Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

CaZpaH

Sitat fra: t0ffluss på onsdag 08. november 2017, klokken 12:22
Sitat fra: echrist på onsdag 08. november 2017, klokken 11:55
Ser ut som båt nr.1 går 09/11 og båt nr.2 går 10/11.

https://www.2wglobal.com/webapps?minHt=480&htMethod=bodyLastElem&frameId=151013729746014862&url=https%3A%2F%2Fschedule.2wglobal.com%2FScheduleRWD%2F

Å gud som jeg håper at vår er på 10. november båten.. (slim chance sikkert). Den var ferdig produsert 4-5. november..  :o

Det er nok svært liten sjanse for at den er det. Kan hende tesla har kneppet opp tempoet, men bilen min brukte en drøy måned fra ferdig produsert før den var på båt.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Tesley

Mye flaks og uflaks med i bildet når det gjelder produksjon og levering. Noen ruller rett fra produksjonsbåndet over på båt, mens andre må vente i mange uker. Det tok nesten 80 dager å produsere min bil, mens andre med bortimot samme bil, og med bestilling en måned senere enn meg, nå venter på utlevering. Rett og slett lotteri.

Det som er trenden før kvartalslutt er raskere leveringer. Vet om flere som fikk levert bil syv uker etter bekreftet bestilling i forrige kvartal. Tesla bruker også andre transportmetoder og setter også inn mer direkte ruter.

Selv tror jeg de aller fleste som har sine biler ferdig produsert nå vil rekke å registere bilen før 31.12. Av disse igjen er det nok en del som får bilen i hende etter nyttår, men en slipper da unna avgiften (hvis den blir innført, noe jeg tror den blir).
S75D - bekreftet 20. august

t0ffluss

Ja, jeg har fått hørt om lignende erfaring hos en kompis også. Hans bil ble stående i ukesvis på kaia i Baltimore, mens en annen som han kjente til, som bestilte 2-3 uker senere enn han, kom på samme båt. :)

Det er litt lotto
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Knuti

Jeg fikk også Freemont status i natt. Dro innom Tesla og hørte om hvor bilen var, og han jeg snakket med sa at den ble losset på båt nå, og estimert levering var mellom 8-18 des
Blå S75D bestilt 28/9

Ganon

Fikk oppdatering fra Delivery nå, forventet levering tidligst i romjula. Men de presiserte at sjansen var liten, så man får jo bare krysse fingrene  ::) Bilen var på vei ut av fabrikken, så det er vel på grensen til umulig å rekke noen av de båtene som nevnes her inne.
Deep Blue Tesla Model S 75D, bekreftet 29.09.

NicoAmor

Sitat fra: rah på onsdag 08. november 2017, klokken 16:21
Fikk oppdatering fra Delivery nå, forventet levering tidligst i romjula. Men de presiserte at sjansen var liten, så man får jo bare krysse fingrene  ::) Bilen var på vei ut av fabrikken, så det er vel på grensen til umulig å rekke noen av de båtene som nevnes her inne.
Hva har du bestilt og når?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model S 75D - bekreftet 20. oktober 2017
VIN:

Ganon

Aaalb

Basert på hva som skrives på forumet virker det som at prisen, modellen og ekstrautstyr på bilen og/eller flaks har påvirket hvem som prioriteres i disse dager.

Min "billige" S75D med kun midnight silver, soltak, og vinterdekk som ekstrautstyr ble bekreftet 08/10.

Estimert levering er februar/tidlig mars 2018. Dette bekreftet selger i går, han sa til og med "produsert" i februar, og da kan det jo fort spøke for tidlig mars også. Når jeg i oppfølgingsspørsmålet prøvde å få han til å spesifisere levering eller produsering så var det et vagt svar som ente med "levering i februar/mars, sannsynligvis".

Sinnsykt, når jeg ser at flere med bestillingsdato rundt min allerede er på vei nedover!   :-1-:

Sto "Desember" i bestillingsmodulen når jeg bestilte - og samme dagen den ble bekreftet.

Har kontaktet forbrukerrådet for å høre hva de sier om saken.
TMS75D Midnight Silver bestilt 30/09. Bekreftet 07/10. Levering tidlig februar.

Ganon

Tesla selv har jo forbehold om opptil 3 måneders forlengelse på leveranse fra opprinnelig valgt/foretrukket dato:

"Når du legger inn bestillingen, vil du ha muligheten til å oppgi en foretrukket leveringsdato. Denne datoen stilles som standard til den tidligst mulige datoen og kan forlenges opptil tre måneder. Denne fleksibiliteten er nyttig når man samkjører levering av Tesla med slutten av din nåværende bilavtale."

Men det prioriteringssystemet de tilsynelatende har så er det dog ikke vanskelig å forstå at enkelte som kommer dårlig ut av det blir irritert.

https://www.tesla.com/no_NO/support/estimating-your-delivery-date

Edit: Ser jeg kanskje misforstod, det er vel naturligvis kjøperen som kan forlenge.

Kmellioli

Og der fikk jeg jammen telefon fra Tesla delivery. En hyggelig svenske mente de skulle klare å levere min S75D før Jul. Bestilte 1. oktober. Hadde vært helt OK å slippe vektavgiften. Står fortsatt «i produksjon» på mytesla, men det er vel ikke til å stole på.
Tesla Y LR 2022
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

t0ffluss

Sitat fra: Kmellioli på torsdag 09. november 2017, klokken 10:48
Og der fikk jeg jammen telefon fra Tesla delivery. En hyggelig svenske mente de skulle klare å levere min S75D før Jul. Bestilte 1. oktober. Hadde vært helt OK å slippe vektavgiften. Står fortsatt «i produksjon» på mytesla, men det er vel ikke til å stole på.

Låst, eller bestilt 1. oktober?
P85, grå, panorama, spoiler, 21", grå performance interiør, karbon, tech, park.assist, lydstudio, lyspakke, dobbeltlader, 3. seterad. VIN: 184xx Ferdig produsert 15/01/2014. - SOLGT oktober 2017.
X75D, grå, 7 seter, AP2 (APH3(?)). Bestilt 29. sep. Ferdig produsert 4-5. november 2017.

Kmellioli

Bestilt 1. oktober, låst en uke etter. Utleveringsdato er 18. desember. Flott julegave om alt går som det skal.

En bekjent bestilte X 2. oktober, og ble forespeilet levering feb/mars.
Tesla Y LR 2022
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

Evinzer

Sitat fra: Kmellioli på torsdag 09. november 2017, klokken 17:40
Bestilt 1. oktober, låst en uke etter. Utleveringsdato er 18. desember. Flott julegave om alt går som det skal.

En bekjent bestilte X 2. oktober, og ble forespeilet levering feb/mars.

Har også bestilt en S75D, bekreftet 7/10, og jeg hører fra noen at den ikke kommer før i februar, mens noen andre fra Tesla sier desember. Så blir spennende og se!

Kmellioli

Absolutt! Håper vi rett og slett er heldige med timingen. Noen biler blir stående lenge før de transporteres videre.
Tesla Y LR 2022
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

arthur_ols

Sånn som min; bekreftet 11.08 og kommer forhåpentligvis tidlig desember :o
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA