Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler

Startet av Tesley, mandag 02. oktober 2017, klokken 21:10

« forrige - neste »

olavxxx

Sitat fra: Jeronan på søndag 22. oktober 2017, klokken 12:54
Sitat fra: Prins_Phillip på søndag 22. oktober 2017, klokken 00:21
Jag har hent ut ny bil som saknar det med.  >:(

Bestilt 24/7 hentet 11/10

Bestilt uten PUP.


They have to retro fit then.
Not sure... the standard lights now are just the fog lights activiting? Premium lights in headlights have more leds in there.

Jeronan

#76
Sitat fra: olavxxx på mandag 23. oktober 2017, klokken 14:16
Not sure... the standard lights now are just the fog lights activiting? Premium lights in headlights have more leds in there.

No! Premium lights (AFS) is now standard. So if you now receive a new car without, they have to retrofit them!
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

olavxxx

Sitat fra: Jeronan på mandag 23. oktober 2017, klokken 14:26
Sitat fra: olavxxx på mandag 23. oktober 2017, klokken 14:16
Sitat fra: Jeronan på søndag 22. oktober 2017, klokken 12:54
Sitat fra: Prins_Phillip på søndag 22. oktober 2017, klokken 00:21
Jag har hent ut ny bil som saknar det med.  >:(

Bestilt 24/7 hentet 11/10

Bestilt uten PUP.


They have to retro fit then.
Not sure... the standard lights now are just the fog lights activiting? Premium lights in headlights have more leds in there.

No! Premium lights (AFS) is now standard. So if you now receive a new car without, they have to retrofit them!
Hope you have that in written, as Ive seen others say that the "turning lights " standard just are the fogs activating (confusingly).  Anyways waiting for x75d with premium.

Jeronan

#78
Sitat fra: olavxxx på mandag 23. oktober 2017, klokken 16:47
Hope you have that in written, as Ive seen others say that the "turning lights " standard just are the fogs activating (confusingly).  Anyways waiting for x75d with premium.

Yes I have it writing from Tesla Skøyen sales that also double verified it with their Service Center. There is also a huge topic about it on the Teslamotersclub forum, where people already got it retrofitted.


This is the answer I got
 
Adaptive Front Light er 3 sett med dioder i hver av frontlyktene ( Ikke i fog light lampene) som tennes når bilen svinger og er i Drive. Disse tennes i rekkefølge ihht hvor mye man svinger ( hvor skarp svingen er). Dette er standard på alle MS/MX ( husker ikke når den kom som standard). Dette er da ikke som hos andre bilmerker der hvor pærene i hovedlampene fysisk vrir seg for å følge svingene.
Det med tåkelysene som tennes er den gamle versionen av cornering lights og den er ikke like effektiv som de nye. Tåke lysene tennes fortsatt
 
 
xxxxx xxxxxx| Sales Advisor
Tesla Motors Skøyen | Drammensveien 130, Bygg C8 | Oslo, 0277
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Prins_Phillip

Sitat fra: Jeronan på mandag 23. oktober 2017, klokken 16:56
Sitat fra: olavxxx på mandag 23. oktober 2017, klokken 16:47
Hope you have that in written, as Ive seen others say that the "turning lights " standard just are the fogs activating (confusingly).  Anyways waiting for x75d with premium.

Yes I have it writing from Tesla Skøyen sales that also double verified it with their Service Center. There is also a huge topic about it on the Teslamotersclub forum, where people already got it retrofitted.


This is the answer I got

Adaptive Front Light er 3 sett med dioder i hver av frontlyktene ( Ikke i fog light lampene) som tennes når bilen svinger og er i Drive. Disse tennes i rekkefølge ihht hvor mye man svinger ( hvor skarp svingen er). Dette er standard på alle MS/MX ( husker ikke når den kom som standard). Dette er da ikke som hos andre bilmerker der hvor pærene i hovedlampene fysisk vrir seg for å følge svingene.
Det med tåkelysene som tennes er den gamle versionen av cornering lights og den er ikke like effektiv som de nye. Tåke lysene tennes fortsatt


xxxxx xxxxxx| Sales Advisor
Tesla Motors Skøyen | Drammensveien 130, Bygg C8 | Oslo, 0277


:+1:
Unnskyld min Norska Jeg er svensk

auduna

Oppdatering etter at bilen min var inne for utbedringer i dag: Tesla sier de har bestilt nye lykter til meg :) Skjedde forøvrig uten at jeg trengte å argumentere.

sfinxern

Veldig bra :+1:! Da er det bare for folk å følge opp dette ved utlevering fremover!

Det må vel være flere som har bestilt S uten premium pakke som kan gi flere tilbakemeldinger her?
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

endreaa


RazAquato

Dette er svar jeg fikk fra delivery (har ikke fått bilen enda, best. 12.08, S75 u/"premium

SitatBilen din vil bli levert med den nyeste hardwaren fra fabrikken.
Dette rundt Autopilot 2,5 er ikke bekreftet fra vår side, så det blir kun spekulering for meg å svare på dette.
Det eneste vi har bekreftet er at alle biler med AP2 skal ha hardware for full selvkjøring.

Din bil vil bli levert med luftfjæring, premium interiør belysing og adaptive lys.

Bilen din er nå på vei til å bli satt på båt fra USA
Sånn som det ser ut nå estimerer vi en levering i midten av November.

Så fort bilen din ankommer Drammen havn vil vi kontakte deg for å sette et leveringstidspunkt.

Dette vil normalt sett være ca. 1-2 uker i forveien av levering.

Så da anser jeg også at de må etterinstallere dersom lyktene er av den gamle typen

geear

Sitat fra: endreaa på mandag 06. november 2017, klokken 21:12
Gjelder dette kun TMS uten PUP? Eller samme med TMX?
Skal være samme sak med TMX. Håper noen kan bekrefte at de faktisk får disse lyktene på biler utlevert nå i nyere tid.

automat

X uten premium best 12.aug. Utlevert fredag. Har ikke adaptive kurvelys. Med mindre dette er en funksjon som må aktiveres ett eller annet sted, som jeg ikke har funnet.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

RazAquato

#86
Det letteste er å se om du har 3 ekstra led-lamper i topp, ref. bilde tidligere i denne tråden

edit: du skal også kunne se det dersom du har menyvalget:
Controls > Settings > Veichle > Adaptive Headlights [ON/OFF]

automat

Det er ikke så lett å se om det står en LED-pære inni der når ikke lyset er på. Og lyset skrur seg jo av hvis man går ut av bilen for å sjekke.

Når det er mørkt ser jeg  ingen endring i lysbildet når bilen svinger.

Er det servicecenter jeg skal sende klage til?
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

RBK

Hei.
Kan noen ta bilde av skjermen på dette? Kan ikke finne Adaptive Headlights [ON/OFF]
Jeg har de tre ekstra lampene og når jeg står stille og svinger så ser jeg lampene skrur seg av / på.
Bilen er med premium og er levert slutten av mai 2017. Tror den ble produsert i slutten av mars 2017.
Takk på forhånd.
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

RazAquato

Fant ett bilde.. under den røde firkanten under står det "Adaptive Headlights"


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA