Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kia Niro EV

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), torsdag 12. oktober 2017, klokken 21:35

« forrige - neste »

Morten Christiansen

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg vet lite om elbiler. Hvordan fungerer det med elmotor og motor/kupevarmer? Bestiller man den vanlige pakken som sitter i bensin/diesel-biler?

Elling Berg

Elbiler har elektrisk oppvarming, alternativt med varmepumpe. De fleste biler kan man programmere slik at bilen er varm til en angitt tid, og mange har en app og eller knapp på nøkkel som starter en hurtigvarming før du går ut. Jeg vet ikke hvordan dette blir på Niro, eller om det er bestemt. Kanskje noen andre på forumet her vet.

På min Zoe kan jeg programmere fra dashbordet på bilen, eller fra en app på telefonen. Jeg bruker mest en knapp på nøkkelen dersom jeg er i nærheten av bilen. Veldig kjekk funksjon.

Mvh

Elling

Morten Christiansen

Fint. Da kan jeg stryke DEFA fra listen av ekstrautstyr.

Kårepåsporet

I tillegg blir elbiler veldig raskt varme, hvis du feks har en nediset bil, så tar det bare 1-2 minutt før isen på frontruten begynner å tine.
Men det er lurt å kjøpe bil med varmepumpe, da den blir mer energieffektiv og derved bedre rekkevidde vintersdag.

krl

Defa går dårlige tider i møte ja. Elbiler flest har null behov for noe slikt.

Cral

Sitat fra: krl på fredag 22. desember 2017, klokken 10:14
Defa går dårlige tider i møte ja. Elbiler flest har null behov for noe slikt.

Tja, de har jo kjøpt opp Salto ladestasjoner....
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Gnilre

Er det flere som har reservert i dag ?
Er så stille her at jeg lurer på om jeg kan ha blitt svindlet  :o
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

la7rpa

Jeg fikk epost nå og reserverte med en gang. Plass nummer 57 ble det på meg, litt bedre en over 5800 som jeg fikk på Kona.
Så da er det bare å vente i spenning på pris og spesifikasjoner.

Bfs

Hvor kan man gjøre det?

Sent fra min KIW-L21 via Tapatalk

Gnilre

Hørtes bra ut. Jeg er 4000 etter deg på Kona, men litt før på Niro. Jeg synes Kona blir for liten, så det blir ikke aktuelt for min del.
Det stod at Niro electric skal lanseres i desember 2018; mon tro om det betyr levering eller kan vi først forvente leveranse et stykke ut i 2019 ?
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

la7rpa

Sitat fra: Gnilre på fredag 22. desember 2017, klokken 14:53
Hørtes bra ut. Jeg er 4000 etter deg på Kona, men litt før på Niro. Jeg synes Kona blir for liten, så det blir ikke aktuelt for min del.
Det stod at Niro electric skal lanseres i desember 2018; mon tro om det betyr levering eller kan vi først forvente leveranse et stykke ut i 2019 ?

Jeg jeg synes også Kona blir litt liten. Trenger plass til 2 hunder baki.
I følge selger som jeg snakket med så skulle de da de første forhandler og kundebilene på plass i desember. Men da så klart ikke bekreftet dato. Men slik jeg skjønte det på han så er langsering da de kommer til Norge.

la7rpa

Sitat fra: Bfs på fredag 22. desember 2017, klokken 14:50
Hvor kan man gjøre det?

Sent fra min KIW-L21 via Tapatalk

De som alt har satt seg på liste hos forhandler skal ha fått en mail med informasjon om reservasjon slik at de fikk ett lite fortrinn. Så kommer listen ut til alle andre senere

Bfs

Ok, jeg har også meldt interesse hos forhandler, men de har ikke sendt informasjonen til meg. De opplyste nå at det først kan ordnes til onsdag, da har sikkert mange satt seg på liste allerede...

chriso89

Ble nr 84 her:) Gleder meg til denne!

navyelsen

Virker som BOS er trege med å sende ut informasjon.
Leser at mange fikk muligheten til å reservere i går. I dag fikk jeg mail fra Kia Sør-Vest med mulighet å reservere.
Har også meldt interesse hos BOS Stavanger, men enda ikke hørt noe fra dem om reservasjon. Skuffende!

117 i køen :)
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA