Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering desember - januar 2017/2018

Startet av Trond Strømberg, søndag 24. september 2017, klokken 11:04

« forrige - neste »

Trond Strømberg

... Og der ble min framskyndet fra desember/januar til November/desember :+1:

Oh yeah ;D
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

Okserull

Takk for svar :) Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet.
Strømmen
Mitsubishi I-MIEV, 2014
Tesla Model S (bestilt okt. 2017)

Ganon

#152
Ordren min ble bekreftet 29.09, stått i produksjon siden (Model S 75D, blå). Beregnet levering sen des./jan, men skulle jo håpe de kunne klare å levere den før nyttår så man slipper de ekstra kronene i avgift om det nå skulle bli aktuelt. Ikke snakk om det største beløpet, men sure penger.
Deep Blue Tesla Model S 75D, bekreftet 29.09.

arthur_ols

Sitat fra: Trond Strømberg på lørdag 04. november 2017, klokken 10:42
... Og der ble min framskyndet fra desember/januar til November/desember :+1:

Oh yeah ;D

Min røyk bakover fra sen okt-nov til des - tidlig januar 2018... Står nå i Baltimore og blomstrer. Snakket med Delivery i går som sa det ville bli slutten av nov kanksje tidlig des, så håper de har rett. MyTesla viser seg å ikke være så veldig pålitelig dessverre. Har hatt tre statuser foreløpig; skal i prod, er i prod og at den står i Tilburg, Nederland for sluttmontering, noe som viser seg å være ufattelig feil da bestillinger til Norge og Sveits produseres ferdig i USA og shippes til Belgia(?) og så til Norge.
Krysser fingrene for levering i 2017.
S 75D, solid black, premium, "selvkjørende", standard interiør, glasstak. Vin: HF215XXX
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

arthur_ols

Det går båter fra Baltimore 9. nov (to stk) som går til Zeebrugge i Belgia og er fremme 20. og 21. nov. Neste skip går ikke før 26. nov og er i Zeebrugge 13. des.
https://www.2wglobal.com/webapps?minHt=480&htMethod=bodyLastElem&frameId=150970015090985858&url=https%3A%2F%2Fschedule.2wglobal.com%2FScheduleRWD%2F

Her er liste over båter fra Zeebrugge som går til Drammen i perioder etter disse skipene er fremme.

23. Nov-2017 - 27. Nov-2017 BALTIC BREEZ Zeebrugge - Drammen
25. Nov-2017 - 29. Nov-2017 AUTO ENERGY Zeebrugge - Drammen
30. Nov-2017 - 04. Dec-2017 ARABIAN BREEZ Zeebrugge - Drammen
02. Dec-2017 - 06. Dec-2017 AUTO ECO Zeebrugge - Drammen
09. Dec-2017 - 13. Dec-2017 AUTO ENERGY Zeebrugge - Drammen
16. Dec-2017 - 20. Dec-2017 AUTO ECO Zeebrugge - Drammen

Noen som vet ca hvor lang tid det tar fra bilen kommer til kai i Drammen og den utleveres hos Tesla i Dammen?
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

Frisco

Der bumpet min fra nov-des (hatt dette i 4 uker) til desmeber-early january.
Fått bekreftet bilen står i Baltimore av selger og delivery, så nå bare krysser jeg fingrene på at den kommer på båt 09. november. Tror 26. november blir i overkant tight for å håpe på en levering før januar.
TMX 75D, 6S, FSD. VIN69xxx
- Utlevert 06.12.17 @Drammen
- Bekreftet 03.09.17
Kia e-Soul [2015]

KristianSE

Fremont - Baltimore på én uke? Noen som har hørt om det tidligere?
Min ble ferdig 1. november. Kan bli tøft å rekke de første båtene...

arthur_ols

Sitat fra: KristianSE på lørdag 04. november 2017, klokken 15:44
Fremont - Baltimore på én uke? Noen som har hørt om det tidligere?
Min ble ferdig 1. november. Kan bli tøft å rekke de første båtene...
Tesla ønsker jo best mulige tall til årsslutt, så kan hende setter de opp flere ruter med andre ship også? Det går to skip fra Baltimore 9. nov, de skipene der rommer jo oppi 4000 biler, så vi får jo håpe. Pleier MyTesla å oppdatere seg når bilen befinner seg på båt? Min har stått i "Tilburgstatus" i over en mnd nå :o
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

TeslaModelX

Man pleier å få 2 ukers intervall på leveringen når den er på båt.

Woodtrick

Sitat fra: Frisco på lørdag 04. november 2017, klokken 13:16
Der bumpet min fra nov-des (hatt dette i 4 uker) til desmeber-early january.
Fått bekreftet bilen står i Baltimore av selger og delivery, så nå bare krysser jeg fingrene på at den kommer på båt 09. november. Tror 26. november blir i overkant tight for å håpe på en levering før januar.

Samme her. Bestilte og bekreftet 26.8. og har hatt estimert november-tidlig desember levering hele tiden. I dag endret dette seg altså til desember-tidlig januar. Kjipt om dette stemmer.
TMS 75D bestilt og bekreftet 26. august 2017.

arthur_ols

Skip fra baltimore går ikke før 9.nov, så levering i november er nok kjørt. Vil tro at desember er innen rekkevidde. Tipper de da må sette des-Jan selv om det burde være sannsynlig at tesla gjør alt de kan for å få levert flest mulig biler før årsskiftet.
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

jarragitt

Hatt estimert levering sen desember/tidlig januar helt siden jeg bekreftet
Bekreftet 21 eller 22 sept. Snakket med Delivery i midten av uka og han mente bestemt at vi skulle rekke levering før nyttår. Må si jeg er veldig skeptisk til det selv, men Tesla har jo for vane å levere sinnsykt med bil mot slutten av et kvartal, så jeg krysser det som krysses kan

arthur_ols

Sitat fra: jarragitt på lørdag 04. november 2017, klokken 20:28
Hatt estimert levering sen desember/tidlig januar helt siden jeg bekreftet
Bekreftet 21 eller 22 sept. Snakket med Delivery i midten av uka og han mente bestemt at vi skulle rekke levering før nyttår. Må si jeg er veldig skeptisk til det selv, men Tesla har jo for vane å levere sinnsykt med bil mot slutten av et kvartal, så jeg krysser det som krysses kan
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

arthur_ols

Forresten, hvilken modell og utstyr har du bestilt?
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

jarragitt

Sitat fra: arthur_ols på søndag 05. november 2017, klokken 08:14
Forresten, hvilken modell og utstyr har du bestilt?

Spurte ikke hvor bilen befant seg jeg, slo meg bare til ro med levering i år. Jeg bestilte Rød, 75D helt plain. Vin HF2227xx

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA