Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leveringstidspunkt TMX

Startet av arve, torsdag 12. oktober 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

KristianSE

Ok. Ringte de på eget initiativ eller hadde du bedt om dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk

sveih

Sitat fra: KristianSE på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:49
Ok. Ringte de på eget initiativ eller hadde du bedt om dette?


Sent from my iPhone using Tapatalk
de ringte på eget intitiativ

KristianSE

#122
Imponerende. Jeg stakk innom Tesla nå i lunsjen. De kunne ikke se like mye som gjengen på delivery, men de sa at det sto at bilen skulle være ferdigprodusert sent oktober. Så de antok at min bil var i produksjon nå. Krysser fingrene for at det stemmer.

EDIT kl 14:26: Delivery bekrefter at bilen er ferdig om én uke. Levering desember eller januar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Larsebass

Uff, TMX75 bekreftet 10.10 og intet VIN-nummer eller fremdrift her. :(
Tesla X75D.

geear

Sitat fra: sveih på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 10:17
Jeg ble oppringt fra Tesla i dag tidlig, mest gjentagelse av det jeg har lagt inn i mytesla men hyggelig likevel. På direkte spørsmål fra meg sa de at bilen er i produksjon og er ferdig produsert tidlig november. Mytesla sier planlagt for produksjon så den er ikke oppdatert. Med bekreftelse 18. oktober (tmx 100) er jeg veldig godt fornøyd. De kunne ikke garantere noe men håpet å levere i desember.  De gjør nok sitt beste og er veldig klar over problemstillingen med mulig økte avgifter!
Skrev akkurat i nov-des tråden, jeg fikk Tilburg-status 12. oktober, var ferdig produsert en uke eller to før det, og er nå på vei til Baltimore, selv jeg tror knapt nå på desemberlevering. Har ikke vært annet enn løgn og vas siden jeg bestilte bilen.

Før det ble jeg forøvrig fortalt av Tesla i Norge at bilen skulle være ferdig produsert 2-3 uker før den faktisk ble det, men det viste seg til slutt at det var MyTesla som var riktig. Dessverre har alt frem til den var ferdig produsert og klar for transport til kaien vært riktig hos meg. Det var etter det at det begynte å bug'e med båt, Europa og Tilburg. Mulig norske biler går til sluttmontering i et annet bygg/sted hos Tesla i USA siden de ikke skal inn i EU, og dermed får denne statusfeilen.

razeac

Sitat fra: Larsebass på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 11:29
Uff, TMX75 bekreftet 10.10 og intet VIN-nummer eller fremdrift her. :(

da har du sikkert samme levering som meg. håper det blir mars og ikke april.

l

Quiste1

#126
Sitat fra: Larsebass på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 11:29
Uff, TMX75 bekreftet 10.10 og intet VIN-nummer eller fremdrift her. :(

Samme her... Håpet for 2017 er vel egentlig ute nå da... selv om selger fortsatt mener sent i desember...
Tesla Y LR bestilt jan 2023, levering feb/mars
Fisker Ocean bestilt jan 2022, levering Q1
EQC Levert sept 2020
Tesla X 75D 7 seter, AP3 solgt
Tesla Y Preformance reservert mars 2020
Tesla 3 i kansellert
Leaf 2013
Leaf 2011 solgt

Kristian Lind

Hos meg står det fremdeles feb/mars 18 , så jeg sendte mail til selger for å spørre.. 
Fikk denne idag fra Tesla-selger:
"Hei Kristian,

Klipper inn da jeg spurte levering/logistikk-avdelignen vår:
"stokking av produksjonslinjen pågår denne uken. Vi sikter mot levering av denne bilen i sent desember.""

Tenker dere de bløffer, eller at de faktisk klarer denne leveringen?
Bekreftet bilen 29. september.


T.K

Hva er egentlig poenget med alle disse meldingene og spekulasjonene om leveringstidspunkt? Det ut som om alle som har bestilt Tesla lurer på akkurat det samme. Hvorfor ikke bare sette seg ned og vente? Så vidt jeg ser når jeg er ute og kjører så er det ikke noen problemer med levering, det er mye Tesla på veiene, så alle får.

ØHN

Sitat fra: T.K på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 18:48
Hva er egentlig poenget med alle disse meldingene og spekulasjonene om leveringstidspunkt? Det ut som om alle som har bestilt Tesla lurer på akkurat det samme. Hvorfor ikke bare sette seg ned og vente? Så vidt jeg ser når jeg er ute og kjører så er det ikke noen problemer med levering, det er mye Tesla på veiene, så alle får.

To poenger:

1) Ventetiden, er halve gleden. Å dele det med andre holder forventningen vedlike.

2) Avgiftsforslaget i Statsbudsjettet, hvis ny avgift blir vedtatt gjeldende fra 1.1-2018.
Tesla Model X 100D i bestilling

Luring

Ein kollega bekreftet ein X75 i begynnelsen av oktober, denne skal være ferdig produsert tidlig i november, og mest sannsynlig levert i 2017 iht. selger.

KristianSE

Sitat fra: T.K på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 18:48
Hva er egentlig poenget med alle disse meldingene og spekulasjonene om leveringstidspunkt? Det ut som om alle som har bestilt Tesla lurer på akkurat det samme. Hvorfor ikke bare sette seg ned og vente? Så vidt jeg ser når jeg er ute og kjører så er det ikke noen problemer med levering, det er mye Tesla på veiene, så alle får.

Helt enig med "ØHN".
Denne tråden handler om nettopp det. Hva er poenget med å gå inn på en tråd som handler om leveringstidspunkt for Model X for å kritisere at dette diskuteres?

Jeg har stor nytte av å lese om andres erfaringer. Håper dere fortsetter å dele.

T.K

Jeg var også nysgjerrig til og begynne med. Nå er det fascinerende å følge diskusjonen og at alle er så redde for Teslaskatten. Personlig har jeg ikke tenkt å sitte passivt med hendene foldet om regjeringen svindler meg for 70 000 kroner, men ta tilbake med god samvittighet.

HowieX

Spekulasjoner rundt levering er gøy :D Og litt nervepirrende mht til mulig avgiftsinnføring. Min X ble ferdig produsert 10.10, og fikk beskjed i forrige uke om at bilen var på vei til Baltimore. Estimert levering er november - tidlig desember. Snakket med delivery i dag, og bilen var fortsatt på vei til havnen. Skjønner egentlig ikke helt hvordan det kan ta så lang tid, selv om det selvfølgelig er et stykke fra kyst til kyst. Delivery mente nå at tidlig desember var mest sannsynlig leveringstidspunkt.
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

MXAnders17

#134
Slenger meg på! Ventetiden er halve gleden
Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA