Prøvekjøring Kona / Stonic

Startet av HCO, fre 06. okt 2017, kl. 09:51

« forrige - neste »

AnfieldRoad

Like Hyundai mye bedre visuelt!

Spørsmålet blir vel EPA rekkevidde på høyeste batteripakke og kanskje tid på hurtiglading for meg.

AmocoCadiz

Sitat fra: Rune Østli Tønseth på tir 12. des 2017, kl. 21:37
Like Hyundai mye bedre visuelt!

Spørsmålet blir vel EPA rekkevidde på høyeste batteripakke og kanskje tid på hurtiglading for meg.
Ja spennende om Hyundai klarer overføre de gode og lave forbrukstallene fra søstermodell Ioniq.

Velfungerende App i tillegg ville vært meget positivt.
Hvorfor Kia og hyundai hittil nedprioritert biler med app i Europa er veldig rart, men mange tilbakemeldinger om savn av dette vil kanskje få de til å sette opp et kommunikasjonssenter i Europa også. ( de har fungerende App system i USA...)

bno

Er ikke så sikker på om det er mange frafall. Det vil selvsagt vise seg, men selv har jeg skrevet kontrakt for flere måneder siden med tentativ pris og utstyr.

Myrvang

Sitat fra: bno på tir 12. des 2017, kl. 23:11
Er ikke så sikker på om det er mange frafall. Det vil selvsagt vise seg, men selv har jeg skrevet kontrakt for flere måneder siden med tentativ pris og utstyr.

Men har du registrert deg hos Hyundai? De kontraktene enkelte forhandlere driver å sender ut er ikke verdt noen ting om du ikke har kønummer fra Hyundai.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Rune Østli Tønseth på tir 12. des 2017, kl. 21:37
..
Foreløpige EPA tall er 380-390km. Normalt blir de offisielle EPA tallene ikke lavere enn foreløpige.
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=34844.msg599868#msg599868

Rekkevidde WLTP+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Soul EV (igjen) + venter på EX60
Eid: Enyaq, TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

EspenM3

Forøvrig så er IKKE Kona og Stonic søstermodeller. Stonic er bygd på samme plattform som Kia Rio, altså en eldre plattform. Derav kommer den heller ikke som EV.

tuono

Sitat fra: Myrvang på tir 12. des 2017, kl. 23:29

Men har du registrert deg hos Hyundai? De kontraktene enkelte forhandlere driver å sender ut er ikke verdt noen ting om du ikke har kønummer fra Hyundai.

Det gjenstår ennå og se. Ser da bort fra disse "spamutsendelsene" fra Aaby da de første registrerte seg som interessenter på Hyundai Norge sine hjemmesider.

bno

Sitat fra: Myrvang på tir 12. des 2017, kl. 23:29

Kønummer 236 reg. hos Hyundai :-)

Håkon77

Hvordan blir bakseteplassen i Kona vs Leaf? Bagasjerommet er vel omtrent likt.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Crown

Sitat fra: Håkon77 på lør 23. des 2017, kl. 10:44
Det er mindre benplass men høyere under taket. Kona er tross alt en vesentlig kortere bil enn Ioniq.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Håkon77 på lør 23. des 2017, kl. 10:44
Bagasjeplassen på Kona er omtrent lik som dagens Leaf, den nye Leaf'en får enda bedre bagasjeplass.

Nye Leaf får identisk bakseteplass og høyde under taket som dagens; @Crown har svart for Kona.

Konsernslektning Kia Niro EV får enda en del bedre beinplass enn Leaf, omtrent samme høyde under taket som Kona.

Rekkevidde WLTP+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Soul EV (igjen) + venter på EX60
Eid: Enyaq, TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Håkon77

Noen som har sjekket om det er plass til bakovervendt barnesete?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

GRS

Var og prøvekjørte Kona idag. Inntrykket fra messa på Sartor ble forsterket. OK utvendig, men interiøret er en nedtur. Kjøreopplevelsen er helt grei, ikke noe mer. Det er en A-B bil som ikke gir noe «ekstra». Ikke for meg iallefall...Tviler på det selges noe særlig av den før elversjonen kommer. Det sier jo litt (om jeg får rett)

Dashboard og interiør forøvrig kunne like gjerne vært i en tidligere japse/korea-suv. Virker noen år gammelt...og veldig uinteressant. Ioniq er finere og har bedre materialvalg.

Om ikke det er vesentlige endringer på el-versjonen kommer nok jeg for min del heller til å vente på noe bedre, eller velge eGolf som gir mer godfølelse (enn både Kona og Ioniq), og heller leve med mindre rekkevidde. :)

Vanskelig å skulle bruke såpass mye penger på bil og BARE være fornuftig. ;)
TM3P sort/sort

Navl1

Sitat fra: GRS på tor 28. des 2017, kl. 21:15
Var og prøvekjørte Kona idag. Inntrykket fra messa på Sartor ble forsterket. OK utvendig, men interiøret er en nedtur. Kjøreopplevelsen er helt grei, ikke noe mer. Det er en A-B bil som ikke gir noe «ekstra». Ikke for meg iallefall...Tviler på det selges noe særlig av den før elversjonen kommer. Det sier jo litt (om jeg får rett)

Dashboard og interiør forøvrig kunne like gjerne vært i en tidligere japse/korea-suv. Virker noen år gammelt...og veldig uinteressant. Ioniq er finere og har bedre materialvalg.

Om ikke det er vesentlige endringer på el-versjonen kommer nok jeg for min del heller til å vente på noe bedre, eller velge eGolf som gir mer godfølelse (enn både Kona og Ioniq), og heller leve med mindre rekkevidde. :)

Vanskelig å skulle bruke såpass mye penger på bil og BARE være fornuftig. ;)

Var for å se på bilen for litt siden, samme inntrykk. Innsiden ser ut som sent 90-tall. Klumpete og kantete.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

telcontar

Kan si det samme som de over. Kona er mye hardplast og mye trangere bil enn Niro. Niro er egentlig nærmere Ioniq når det gjelder material valg innvendig.

Blir definitivt ikke Kona på meg.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA