Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

RFID Brikke her, RFID der, og hvor mange blir de til sammen ?

Startet av Arrre, søndag 15. oktober 2017, klokken 18:56

« forrige - neste »

Amatøren

Forbereder litt selv.

Chargemap skal være stor i Tyskland med avtale med mange forskjellige der.

Har også Plugsurfing etter anbefaling.

For kjøring ned Sverige skaffer jeg også Bee (Bee fri) som backup.

Min datter vil teste ut kjøring med e-Golf til Billund. Så med en avstikker ned i Tyskland en dag.

Akkurat som vi venter på I.D. BUZZ så venter hun på I.D. CROZZ (og bli ferdig med studier) så hun kan få seg en mer egnet bil til langkjøring. Hun må bare få lov å prøve med det som er til rådighet nå. Lærer jo ikke uten å utprøve grensene med elbil.

Vi har heller ikke ladet utenlands annet enn på Fortum og Vattenfall ved Nordby Shoppingcenter.

Ved bruk av Fortum utenlands må man ha registrert kredittkort mot brikke(r).

Vattenfall brukes med app, InCharge, og registrert kredittkort i app med direkte trekk fra det. Vattenfall gir kvittering med en gang. Noen sier Vattenfall er håpløs, men jeg har aldri hatt noe problem. Bare pass på at appen er klar før kabel settes i bilen. Da app bruker litt tid på synk mot server kan man ellers få timeout noen ganger.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

OhmPaPa

Jeg har browset med Chargemap-appen og den viser mange ladere. Men når jeg ser på Spania kjører jeg meg ofte fast i språkproblemer.

Det er vistnok et statlig Spansk samarbeide med Japan Zem2All som har Chademo-ladere i Spania. Men sliter med å finne ut hvordan jeg kan registrere meg. Tilgang til Chademo hadde vært fint for meg.

Rollep

Ja, det der med å kjøre elbil i Europa blir et ork. Ikke nok med at man må ordne seg med ørten forskjellige brikker og apper. I tillegg har man voldsomme forskjeller i pris. Danmark er jo et av de verste landene med helt vanvittige priser.

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

sjokomelk

Sitat fra: Hansi på onsdag 17. april 2019, klokken 11:20
Når kommer de norske og europeiske ladetilbyderne med Autocharge/Plug and drive?
Fastned har hatt dette i snart 1,5 år allerede.
Fortum svarte meg i februar at de jobber med saken. (ref: https://elbilforum.no/index.php?topic=44042.msg771644#msg771644)
Grønn Kontakt svarte aldri på henvendelsene mine.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

trd-73

Ionity sier de kommer med det også, men ville ikke si når.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA