Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Norges beste 7-seter?

Startet av Mons, søndag 08. oktober 2017, klokken 17:36

« forrige - neste »

Mons

Synes Ford treffer bra med reklamen sin her:
https://merford.no/familietesten-derfor-er-ford-s-max-norges-beste-7-seter/

Ford har oppdaget noen av de såre punktene til Tesla og poengterer de godt i denne reklamen. I tillegg til å bekrefte en del funksjoner Tesla også har, poengteres de tre individuelle setene på rad to, de adaptive LED-lysene, elektriske utkjørbart hengerfeste og ikke minst en fungerende og servicevennlig forhandler. For meg som har tre barn og ønsker 7-seter, er det ikke alt for mange gode alternativer på markedet, og S-Max ligger i samme prisklasse som X75 regnet over noen år. Fremdeles en fossilbil, så litt uinteressant, men hva skjer den dagen Ford leverer denne bilen i en el-versjon?
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Red_Harvest

The future is now. Hvor er elbil-versjonen til Ford? Som du selv sier, totalt uinteressant :)

Øyvind.h

Jeg kjørte en konkurrent til S-Max i sommer. Nærmere bestemt en Seat Alhambra.

Bilen var grei. Likte de elektriske dørene, smarte seter på rad 3 som tok lite plass.

Men kjørefølelsen var ikke god. Og dørene var mer klønete med barn enn falcon wing dørene. Slo hodet et par ganger pga begrenset døråpning, noe mpv egentlig skal være bra på.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Luring

Eg har hatt 7 seter Land Crusier 100, knuser alle med god margin  :) < (spesielt pris...)
Like brei rad 2 som S-Max, på 3 rad er det skikkelige seter og plass  kontra S-max (og Tesla X) der det er liten plass bak.
Men litt komle å komme inn i setene på 3 rad.

Galemattis

Kommer fra 2012 S-max (140hk automat). Syntes selv smaxen var ganske sporty. Helt til jeg fikk låne en TMX en helg... Kan overhode ikke sammenlignes. Og 7seters TMX er ganske så praktisk (har elektrisk 2 seterad, kunne forsåvidt tenkt meg nedfellbar 2 seterad, men elektrisk er sweet)
Har ikke tenkt meg tilbake til smax med det første:)


Knut Røe

Sitat fra: Mons på søndag 08. oktober 2017, klokken 17:36
men hva skjer den dagen Ford leverer denne bilen i en el-versjon?
Den dagen tror jeg det snør i helvetet.

Viking800

Interiøret og ikke minst kvaliteten på det, er jo på Fisher-Price-nivå, i Forden. Plastikk plastikk klikk klikk. Står ikke i stil til prisen på bilen, etter min mening.

Sammenlign med en Skoda Kodiaq for eksempel.

olavxxx

Sitat fra: Viking800 på mandag 09. oktober 2017, klokken 07:24
Interiøret og ikke minst kvaliteten på det, er jo på Fisher-Price-nivå, i Forden. Plastikk plastikk klikk klikk. Står ikke i stil til prisen på bilen, etter min mening.

Sammenlign med en Skoda Kodiaq for eksempel.
Enig.. ser ut som stereoanlegg fra år 1999. Mye plast og former som ser merkelige ut.

Men noen av bilene ser bra ut fra utsiden, samt ecoboost er ikke en dum motor.

olabt

Sitat fra: tiger`n på mandag 09. oktober 2017, klokken 00:16
Sitat fra: Mons på søndag 08. oktober 2017, klokken 17:36
men hva skjer den dagen Ford leverer denne bilen i en el-versjon?
Den dagen tror jeg det snør i helvetet.

Ford har nylig fått ny CEO, som er et godt innovasjonshode og som jeg forstår er svært pro EL.. så hadde faktisk ikke avskrevet de.. får se om han har nok gjennomslagskraft
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

Tai

Jeg tok for moro skyld å konfigurerte en bil. Raskt kastet sammen kom bilen på 720 000,-!!!

Det er latterlig mye penger for en forholdsvis enkel fossilbil. Og den vil ikke ha i nærheten ytelsen, utseende eller økonomi som en X-S. For å ikke snakke om ladenettverket som tesla har.

Jeg tror du vil slippe barnesykdommer i S-Max og den har sikkert noen smarte løsninger som Tesla ikke har. For meg er det meningsløst å nevne disse to bilene i samme setning.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

mrdain

Men ofte er det S-max som er alternativet til en X for de av oss som virkelig trenger plassen. Har lenge vurdert den, men etter å ha lest meg litt opp på X, samt vurdert kostnadene og tatt det negative med fossilbiler med i betraktningen, så endte det selvsagt opp med en X, 7-seter.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


Viking800

Test av Skoda Kodiaq:

http://www.tv2.no/broom/9414741/

Etter min mening en vesentlig bedre bil enn Ford. Og ikke noe dyrere.

Tai

Nå har jeg ikke sjekket mål på bilene, men jeg ville tro at en model X laster mer enn en S-Max?

Tsi
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

olavxxx

Sitat fra: Tai på tirsdag 10. oktober 2017, klokken 13:39
Nå har jeg ikke sjekket mål på bilene, men jeg ville tro at en model X laster mer enn en S-Max?

Tsi
Model X er i alle fall større på dm^3 enn XC90, som igjen er større enn Audi Q7 mfl.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA