Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med bluetooth og Nissan Connect - Leaf 2012

Startet av Thobly, torsdag 05. oktober 2017, klokken 07:33

« forrige - neste »

Thobly

Har en Nissan Leaf 2012 modell. Jeg får koblet min Iphone 6 (og min samboers Iphon 5S) til Leafen ved bruk av Bluetooth, men jeg får ikke hørt musikk. Det fungerer å ringe/motta samtaler, men når jeg eksempelvis skal høre på Spotify kommer det ingen lyd. Spotify går, og jeg ser at mobilen er koblet til bilen med bluetooth, men altså ingen lyd. Det fungerte tidligere, med en gang jeg kjøpte bilen brukt (for en uke siden), men etter jeg nullstilte innstillingene, slettet gammel eiers telefon fungerer det ikke lenger.

En annen ting. Når jeg fikk bilen måtte jeg også overføre Nissan Connect fra gamle eier til meg. Alt funker på appen fungerer unntatt kjørehistorikk. Alt er på null. Har noen opplevd noe av det samme?

Trekkoppbil

For å gjette litt blindt:
Hva om du også sletter paringa også mot din egen telefon, og parer opp på nytt?
Du kan også sjekke paringsinnstillingene på telefonen, om bilen er para opp kun som handsfree for telefoni, eller om den også er para opp for blåtann lyd.

Thobly

Fikk det til nå. Når jeg er tilkoblet med Bluetooth må jeg faktisk trykke på AUX knappen. Da kobler Spotify seg på i bilen...

sylwester

Lyd fra blutooth er *en* av AUX-lydveiene. Dvs. hvis du har på vanlig radio eller AUX linein vil du ikke høre noe fra telefonen, kun når du har den på Aux bluetooth.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

downlow

Jeg har tilsvarende problem på min Leaf 2017. Prøver å høre på musikk fra Youtube via Bluetooth på min Iphone 7plus. Kommer ikke lyd. Når kona prøver fra sin Samsung Android telefon virker det bra.

Mobil og bil er parret. Ringing virker forøvrig.

Trykket på AUX men det virket heller ikke. Noen som har noen forslag?
2017 Leaf Tekna 30 kWh

lifern

På min visia må jeg trykke 2 ganger på aux, slik at Bluetooth kommer opp.
2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

downlow

Sitat fra: lifern på fredag 27. oktober 2017, klokken 21:22

Tusen takk. Det virket med 2 trykk på aux  :+1: :)
2017 Leaf Tekna 30 kWh

sylwester

AUX-knappen roterer mellom:

- USB-input
- CD
- Bluetooth
- Jack input
- USB-input
...
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

lifern

Sitat fra: sylwester på fredag 27. oktober 2017, klokken 22:14

AUX-knappen roterer mellom:

- USB-input
- CD
- Bluetooth
- Jack input
- USB-input
...

Ja, jeg vet det.
Men det var Bluetooth downlow var ute etter.
2016 Leaf 30 kwh
Gått under 20k på 8 år.
2013 Leaf.Kjørt 242000 km.(Solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA