Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler

Startet av Tesley, mandag 02. oktober 2017, klokken 21:10

« forrige - neste »

Kmellioli

Var innom Tesla Kristiansand i dag. Der sa de at adaptiv kurvelys nå var standard i følge Mail mottatt dem i går, 5. oktober. Bestillingen min blir låst i morgen, og jeg dropper da premiumpakken. Håper infoen stemmer...
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

Jeronan

Sitat fra: Kmellioli på fredag 06. oktober 2017, klokken 12:35
Var innom Tesla Kristiansand i dag. Der sa de at adaptiv kurvelys nå var standard i følge Mail mottatt dem i går, 5. oktober. Bestillingen min blir låst i morgen, og jeg dropper da premiumpakken. Håper infoen stemmer...

I now got the same confirmation from Tesla in Skøyen. Adaptive lights is now standard.

We don't take the Premium Package either. Way too overpriced for what you get. If it were 20.000 NOK we would have considered it.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mrdain

Endte opp med å legge til premium her. Med det kjente ordtaket "bedre å angre på noe du har gjort, enn noe du ikke gjorde" - ish i bakhodet..

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk


tibber73

Helt enig. Dyrt, men så får en bedre lyd, varme i ratt og kan skryte av bioforsvarsmodus.
Jeg tror/håper også at det er litt mer ekstra i denne pakken.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Knuti

Godt å høre vi er flere. 1 min før ordren ble låst i går, bestilte jeg premium. Kjennes godt å få med alt extra :) Hadde vært ille å sitte der å savnet noe når du har drømmebilen med 420 HK....
Blå S75D bestilt 28/9

mthoring

Sitat fra: Knuti på lørdag 07. oktober 2017, klokken 01:59
Godt å høre vi er flere. 1 min før ordren ble låst i går, bestilte jeg premium. Kjennes godt å få med alt extra :) Hadde vært ille å sitte der å savnet noe når du har drømmebilen med 420 HK....

Støttes. Bestilte opprinnelig bil i slutten av mai med bare vinterpakke. Angret spesielt på at jeg utelot lydpakken, så når bilene ble endret til å inkludere luftfjæring så benyttet jeg anledning til å avbestille og å rette opp mine feil. :)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

turfsurf

Støtter det som blir sagt her. Kjøpe en bil til flere hundre tusen og sitte hver gang man kjører og irritere seg over manglende rattvarme osv er bare trist. Og bare for å ha sagt det, tingene i premium pakken er ting jeg setter pris på og bruker hver tur. Dyrt ja, men verdt hver krone.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tesley

Fantastisk hvor fort hver eneste tråd på dette forumet sporer av.  ::)

Nok emner om hvorfor en bør velge premium.
S75D - bekreftet 20. august

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på lørdag 07. oktober 2017, klokken 07:27
Støtter det som blir sagt her. Kjøpe en bil til flere hundre tusen og sitte hver gang man kjører og irritere seg over manglende rattvarme osv er bare trist. Og bare for å ha sagt det, tingene i premium pakken er ting jeg setter pris på og bruker hver tur. Dyrt ja, men verdt hver krone.

Smak og behag. Har rattvarme selv i min men bruker det aldri. Lydpakke er kjekt, men ikke til den prisen. Hadde aldri kjøpt premium om jeg bestilte ny bil i dag, og hadde neppe noensinne irritert meg over det.

Liker generelt slike "pakker" veldig dårlig, de inneholder ofte en masse dill man ikke bryr seg om og gjerne også enkelte ting man absolutt ikke vil ha. Takke meg ti å kunne bestille ting separat og ikke i pakker.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Joda, folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Hvis man ikke ønsker det i premiumpakken så ikke kjøp den. Og er helt enig i at pakker er generelt irriterende, men skjønner at det kan forenkle produksjon.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jeronan

#55
Sitat fra: turfsurf på lørdag 07. oktober 2017, klokken 10:42
Joda, folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Hvis man ikke ønsker det i premiumpakken så ikke kjøp den. Og er helt enig i at pakker er generelt irriterende, men skjønner at det kan forenkle produksjon.

It's not that the current Premium Package is irritating. It's nice to have it one package, but the point here is that every other car manufacturer puts a nice discount on such packages to make it attractive!

Not so with Tesla. They pretty much took a lot out of the Premium upgrades and made it now standard (AFS, Air suspension, heating in front seats, heating in side mirrors, ambient interior lightning), but didn't bother adjusting the price on the new Premium Upgrade Package afterwards!

40.000 NOK for a Premium Sound upgrade, HEPA filter and heating in backseats and steering wheel is a complete joke!
Even expensive brands like BMW and Volvo don't charge THAT much for so little and they are already expensive.

People already said the HEPA filter can be retrofitted for just 1000-2000 NOK. That leaves 38.000 NOK for just a couple extra speakers and some extra heating options. /shrug
A good retrofitted Active Subwoofer, to improve overall sound you can already get for around 2500 NOK, if you are not happy with the standard sound in the low ends.

Heating in the steering wheel was nice back in the day when cars didn't have cabin pre-heating, but pretty much all cars have it these days, defeating the need to have heating in the steering wheel.
Our BMW i3, when it's pre-heated, the steering wheel feels nice and warm when entering the car on a cold winter morning.

If the Premium Package (in it's current state) was priced at say 20.000 NOK, then I wouldn't have hesitated and instantly added it. That would have been a much more reasonable price for what you get in this package more comparable to the competition.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

turfsurf

Du skyter vel skivebom på ett par ting her. BWDM kostet vel USD 1000 for ettermontering i USA. Lydoppgradering tilsvarende HiFi koster ca 20k NOK. Ellers har jeg selv betalt 55k for Audi S-line interiør pakke, de solgte LED lys for 75k, og B&O anlegg til nærmere 100k. Så de vet da å ta seg betalt de og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jeronan

#57
Sitat fra: turfsurf på lørdag 07. oktober 2017, klokken 13:33
Du skyter vel skivebom på ett par ting her. BWDM kostet vel USD 1000 for ettermontering i USA. Lydoppgradering tilsvarende HiFi koster ca 20k NOK. Ellers har jeg selv betalt 55k for Audi S-line interiør pakke, de solgte LED lys for 75k, og B&O anlegg til nærmere 100k. Så de vet da å ta seg betalt de og.

Then you are talking about a whole different level of sound systems. You don't get a B&O in the Tesla.
And B&O. You pay a hell lot just for the design and name. You can get much better quality sound systems for far less.

If you check the TeslaMotorclub forums. The Premium sound upgrade used to be 950 dollars, but was suddenly renamed to a fancier name with a price hike to 2000 dollars, but the actual components are still the same!

That is why a lot of people didn't opt for the Premium sound upgrade anymore and just went to a specialist afterwards to retrofit a subwoofer in the back. The wiring is there anyway, so it seems pretty easy to retrofit a subwoofer on the standard soundsystem.

There are also a lot of nice tips on those forums regarding Equalizer settings to greatly improve the sound experience on the Standard system.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

turfsurf

Jada, kjøpte Model S med HiFi til seks tusen selv. Poenget var at du fort betaler 20k for noe som er tilsvarende hos andre produsenter. Og fem ganger så mye for noe som egentlig ikke gir så veldig mye ekstra.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

sfinxern

#59
/Off topic start

Støtter dine synspunkter fullt og helt Jeronan.

Her er pesonlige preferanser veldig forskjellig.

En ting jeg synes er litt rart i 2017 er hvor mange bilprodusenter som putter dårlig lyd i bilene sine. Selv svært billige elementer i dag gir god lyd, så et standardanlegg burde være tilstrekkelig for de fleste. Og så kunne de flesket til med et skikkelig bad ass anlegg til de spesielt interesserte. Dagens lydpakke er jo tilsvarende et helt standardanlegg i andre biler i samme prisklasse. Men dette med dårlig anlegg gjelder stort sett alle bilprodusenter.

Men skjønner godt forretningsmodellen da, når de kan prise det slik Tesla gjør og likevel selge i bøtter og spann. Sier vel mer om kjøperne ;).

Derfor anbefaler jeg heller å se på egne behov i stedet for å spørre etter andres meninger.  :+1:

/Off topic slutt
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA