Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading på Ammerud/Grorud

Startet av Thobly, mandag 02. oktober 2017, klokken 08:00

« forrige - neste »

Thobly

Jeg jobber i Hukenveien på Grorud. Hvor blir nærmeste ladestasjon? På ladestasjon.no står det at det skal være ladestasjon i Ammerudveien men etter å ha lett lenge kan jeg fortsatt ikke finne den...

brako79

Er ikke kjent i området.
Ser det er litt forskjell på det plugshare viser og det ladestasjoner.no viser.

Ser at det er 8 type2 ladere, dvs ikke hurtigladestasjoner. Disse kan vel kanskje være litt utfordrende å finne da de sikkert henger på en stolpe / vegg etc.

Sitat fra: 1881.no
Info
I Ammerudveien mellom Ammerudhellinga ammerudveien øst Tilgang ved å sende SMS (se instruksjon på stolpe) eller forskjellige RFID-kort (f.eks. Ruter).

edit: Tenker du hurtiglading, så er det kanskje Fortums stasjon på McDonalds Grorud.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Thobly

Tenkte i utgangspunktet ikke hurtigladere. Hmm.. Men kan de være så vanskelig å finne da? Men hurtiglading på grorud McDonald's kan være en nødløsning men kjedelig å betale for det hver dag...

Arha

Den burde vel ikke være så vanskelig å finne:

Renault Scenic E-tech fra 10/10 2024.
Opel Ampera-e 2017-2024, solgt etter 120000 km. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Thobly

Nei burde ikke det, men jeg finner det ikke. Forvirringen blir også komplett når elfilforeningen sine ladekartsider ikke viser at det er noe ladestasjoner på Ammerud i det hele tatt og heller ikke Plugshare sine jf Brako79.

brako79

Kan jo være de har vært der en gang i tiden, og deretter fjernet. Høres dog rart ut.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Arha

Sitat fra: Thobly på mandag 02. oktober 2017, klokken 13:21
Nei burde ikke det, men jeg finner det ikke. Forvirringen blir også komplett når elfilforeningen sine ladekartsider ikke viser at det er noe ladestasjoner på Ammerud i det hele tatt og heller ikke Plugshare sine jf Brako79.
Ifølge https://www.ladestasjoner.no skal det være 8 ladestasjoner i Ammerudveien 65, og 6 stk i Ammerudhellinga 66..
Renault Scenic E-tech fra 10/10 2024.
Opel Ampera-e 2017-2024, solgt etter 120000 km. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Cydonia

Kartet viser feil plassering. De 6 plassene i Ammerudhellinga er korrekt, men de 8 plassene i Ammerudveien ligger på vestresiden like etter at du passerer Rema 1000 og Kiwi på vei oppover fra Ammerud T-bane.
Hyundai KONA electric 2018

Thobly

Takk for alle svar. Prøver igjen i dag og ser om jeg kan finne ladestasjonene langs veien på venstre siden forbi REMA 1000 og KIWI.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA