket barnevogna, men prøvde å bruke det som argument ovenfor samboeren om hvorfor jeg burde få kjøpe ny tesla.

geear

Begge vognene vi har går inn i vår e-Golf uten noen stor demontering. Forøvrig kjører vi ofte uten bunnplata i vår e-Golf, iallfall på langturer, det gir ca. 10 cm ekstra dybde nesten jevnt over hele gulvet. Ingenting i veien for å kjøre slik alltid også. Ta med dere vogna og test forskjellige biler, og legg merke til at gulvet er dobbelt og kan enkelt fjernes på noen modeller (som Soul og e-Golf). 70-80 liter ekstra er merkbart.

larssr

Vi har tvillinger, og vår Bugaboo Donkey Twin går enkelt baki Leafen uten å gjøre noe annet enn å ta av bagene/sittedelene  :) Trenger ikke klappe den sammen for å gjøre den smalere heller. Passer egentlig ganske så perfekt i bredden. Helt suverent i hverdagen, men kan ikke nekte for at vi ser fram til å få X'en som er bestilt :P

Trekkoppbil

Kan det fungere med Hitch-Mount Cargo Box?

Osloensis

Nissan e-nv200 Evalia har plass til barnevogn(er). Men den er ikke akkurat Bilen for langturer...

Men: har dere prøvd ut godt bæretøy? (Dvs ergonomisk og tilpasset både barnet og bæreren). Det er ikke sikkert at barnevogn i bil da er så viktig lenger. Mye raskere og enklere enn å måtte slå sammen og sette opp barnevogn støtt og stadig. Og de fleste barn foretrekker det også.
Nissan e-NV200 Evalia 2015 (overtatt okt 2017)

Ebe

Kjørte dieselversjonen av Nv200 Evalia over fjellet til påska i år, 400km hver vei. Fungerte ypperlig den, for familie med tre barn + hund. Kupestøy er det jo, men ellers satt alle godt. El-versjonen er jo mer stillegående også.

Kommer med større batteri i 2018 også :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Electrix

Har kjørt Leaf med 3 barn i 5 år nå. Vi har hatt både enkel og søskenvogn (tvillingvogn). Den har relativt god plass, men på lengre turer med alle 5 og mye bagasje, spesielt på vinteren kan det bli litt lite plass. Men det er ikke verre enn at vi stort sett bruker den bilen.

Spørsmålet om plass i elbiler dukker opp ca 1-2 ganger i uka i dette forumet og jeg anbefaler som vanlig å lese litt i denne tråden om hvor mye man får med seg i en Leaf:
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,28949.0.html
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

ReneM

Mountain buggy terrain + babyjogger city GT passer i en e-golf MED dynaudio.

Og fjerner du subwooferen er det plass til:
- stor koffert
- 2 bagger
- håndbagasjekoffert
- barnevogn
- småting

Sammen med 2 stk besafe izi modular og baggasje foran barnesetene og en bag mellom barnesetene var det nok plass til familie på 4 på langtur til Sverige ;)
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

espenri

Barnevogn bør få plass i alle biler, jeg har iMiev og den har vi brukt mye, med både vanlig vogn (bugaboo buffalo) og tvillingvogn (tfk twinner twist?). Det skal sies at det ikke er plass til stort annet, men det går altså greit. Vogn + 2 voksne + 2 barn (1 fremoverlent og 1 bakoverlent) + en bag = fullt :)
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

eriksj

Babyjogger City Elite går rett inn i Zoe uten å ta av hjulene, bare slå den sammen så passer den uten problemer. Sportsdelen dette altså.

Har du bagdelen så må du ta av hjulene for å få plass til alt bak i bagasjerommet.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA