Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

leafolainen

Jeg bekreftet på nettsiden 5 minutter etter bestilling, men har hørt noen si at det ikke er mulig lenger. Avtalte også finansiering direkte med selger, men MyTesla har likevel påstått at noen skal kontakte meg for å avtale dette uten at noe har skjedd. Jeg ble ikke kontaktet en eneste gang før de skulle avtale utlevering.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Megleren

Sitat fra: leafolainen på søndag 26. november 2017, klokken 18:57
Jeg bekreftet på nettsiden 5 minutter etter bestilling, men har hørt noen si at det ikke er mulig lenger. Avtalte også finansiering direkte med selger, men MyTesla har likevel påstått at noen skal kontakte meg for å avtale dette uten at noe har skjedd. Jeg ble ikke kontaktet en eneste gang før de skulle avtale utlevering.

Jeg ordnet finansiering etter prøvekjøring og bestilte bil to dager senere, men det står fortsatt at de skal kontakte meg. Ingen "Bekreft" knapp så vidt jeg kan se.

Et annet spørsmål, vet noen hvorfor jeg får opp to forskjellige priser for vinterdekk?
Hvis jeg skal endre bestilling og legge til 19" vinterdekk så koster det 31,000kr men dersom jeg designer ny bil så koster det 24,000kr  :o
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

leafolainen

Antakelig fordi når du bestiller dem sammen med bilen slipper du å betale moms.

Megleren

Sitat fra: leafolainen på søndag 26. november 2017, klokken 20:58
Antakelig fordi når du bestiller dem sammen med bilen slipper du å betale moms.

Bestilling er ikke bekreftet enda, så da er det vel ikke moms uansett hvor man går inn og gjør endringer?
2019  Hyundai Ioniq Teknikk
2018 Model X75 -  Solgt 07.2020
2016 Model S 85 - Solgt 06.2017

geear

Kan legges til momsfritt helt til levering, men det var andre priser da du satte bestilling, de burde allikevel gi deg dagens pris, ellers er det jo bare å kansellere og bestille på ny. Hadde tatt kontakt med selger og bedt de legge det til for dagens pris før bestillingen bekreftes.

endreaa

Jeg har akkurat krangla med delivery ang dette. Mindre forskjell for meg. 24800 når jeg bestilte mot 23900 nå. Allikevel prinsipp for meg siden delivery ringte og tilbydde meg dekkene til «dagens» pris.

De mener man skal betale den prisen det kosta da man bestilte bilen. Helt bak mål, bestilte ikke dekk når jeg bestilte bilen engang.

Evinzer

Hvor lenge er det vanlig at bilen er "I produksjon" ? Har vært det i ca 10 dager nå. Bekreftet 7/10.

Ganon

Sitat fra: Evinzer på mandag 27. november 2017, klokken 11:43
Hvor lenge er det vanlig at bilen er "I produksjon" ? Har vært det i ca 10 dager nå. Bekreftet 7/10.

Tror ingenting er "vanlig" i tesla sitt statussystem, annet enn at det er bingo. Jeg fikk VIN og "i produksjon" i det sekundet jeg bekreftet bestillingen, men det ca 5 uker før den faktisk gikk i produksjon.

Fikk forøvrig "Your Tesla has been loaded onto a vessel and is en route to Europe." i dag, noen andre som har fått oppdatering? Nyskjerrig på om det er ny båt som har gått, eller om det er en forsinket oppdatering og at den er på Morning Cindy. Jeg tør ikke spørre, i fare for å få et svar jeg ikke ønsker  ::)
Deep Blue Tesla Model S 75D, bekreftet 29.09.

t0ffluss

Der, endelig fikk vår bil oppdatering på MyTesla.. "Your Tesla has been loaded onto a vessel and is en route to Europe.".

Noen som har formening hvilken båt det i såfall er snakk om? Jeg er ikke kjent med om den går fra Baltimore eller SF. DS har ikke gitt noen indikasjon.
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Jærbuen

Sitat fra: t0ffluss på mandag 27. november 2017, klokken 21:45
Der, endelig fikk vår bil oppdatering på MyTesla.. "Your Tesla has been loaded onto a vessel and is en route to Europe.".

Noen som har formening hvilken båt det i såfall er snakk om? Jeg er ikke kjent med om den går fra Baltimore eller SF. DS har ikke gitt noen indikasjon.

Jeg fikk samme status i dag, og vet at min ble sendt fra SF. Så din er nok også på Morning Cindy
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

echrist

Jeg fikk også ny status i kveld. Da er nok bilen på Morning Cindy :)
2020 Mercedes EQC AMG
2019 Model 3LR (solgt)
2017 X100D (solgt)
2016 e-golf (solgt)

ChrML

Sitat fra: echrist på mandag 27. november 2017, klokken 22:09
Jeg fikk også ny status i kveld. Da er nok bilen på Morning Cindy :)
Gir det en uke, så er det Tilburg status på dere og (jeg har hatt det siden Morning Cindy kjørte igjennom Panama kanalen).

Irriterende status når man vet det ikke stemmer... Hadde jeg jobbet i Tesla hadde jeg mast hver uke på utvikling til det ble fikset.

Knuti

Noen her som har Tilburg status og vet sånn ca hvor bilen er?

Blå S75D bestilt 28/9

Stack

Jag har Tilburgstatus, men "vet" at bilen er på Morning Cindy.

Knuti

Sitat fra: Stack på mandag 27. november 2017, klokken 23:36
Jag har Tilburgstatus, men "vet" at bilen er på Morning Cindy.
OK takk! Da satser jeg på deg samme og håpet om levering før jul lever enn så lenge

Blå S75D bestilt 28/9

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA