Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf 40kWh Launch edition har fått agrolavtale!

Startet av sylwester, mandag 18. september 2017, klokken 16:31

« forrige - neste »

daktari

Min fagforening har også fått rabatten, så sjekk om du har tilgang på Nissan-rabatter allerede.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hma

Sitat fra: daktari på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 13:38
Min fagforening har også fått rabatten, så sjekk om du har tilgang på Nissan-rabatter allerede.
Samme her, arbeidsgiver har storkunderabatt, like god som Agrol.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

leafnor

Rabatt meg hit og dit. Så mange avtaler om rabatt at en til forsvinner i mengden, bør derfor være rom for å få til en FPS-avtale................Forummedlem-Prute-Sjøl.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

hemi

Jeg prøvde, fikk 0, får ta ny runde nesten når jeg ser hva alle får.

harruz

Sitat fra: leafnor på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 22:33
Rabatt meg hit og dit. Så mange avtaler om rabatt at en til forsvinner i mengden, bør derfor være rom for å få til en FPS-avtale................Forummedlem-Prute-Sjøl.

Tar gjerne en slik FPS-avtale ;D. Eller en hvilken som helst avtale som kan gi meg 30000 i avslag :laugh:
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

shorizo

Sitat fra: daktari på tirsdag 03. oktober 2017, klokken 13:38
Min fagforening har også fått rabatten, så sjekk om du har tilgang på Nissan-rabatter allerede.

Hvilke fagforeninger gir rabatt?

Superelbilen

Hva koster medlemskap i måneden? Ser at innmeldingsavgiften er 890 kroner. Kan noen poste rabattavtale på andre bilmerker også? Ser at man må være medlem for få sett.

Gordon Retriever

Sitat fra: SuperSigurd på søndag 22. oktober 2017, klokken 18:57Kan noen poste rabattavtale på andre bilmerker også? Ser at man må være medlem for få sett.

Faktisk mistenker jeg denne tråden er medansvarlig for at det nå kun er innloggede medlemmer som kan se rabattene.  Agrol-rabatten for nye Leaf ble deretter fanget opp av  Pushevs som laget eget oppslag på dette. Kort etter ble rabattene kun tilgjengelig for medlemmer.  Tilfeldig?  Tja...

Agrolavtalen er en av de få mulighetene til brede rabattavtaler som er tilgjengelig utenom mer spesialiserte fagforeningsavtaler.  Jeg er ikke sikker på at bred debatt om rabattsatsene er ønsket reklame for avtalen - man ser f.eks. ikke at medlemmer av Tannlegeforeningen diskuterer hvilke rabatter hos BMW medlemskapet gir dem.
Blir avtaler som denne for godt kjent, er det tvert i mot fare for at medlemmene ikke får beholde de beste avtalene.






Bondeknøl

Det har du helt rett i Gordon Retriver. Agrol-avtalen er allerede blitt dårligere, og denne tråden hjelper ikke. Den beste metoden for å bli kvitt en gode på er å gjøre andre misunnelig på at en har den.

Lars C. Krogenæs

Det er nok helt vanlig å diskutere rabatter på debattforum.

Er i prinsippet i mot rabatter, klippekort, kjøp 5 betal for 4 - når jeg kun trenger 3, pruting, skrot en bil og få samme rabatt som om du ikke skroter bilen osv.

Synes fastpris er idealet, men hvis noen først skal få rabatt, så er det jo greit å vite hvordan man kan få det.

AGROL rabatten til Nissan har vært en vits de siste 2 årene, fordi rabatten ikke gjalt biler til kampanjepris. Alle bilene Nissan solgte ble jo solgt til kampanjepris, så det var jo bare tull.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

sylwester

Forsåvidt enig, men det er jo nettopp nyhetne som gjerne ikke får kampanjepris med det første at en slik avtale kan være gull.
Jeg er godt fornøyd med rabatten jeg har fått og håper at både Agrol og Nissan er fornøyd med at avtalen skaper flere medlemmer og flere salg.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Trond.m

Temaet er vel tilstrekkelig belyst nå, så jeg synes det er på høy tid å lukke tråden. Hvis alle får storkunderabatt vil prisen måtte settes opp, og da er det vel ingen fordel med rabatt. Dessuten leses dette forum i like stor grad av folk som allerede har bestilt bil uten slike avtaler. Da er det kanskje ikke så gøy å lese om folk som skryter av hvor stor rabatt de har fått.

Bondeknøl

Sitat fra: sylwester på fredag 27. oktober 2017, klokken 16:25
Forsåvidt enig, men det er jo nettopp nyhetne som gjerne ikke får kampanjepris med det første at en slik avtale kan være gull.
Jeg er godt fornøyd med rabatten jeg har fått og håper at både Agrol og Nissan er fornøyd med at avtalen skaper flere medlemmer og flere salg.
Hvis Nissan ville at alle skulle få kjøpt med agrol-rabatt så hadde de oppfordret alle til den. Hele agrol-avtalen for Leaf henger nok i en tynnere tråd nå som den er så godt markedsført og ikke lenger brukes av dem den er tenkt til. Husk at agrol er ikke Nissan sitt verk, men en interesseorganisasjon for bøndene som bla jobber for gode avtaler med forskjellige store leverandører av biler, dekk, telefoni etc.

Veldig enig med TM i at det er ikke gøy for kunder å lese om rabatter de ikke selv har fått. Det jeg ga for min bil er for meg en avtale mellom meg og selger. Jeg føler at jeg fikk en god pris og ønsker å få en god pris neste gang jeg kjøper bil der. Den prisen jeg fikk er ikke offentlig, og det tror jeg heller ikke at noen bilselgere ønsker at den skal være.

Også enig med TM at det kan være på tide å lukke tråden, men kanskje enda mere riktig å slette den???

AppleKnocker

Kapitalismen er ikke perfekt, men for å gi den best mulig kår og dermed best mulig vilkår for oss forbrukere, er det helt sentralt med åpenhet. Når noen argumenterer med at prisen på en bil skal være hemmelig, er de på ville veier.
Diskuter i vei sier nå jeg. Hvis Agrolavtalen eller andre tilsvarende avtaler er for gode, vil de forsvinne av seg selv. Og det er kanskje like greit. I et velfungerende marked betaler alle samme pris.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

sylwester

Flere riksdekkende aviser har dekket dette fenomenet i flere år. Bla. a. at du kan spare 100.000kr på ny BMW i 2012 og en til i 2015. Nettavisen og NRK har skrevet liknende artikler og det bogner av tråder hvor agrolrabatt er nevnt i dette forumet. Jeg tviler sterkt på at dette er såpass dårlig deal for partene at de helst ville ha færre medlemmer/bilsalg.

Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA