Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Biltema vindusvisker

Startet av spelly, mandag 09. oktober 2017, klokken 13:10

« forrige - neste »

EV-FTW

Kjøpte nå de dyreste Biltema hadde til Leaf. Kostet vel 89 kr for den på førersiden. Virket strålende i starten. Er nå ca 4 uker gamle, og legger flere streker igjen på ruten. Og får heller ikke med seg alt vannet, så blir utydelig midt i synsfeltet.

Rett og slett elendige er de!

De originale hadde jeg nesten 1 år før de begynte å oppføre seg likt.

(Ja, jeg har prøvd å tørke av viskerne og frontruten, uten effekt.)
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Roy Aasen

Kjøp de billigste! Jeg bytter en gang i året på en gammel Citroen som til nå har gått inntil 50000km i året. Funker helt supert.

Electrix

Jeg kjøpte et sett viskere fra Biltema, men fikk de ikke til å passe, viskeren ble klemt av viskerarmen og lå dermed ikke inntil vinduet. Mulig dere har kjøpt noen andre da?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Citroel

Sitat fra: Electrix på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 15:39
Jeg kjøpte et sett viskere fra Biltema, men fikk de ikke til å passe, viskeren ble klemt av viskerarmen og lå dermed ikke inntil vinduet. Mulig dere har kjøpt noen andre da?
Jeg har samme problem med vannavvisende vindusvisker fra Biltema. Gjelder den lange foran føreren.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

2014 Leaf Accenta, norsk.
1983 Suzuki GS1100G
1978 Citroën GS Club Break
1969 Citroën ID19

lifern

Jeg har akkurat samme problem. Kjøpte en som egentlig er altfor kort.
Den virker greit.
SVART EUROLEAF 2013

gigafactory

Kommer aldri til å kjøpe vindusviskere på Biltema igjen, blir ikke noe "fool me thrice"...

Nilsern

#21
Min erfaring er at de billigste er dårlige (de som er pakket i papp). Mener å huske at jeg kjøpte de en gang og fant ut at de er altfor stive og former seg dårlig etter frontruta. De blå (clean vision), som er nest billigst, er helt OK og gir bra verdi for pengene. Mener at Leaf trenger hhv. 26" og 16".

EV-FTW

Jeg kjøpte den som er på bildet. Dyreste de hadde. Er som sagt veldig misfornøyd. Den er utslitt etter en måned.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Sele

Er kjempe fornøyd har hatt de fra Biltema et drøyt år nå men nå er det påtide og skifte. Først nå de begynte og legge igjen streker på ruta. Tommel opp fra meg :+1:

karly

Sitat fra: Citroel på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 18:02
Sitat fra: Electrix på tirsdag 02. oktober 2018, klokken 15:39
Jeg kjøpte et sett viskere fra Biltema, men fikk de ikke til å passe, viskeren ble klemt av viskerarmen og lå dermed ikke inntil vinduet. Mulig dere har kjøpt noen andre da?
Jeg har samme problem med vannavvisende vindusvisker fra Biltema. Gjelder den lange foran føreren.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Jepp, samme her. Clear vision-viskerne til Biltema gjør at regnsensoren i ruta går litt berserk, fordi den legger fra seg et tynt lag med noe regnavvisende stoff, som gjør at ruten blir "tåkete" i et halvt sekund etter den har visket. Fryktelig irriterende, og føles ikke helt trygt heller.
Leaf Nordic 2016 30 kWh

Sjalabais

Rain-X og Rain-Off og tilsvarende blir slitt av etter hvert. Idiotiske produkter som jeg har prøvd selv. I Bergensregionen her tar det 1-2 måneder før effekten blir vesentlig mindre.

Ellers er jeg svært fornøyd med Biltemaviskere på  generelt plan. Har nesten alltid kjøpt de, og de få gangene jeg kjøpte Bosch eller tilsvarende til tredobbel pris, har jeg i alle fall ikke merket forskjell i hverken ytelse, vedlikeholdsintervall eller annet.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA